728 x 90

نهادهای بین‌المللی، موج تازه فشارها علیه روزنامه‌نگاران در ایران را محکوم کردند

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران
کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران روز شنبه ۱۹ بهمن ۹۸، پس از سازمان گزارشگران بدون مرز، افزایش تعداد روزنامه‌نگارانی که خانه آنها توسط نهادهای امنیتی رژیم ایران مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته و وسایل کار آنها توقیف شده را محکوم کرده و آن را "ارعاب منتقدان" دانسته‌اند.

کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که در نیویورک مستقر است با انتشار گزارشهای مستمری از روند برخوردهای اخیر با روزنامه‌نگاران، فشارهای اخیر را در آستانه برگزاری انتخابات مجلس رژیم ایران نشانه‌ای از تصمیم این رژیم را "ارعاب کننده و بحث برانگیز" خوانده است.

 

مسئول خاورمیانه و شمال آفریقای این مؤسسه گفته است:‌ «اگر مقامات رژیم می‌خواهند نشان دهند که انتخابات مجلس به‌صورت عادلانه و باز برگزار می‌شود، آنها باید به روزنامه‌نگاران اجازه دهند تا بدون ترس کارشان را انجام دهند و هراس نداشته باشند که خانه‌هایشان تفتیش شده و وسایلشان توقیف می‌شود».

هم‌چنین فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران روز گذشته در بیانیه‌یی با محکوم کردن "حمله نیروهای امنیتی رژیم ایران به خانه شش روزنامه‌نگار طی ۱۰روز گذشته "نیروهای "اطلاعات سپاه پاسداران" را مسئول فشارهای اخیر بر روزنامه‌نگاران معرفی کرد.

 

آنتونی بلانگر،‌ دبیرکل این فدراسیون ‌گفته است که "تهدید و ارعاب روزنامه‌نگاران ابزاری ناخوشایند برای ساکت کردن نظرات عمومی از سوی دولت‌ است".

وی اطلاع‌رسانی مستقل و بدون سانسور را حق شهروندان ایران دانست و گفت که روزنامه‌نگاران باید بتوانند "بدون این‌که ترس از حمله مأموران به خانه‌هایشان و توقیف وسایل مورد نیاز برای انجام کارشان را داشته باشند" به فعالیت بپردازند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0785a54b-4fef-4b7b-b228-16c571453c79"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات