728 x 90

نه راه پس، نه راه پیش!

نه راه پس، نه راه پیش
نه راه پس، نه راه پیش

رئیسی روز تنفیذش گفت: ۴۵۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. در ماه مهر مهره‌ها و رسانه‌های حکومتی گفتند که بودجه‌ٔ سال۱۴۰۰ تمام‌شده! خامنه‌ای و رئیسی چگونه می‌خواهند کسری بودجه را حل کنند؟!

یک چشم‌انداز کوتاه‌آمدن از ساخت بمب اتمی است؛ اما چرا در چنین مسیری قدم نمی‌گذارد؟ علت واضح است، خامنه‌ای می‌داند که اهرم‌های بمب اتمی، سرکوب و تروریست را اگر کنار بگذارد هیچ قدرتی برای او باقی نمی‌ماند؛ زیرا پایگاه اجتماعی ندارد.

یک‌راه دیگر برای تأمین کسری بودجه افزایش قیمت حامل‌های انرژی است؛ پس چرا قیمت بنزین را گران نمی‌کند؟ علت قیام آبان است که هنوز ارکان نظام از تبعات آن می‌لرزد

اما واقعیت اقتصادی افزایش قیمت بنزین چیست؟

کارشناسان حکومتی مدعی هستند که قیمت بنزین باید تا ۱۴هزار تومان افزایش پیدا کند و الآن قیمت بنزین یک‌سوم آب‌معدنی است!

درست است که قیمت بنزین در ایران با سطح قیمت جهانی متفاوت است؛ اما پهنه‌های دیگر وضعیت چطور است؟ یک کارگر در اروپا هر ساعت ۸یورو حقوق می‌گیرد یعنی ۱۰ساعت کار یک کارگر در اروپا برابر است با حقوق یک ماه کارگر ایرانی! چگونه مقایسه‌ٔ قیمت بنزین در حساب‌و کتاب کارشناسان حکومتی به کار می‌آید؛ اما تفاوت دریافت حقوق‌ها در محاسباتشان جایی ندارد؟ اما علت این محاسبات چیست؟ مصرف متوسط روزانه‌ٔ بنزین در ایران بیش از ۹۰میلیون لیتر است. یعنی هر هزار تومان افزایش قیمت بنزین ۳۵هزار میلیارد تومان برای رژیم سود دارد، آیا شایعه‌ٔ قیمت بنزین واقعاً یک شایعه است یا یک زمینه‌چینی حکومتی برای افزایش قیمت است؟!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e27a4c8-fe39-4887-8050-c415f08cc884"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات