728 x 90

خواست مردم ایران سرنگونی دیکتاتوری آخوندی است

نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا، کنفرانس مقابله با تهدیدات فزاینده رژیم آخوندی

کنفرانس مقابله با تهدیدات فزاینده رژیم آخوندی توسط نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا
کنفرانس مقابله با تهدیدات فزاینده رژیم آخوندی توسط نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

روز چهارشنبه، ۱۴ خردادماه همزمان با سالمرگ خمینی ضدبشر، در یک کنفرانس که توسط دفتر شورای ملی مقاومت ایران در واشنگتن برگزار شد، متخصصان ارشد آمریکا در امور دفاعی، بین‌الملل و هسته‌ای، بر افزایش فشار ماکزیمم روی ملایان و خواسته مردم ایران برای تغییر رژیم تأکید کردند. در این کنفرانس آقای جان رود، که تا اسفندماه ۹۸ معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی بوده، در کنفرانس نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرده و تهدیدات رژیم علیه جامعه بین‌المللی و علیه مردم ایران را برشمرد و ضمن اشاره به‌قتل ۱۵۰۰نفر از قیام‌کنندگان توسط رژیم حاکم، بر نفرت مردم ایران نسبت به رژیم حاکم تأکید کرد. معاون پیشین وزیر دفاع آمریکا، رژیم آخوندی را بزرگترین تهدید جهانی بر شمرد.

در این کنفرانس که به‌صورت زنده بر روی شبکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد، سفیر جوزف دیترانی، مشاور ویژه سابق رئیس آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا و مسئول مذاکرات اتمی با کره شمالی، سفیر رابرت جوزف، معاون سابق وزیر خارجه برای کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی، دکتر اولی هاینونن، معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، محقق ارشد در مؤسسه استیمسون و علیرضا جعفرزاده، معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا نیز شرکت داشتند.

جان رود معاون سیاسی وزیر دفاع آمریکا تا اسفند۱۳۹۸:

«رژیم ایران هم‌چنان مهمترین حامی تروریسم دولتی در جهان است. رژیم ایران به‌طور فزاینده‌ای در درگیریهای منطقه‌ای، به‌ویژه در سوریه، عراق و یمن مداخله می‌کند. در نتیجه دخالت‌های رژیم ایران در سوریه، بیش از پانصدهزار غیرنظامی کشته شده‌اند.

در عراق، شبه‌نظامیان (وابسته به رژیم ایران) اقتدار دولت عراق را به چالش کشیده‌اند و حق انتخاب سرنوشت و آینده را از مردم عراق سلب کردند.

خیابانهای بغداد و سایر شهرهای بزرگ عراق از معترضانی پر شده که خواهان ایجاد یک عراق مستقل بدون دخالت‌های بدخواهانه رژیم ایران هستند.

رژیم ایران روابط مداخله‌جویانه‌اش را در لبتان از طریق حزب‌الله لبنان ادامه می‌دهد این رژیم هم‌چنین آموزش، بودجه و تجهیزات نظامی را به حماس و سایر گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی می‌دهد. از شبه‌نظامیان در بحرین و طالبان در افغانستان پشتیبانی می‌کند. در یمن، رژیم ایران با کمکهای مالی، ارسال سلاح، آموزش نظامی و مشاوره عملیاتی از شورشیان حوثی پشتیبانی می‌کند.

"در آبانماه گذشته، افزایش ناگهانی قیمت سوخت باعث شورش در صدها شهر ایران شد. حدود ۱۵۰۰نفر به دست پلیس و نیروهای امنیتی جان باختند.

نکته مهم این است که باید سیاست فشار حداکثری برای از بین بردن و محدود کردن توانایی رژیم در صدور نفوذ بدخیم آن در منطقه را ادامه دهیم.

اولی هاینونن معاون سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، محقق ارشد در مؤسسه استیمسون:

گزارشهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه مارس (اسفند ۹۹)، درباره برجام و گزارش توافقنامه جامع حفاظتی رژیم ایران با آژانس، هر دو نشان دادند که رژیم ایران توافقها و تعهدات خود را نقض کرده است. رژیم ایران یک سال پیش اعلام کرد که دیگر به هیچ‌کدام از تعهداتش عمل نخواهد کرد و به تدریج قابلیتهای غنی‌سازی اورانیوم خود را تقویت کرده است. گزارش مارس نشان داد که رژیم ایران نه تنها تعداد سانتریفیوژها IR۲ و IR۴ را افزایش داده، بلکه حدود یک تن اورانیوم غنی شده تا ۴.۵ درصد تولید کرده است، . این مقدار اورانیوم، اگر رژیم ایران بخواهد آن را تا سطح ۹۰درصد غنی‌سازی کند، برای تولید یک بمب هسته‌ای، کافی است.

و این زمان رسیدن (به بمب)، را نصف می‌کند. یعنی فقط شاید دو سه ماه دیگر خواهد بود. و این قطعاً مورد نگرانی جامعه جهانی است. مورد دیگر افشای آرشیو اتمی رژیم است.

این آرشیو نشان می‌دهد که رژیم ایران واقعاً تحقیق و توسعه مرتبط با سلاح های هسته‌یی خود را جمع نکرده است.

رژیم ایران پس از گذشت یک‌سال اجازه دسترسی به مکانها را به درخواست آژانس انرژی هسته‌یی فراهم نمی‌کند.

نقض تعهدات رژیم ایران در اوت سال۲۰۰۲ برای اولین بار افشا شد. از آن زمان، هیچ روزی نبوده که رژیم ایران طبق توافقنامه پیمان عدم گسترش به‌طور کامل به تعهدات هسته‌یی خود عمل کرده باشد. سیستم راستی‌آزمایی بین‌المللی نباید چنین رفتاری را تحمل کند».

سفیر رابرت جوزف معاون سابق وزیر خارجه آمریکا برای کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی:

«مردم ایران اولین و مهمترین قربانی این رژیم هستند. تنها در یک سال گذشته، هزاران نفر در خیابان‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و یا به زندان انداخته شدند.

نامگذاری سپاه به‌عنوان یک سازمان تروریستی بر فشارها بر رژیم افزوده است.

این نام‌گذاریها باید گسترش یابد از همه مهمتر، همان‌طور که معاون پیشین وزیر دفاع و دیگران اشاره کرد ضروری است که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل که اکنون در مهر ماه آینده قرار است خاتمه یابد، به‌طور نامحدود تمدید شود.

فقط با یک اظهارنظر کوتاه این موضوع را به پایان می‌برم. همان‌طور که می‌دانید من سال گذشته فرصتی برای بازدید از اشرف در آلبانی داشتم. این بازدید هم انگیزاننده بود و هم آموزنده. بگذارید فقط دو مورد را برای شما بیان کنم که فکر می‌کنم مربوط به آنچه شما می‌گویید باشد. نکته اول این است که اگر به اشرف بروید و با ساکنان صحبت کنید، می‌توانید تعهد آنها را احساس کنید. می‌توانید روحیه، فداکاری این افراد را برای دستیابی به یک ایران آزاد احساس کنید. روحیه‌ای که به‌نظر من بسیار شگفت‌انگیز است زیرا به‌جای افسوس یا انتقام جویی مثبت و مملو از امید است. و اینها افرادی هستند که به دست رژیم رنج کشیده‌اند، افرادی که مادران خود، پدران، برادران، خواهرا نشان را از دست داده‌اند.

دومین مشاهده من فرصتی بود که برای دیدن موارد خاص داشتم که ساکنان برای دستیابی به آرمان ایران آزاد انجام می‌دهند. به‌عنوان مثال، دسترسی به مردم ایران با پیام امید، با پیام حقیقت، و هم‌چنین فعالیت‌هایی که مربوط به سازماندهی مقاومت با داخل ایران است. و من فکر می‌کنم مجاهدین خلق در مقاومت در سراسر کشور کلیدی بوده‌اند. و وقتی به اشرف۳ می‌روید، وقتی می‌بینید که چه کاری انجام می‌دهند، وقتی روحیه این افراد را حس می‌کنید، به‌خوبی متوجه می‌شوید چرا رژیم، شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق را دشمن شماره یک می‌نامد. و از نظر من، این نشان افتخار است».

سفیر جوزف دیترانی مسئول مذاکرات اتمی آمریکا با کره شمالی:

گفته می‌شد که این توافق‌نامه باعث تغییر رفتار رژیم ایران می‌شود. زیرا در همکاری مشترک منافع خواهند داشت. ولی درست برعکس، همان‌طور که معاون وزیر خارجه استدلال قاطعی کرد چنین تغییری اتفاق نیفتاد . پولهای منجمد شده در سال۲۰۱۵ به رژیم داده شد و آنها از این پول برای افزایش بودجه نظامیشان و دخالت‌های بسیار گسترده‌تر در لبنان به‌صورت کمک به حزب‌الله و یا به حوثیهای یمن و شبه‌نظامیان در عراق و یا دخالت‌های مستقیم در سوریه استفاده کردند . رفتار آنها هیچ تغییری نکرد و درست برعکس احساس کردند می‌توانند در فعالیت‌هایشان دست بازتری داشته باشند و نیروی متجاوز قدس را به‌صورت آشکارتری بکار گیرند.

تهدید توسعه موشکی نیز موضوعی بوده است که ما از نزدیک با رژیم ایران دنبال کرده‌ایم . . آنها تلاش می‌کنند برد موشکی‌شان را به میزانی برسانند که بتوانند اروپا و آمریکا در مورد تهدید قرار دهند . و اگر تحریم تسلیحاتی برداشته شود آنها امکان دستیابی به قطعاتی خواهند داشت که برای افزایش برد این موشکها نیاز دارند. و النهایه برای ساخت موشک هسته‌یی .

معاون وزیر دفاع درباره فشار حداکثری صحبت می‌کند، تا زمانی که این رژیم نشان ندهد تغییر کرده و دست از دخالت و ایجاد اغتشاش در منطقه برنداشته این فشار حداکثری تنها راه است و جایگزینی ندارد . من فکر می‌کنم باید این فشار را بر رژیم ایران حفظ کنیم . این رژیم باید در مقابل مردم ایران پاسخگو باشد . و ما همواره حامی مردم ایران بوده و خواهیم بود».

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا:

«در همه جای دنیا، دولتها برای مبارزه با کوید-۱۹ با مردم متحد شده‌اند. در ایران، رژیم حاکم برای جنگ با مردم با کوید-۱۹ متحد شده است.

برنامه رژیم ایران از روز اول این بود که از این بیماری همه‌گیر استفاده کند تا آتش قیامها و اعتراضات را در سراسر کشور خاموش کند.

در حالی که خامنه‌ای از صدها میلیارد دلاری که تحت کنترل خود دارد هیچ هزینه‌یی برای مقابله با بیماری نکرده است اما شیادانه تلاش می‌کند از این همه‌گیری به‌عنوان ابزاری برای برداشتن تحریم‌های رژیم استفاده کنند.

مقاومت ایران به‌طور روزانه آمار قربانیان شیوع کرونا و گزارشها و اسناد متعددی را در این باره منتشر می‌کند. یکی از گزارشاتی که چندی پیش منتشر شد «دیپلماسی مزورانه رژیم ایران» نام داشت که در آن آمار جان باختگان بر اثر کرونا تا زمان تهیه گزارش را به تفکیک استانها ارائه داده بودیم.

پولهایی که باید برای آموزش، بهداشتی و تأمین اجتماعی هزینه شود؛ صرف مزدوران خارجی رژیم می‌شوند. رژیم ایران به مزدوران نیروی تروریستی قدس ۵برابر بیشتر از پرستاران ایرانی حقوق می‌دهد. ماه گذشته یکی از مقامات رژیم اعلام کرد تهران ۳۰میلیارد دلار به اسد داده است.

بنابراین، تروریسم رژیم، جنگ نیابتی، برنامه هسته‌یی و موشکی و مانورهای خطرناک آن در منطقه توسط مردم ایران و نه فقط توسط جامعه بین‌المللی بلکه توسط مردم ایران نیز رد می‌شود. این مردم ایران هستند که اول و بیش از همه از پایان دادن به حضور و نفوذ رژیم ایران در منطقه سود می‌برند.

قیام های سال۹۶، ۹۷ و ۹۸ ثابت کرده‌اند مردم ایران خواهان تغییر هستند، آنها حاضرند قیمت آن را بپردازند، زیرا ۱۵۰۰نفر در قیام آبان۹۸ توسط رژیم کشته شدند.

اکنون دلیل دیگری اضافه بر همه دلائل قبلی درباره ضرورت سرنگونی وجود دارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ceadfb6-79f3-46c5-bfa5-1633836de409"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات