728 x 90

نهادهای امنیتی آمریکا: رژیم ایران با سرقت اطلاعات ستادهای انتخاباتی در پی تغییر روند انتخابات آمریکا است

اف.بی.آی
اف.بی.آی

سه نهاد امنیتی آمریکا، پلیس فدرال (اف.بی.آی)، دفتر مدیر اطلاعات ملی و سازمان امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا روز دوشنبه ۲۹مرداد با صدور بیانیه مشترکی پیرامون تلاشهای رژیم ایران برای نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور هشدار دادند.
آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه ۳۰مرداد نوشت: بر اساس بیانیه صادره، رژیم ایران در پی ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد عمومی به نهادهای دموکراتیک آمریکا و بهره‌برداری از تنشهای اجتماعی در این کشور از طریق عملیات سایبری برای دستیابی به اطلاعات حساس مربوط به انتخابات است.
به گفته نهادهای امنیتی آمریکا که به ستادهای انتخاباتی اعلام شده، انجام تدابیر لازم امنیتی از جمله استفاده از ایمیل‌های رسمی فقط برای امور رسمی، باز نکردن ایمیل‌های مشکوک، بروزرسانی نرم‌افزارها و استفاده از اسم رمزهای قوی، و فعال کردن سیستم «احراز هویت چندمرحله‌ای» ضروری است.
این بیانیه هم‌چنین می‌گوید جمهوری اسلامی در عین‌حال به‌دنبال آن است که توانایی هر دولتی در ایالات متحده برای دنبال کردن یک سیاست خارجی مغایر با منافع تهران را پیچیده‌تر کند.
بیانیه نهادهای امنیتی آمریکا اضافه می‌کند: «ما شاهد فعالیت‌های تهاجمی فزاینده حکومت ایران در طول این دوره از انتخابات بوده‌ایم، به‌ویژه عملیات‌های نفوذی که عموم مردم آمریکا را هدف قرار می‌دهند و عملیات سایبری که ستادهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری را هدف قرار می‌دهند.
بیانیه مشترک نهادهای امنیتی آمریکا می‌گوید جامعه اطلاعاتی آمریکا مطمئن است که عوامل رژیم ایران از طریق اقدام «مهندسی اجتماعی» و تلاش‌های دیگر به‌دنبال دسترسی به افرادی بوده‌اند که به‌طور مستقیم به مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری هر دو حزب عمده سیاسی آمریکا دسترسی دارند، و «چنین فعالیت‌هایی، از جمله سرقتها و افشاگریها، برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات ایالات متحده است».
بر اساس این بیانیه، این‌گونه اقدامات در گذشته نیز از سوی رژیم ایران و روسیه و در دوره‌های قبلی انتخابات آمریکا و هم‌چنین دیگر کشورها استفاده شده و پلیس فدرال آمریکا این فعالیت‌ها را ردیابی کرده، با قربانیان در تماس بوده، و به تحقیق و گردآوری اطلاعات برای تعقیب و ایجاد اختلال در عوامل تهدیدکننده یکپارچگی انتخابات آمریکا ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d3e1fbd-4182-4072-a123-c97e33f9adf2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات