728 x 90

نمایندگان پارلمان اروپا بر تروریست شناختن سپاه پاسداران تاکید کردند

اجلاس پارلمان اروپا
اجلاس پارلمان اروپا

استراسبورگ

اجلاس رسمی پارلمان اروپا -۲۷ دی ۱۴۰۱

فراخوان نمایندگان پارلمان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

 در اجلاس رسمی پارلمان اروپا که سه‌شنبه شب ۲۷دی با حضور نماینده جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سرکوب اعتراضات ایران برگزار شد، نمایندگان این اتحادیه بر لزوم قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی، تشدید تحریم‌های حقوق بشری رژیم ایران و پاسخگو کردن این رژیم تاکید کردند. سخنان برخی از این پارلمانترها در زیر آمده است:

 

دیدیه ریندرز به نمایندگی از طرف جوزف بورل - واکنش اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران

-بیانیه نایب‌رئیس کمیسیون

دیدیه ریندرز به نمایندگی از طرف جوزف بورل:‌ من نمی‌توانم صحبت خود را بدون محکوم کردن اعدام علیرضا اکبری در شنبه گذشته آغاز کنم. او یک تبعه ایرانی بریتانیایی و شهروند اروپا بود. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در واکنش خود متحد بودند. بیانیه نماینده عالی بورل به‌نمایندگی از اتحادیه اروپا اعدام را به شدیدترین لحن محکوم کرد و از مقامات ایرانی خواست تا سیاستی منسجم را برای لغو مجازات اعدام دنبال کنند. وضعیت داخلی ایران هم‌چنان منبع نگرانی بزرگی است. قیامهای کنونی ناامیدی عمیق را آشکار می‌کند، خواسته‌های کلیدی تظاهرات کنونی احترام به حقوق اساسی بشر، کرامت و تغییر واقعی است.

... چهار معترض اعدام شدند، یکی از آنها در ملأعام اعدام شد. مجازات اعدام یک نفی غیرقابل قبول کرامت و یکپارچگی انسانی است و هدف ما لغو جهانی آن است. به‌عنوان بخشی از یک واکنش شدید و همآهنگ، اتحادیه اروپا و اکثر کشورهای عضو هفته گذشته سفرای ایران در کشورهای خود را احضار کردند تا قویاً خواستار پایان دادن به این اقدام غیرقابل قبول شوند. مردم ایران مانند هر جای دیگر حق اعتراض مسالمت‌آمیز دارند، حقوق اساسی باید در هر شرایطی رعایت شود. هنوز مشخص نیست که چند نفر در ارتباط با اعتراضات کشته یا دستگیر شده‌اند. گزارشهای مربوط به بدرفتاری و خشونت که علیه معترضان در حین بازداشت انجام شده است نیز موضوع یک نگرانی جدی است. این بحث فرصتی است برای گفتگو در مورد واکنش اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به‌نحوه برخورد رژیم ایران با این اعتراضات و هم‌چنین تأمل در مورد راه پیش رو. اعلامیه نماینده عالی بورل در بیست و پنجم سپتامبر ۲۰۲۲، صادر شده از طرف بیست و هفت کشور عضو و قطعنامه ششم اکتبر ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا، گواه واکنش سریع اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به هر گونه تلاش برای سرکوب حقوق و آزادیهای اساسی است. شورا طی سه ماه گذشته، شصت فرد و نهاد را به‌دلیل نقش آنها در مرگ مهسا امینی و واکنش خشونت‌آمیز به تظاهرات بعد از آن، به فهرست افراد مشمول اقدامات مربوطه اضافه کرد. و اجازه دهید به صراحت بگویم که این رویه تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت. همان‌طور که طرح شورا در دسامبر گذشته به تصویب رسید. درعین‌حال، ما از ایجاد یک مکانیسم حقیقت‌یاب ایجاد شده توسط شورای حقوق‌بشر سازمان ملل و هم‌چنین انتصاب سه کارشناس آن استقبال کردیم. ما اکنون مشتاقانه منتظریم که شاهد مکانیسم حقیقت‌یاب باشیم. تقویت پاسخگویی در مورد نقض حقوق‌بشر در سراسر جهان هسته اصلی رویکرد سیاست خارجی ما است. بسیار مهم است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به ارسال پیام های قوی و روشن به ایران در راستای آنچه تاکنون انجام شده است، ادامه دهند. ایران بار دیگر در دستور کار اولین شورای پیش رو قرار خواهد گرفت. و من به شما اطمینان می‌دهم که همه گزینه‌ها، همه گزینه‌های اتحادیه اروپا برای واکنش به رویدادهای ایران روی میز باقی می‌ماند.

 

دیدیه ریندرز -صحبتهای نهایی در اجلاس عمومی پارلمان اروپا: بحث امروز نشان می‌دهد که همه ما در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران نگرانیهای یکسانی داریم. و عزم قوی برای واکنش سریع به هر گونه تلاش برای سرکوب حقوق‌بشر و آزادیهای را نشان می‌دهد. نماینده عالی شخصاً پرونده ایران را پیگیری می‌کند و ایران در دستور کار نشست شورای بعدی است، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به اعتراض و عمل ادامه خواهند داد. شورا تمامی گزینه‌های در اختیار خود از جمله اقدامات محدودکننده جدید در رابطه با سپاه پاسداران را بررسی خواهد کرد. همزمان با نمایندگان اروپا، ما هم‌چنان از هر فرصتی در تمامی گفتگوهای مستقیم با مقامات ایرانی برای بیان با موضعی واحد در مورد حقوق‌بشر و خواست رعایت کامل حقوق اساسی شهروندان ایرانی استفاده خواهیم کرد. در مورد افراد دوتابعیتی و شهروندان اروپای و ایرانی، ما در همآهنگی نزدیک با کشورهای عضو درگیر کار می‌کنیم. ما از هر فرصتی برای ابراز مخالفت قاطعانه خود با مقامات ایرانی نسبت به تعداد فزاینده نگران‌کننده و غیرقابل قبول پرونده‌های بازداشت شده خودسرانه شهروندان اتحادیه اروپا استفاده می‌کنیم. در مورد وضعیت اولیویه واندکاستیل بلژیکی ما با مقامات مربوطه در تماس بوده‌ایم. از هر فرصت و هر کانال ارتباطی با ایران برای ابراز نگرانی نسبت به تعداد فزاینده‌یی از پرونده‌های مربوط به شهروندان اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم. برای حمایت از مردم ایران تلاش خواهیم کرد و هم‌چنین تلاش خواهیم کرد به حمایت از شهروندان اروپایی بازداشت شده در ایران ادامه دهیم. باز هم از قاطعیت و حمایت شما سپاسگزارم.

 

خاویر زارزالخوس نماینده پارلمان اروپا: سپاه پاسداران باید در لیست سازمانهای تروریستی قرار بگیرد. رژیم ایران یک تهدید بسیار جدی برای صلح بین‌المللی است

-سخنرانی زارزالخوس

خاویر زارزالخوس Javier ZARZALEJOS، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا: این واضح است که واکنش به اعتراضات و اعدامها در ایران نمی‌تواند یک فرآیند معمول و نرم باشد. ما باید یک پاسخ قاطع بدهیم. ما باید در مورد این‌که چگونه این سیاستهای مشخص را محکوم می‌کنیم، کاملاً تعریف شده عمل کنیم. آنچه در ایران واقع می‌شود و سرکوب وحشتناک داخلی و اقدامات بی‌ثبات کننده‌ای که توسط دولت ایران انجام می‌شود، که فراتر از صحنه داخلی است، یک تهدید بسیار جدی برای صلح بین‌المللی است. این یک رژیم سرکوبگر است و ما می‌دانیم که محدودیتهای جدی وجود دارد که فراتر از حوزه سیاسی و اخلاقی است. اما کاری که باید انجام دهیم این است که باید موضع با اتحاد حداکثری را از سوی این مجلس ارائه کنیم. این همان چیزی است که ما در این قطعنامه و با این بحث و متن آینده تلاش می‌کنیم تا با هم پیش ببریم. ما به همبستگی نیاز داریم ما باید با هم کار کنیم و ما باید در آینده به این کار ادامه دهیم. این کار نیز باید پیگیری شود و ما باید کاملاً روشن کنیم که سیاستهایی ما چیست. اقداماتی که رژیم ایران انجام داده است، عواقبی خواهد داشت. مسأله حسابرسی نیز وجود خواهد داشت. سپاه پاسداران یکی از ارکان اصلی رژیم در آنجا است و باید در لیست سازمانهای تروریستی نیز قرار گیرد. ما باید تحریم‌ها را به شیوه‌ای ثابت اجرا کنیم. ما باید از ایرانیان در ایران و خارج از ایران حمایت کنیم. ما باید از تبعیدیان و پناهندگان نیز محافظت کنیم، اقلیتها، به‌ویژه آنهایی که در معرض تهدید هستند و هم‌چنین باید ابتکارات دیپلماتیک را تقویت کنیم. و ارتباط و تماس با مخالفان رژیم را تقویت کنیم. و ما باید علیه قطع اینترنت که توسط رژیم نیز اجرا شده است، کار کنیم. حمایت از آزادی و حاکمیت قانون این وظیفه شهروندان اروپایی و مؤسسات اروپایی است که باید آن را بسیار بسیار جدی بگیرند.

 

هرمن ترچ نماینده پارلمان اروپا: ما باید سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهیم

-سخنرانی هرمن ترچ

هرمن ترچ، نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا: رژیم ایران، در حالی که بسیار بسیار واضح است که یکی از بدترین دشمنان آزادی در جهان است، اما بیش از چهل سال است که چنین بوده است. مخالفان سرکوب شده‌اند، کشته شده‌اند و مرگ بخشی از رژیم است. این امر سالها ادامه داشته است، اما اروپا همیشه مماشات کرده است. یافتن راه‌هایی برای انجام تجارت با ایران در زمانی که مردم تحت یک رژیم وحشیانه رنج می‌بردند که در چهل سال گذشته چنین بوده است. رژیم ایران در این برهه از زمان کل منطقه، سوریه را با حزب‌الله، لبنان را نیز با حزب‌الله ویران کرده است، نیمی از عراق نیز مصادره شده و اساساً در اشغال منافع ایران است و گسترش آن ادامه دارد. این کشور به روسیه در جنگ تجاوزکارانه خود علیه اوکراین کمک می‌کند. و در آمریکای لاتین تا حد قابل توجهی درگیر بوده است، جایی که در ونزوئلا و سایر کشورها در قاچاق غیرقانونی مواد مخدر، پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی متعدد و مختلف در حمایت از رژیم‌های مختلف که به طرز وحشتناکی عمل کرده‌اند، دست داشته‌اند. و فراموش نکنیم که بسیاری از این رژیم‌هایی که در اینجا مورد حمایت چپ قرار گرفته‌اند، از نزدیکان ایران نیز بوده‌اند. خانم موگرینی بعد از یک سری قتل که در آنجا اتفاق افتاد، حتی عملاً به تهران رفت. ما باید سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهیم. کاملاً ضروری است که خواستار بررسی دقیق اوضاع در آنجا و یافتن راهی برای قطع ارتباط با آن کشور و ایجاد پلهایی با اپوزیسیون در آنجا نیز باشیم.

 

خاویر لوپز نماینده پارلمان اروپا: ما باید صدای خود را علیه رژیم وحشی ایران و برخورد وحشیانه آن با تظاهر کنندگان بلند کنیم

-اظهارات نهایی نایب‌رئیس کمیسیون

خاویر لوپز نماینده پارلمان اروپا:

ایران یک کشور بی‌رحم است. ما می‌دانیم که نقض سیستماتیک حقوق‌بشر صورت گرفته است. آزادیهای انسانی رعایت نشده است و اقلیتها سرکوب و آزار و اذیت شده‌اند. ما اعدام هم داشته‌ایم. اما باید صدای خود را علیه رژیم وحشی ایران و نحوه برخورد وحشیانه آنها با تظاهرات در کشور پس از کشته شدن مهسا امینی توسط سپاه پاسداران بلند کنیم.

اما ما چه باید بکنیم، اروپایی‌ها چه باید بکنند و چه پاسخی داریم، ما نیاز به تغییر در سیاست خارجی اتحادیه اروپای ایالات متحده در قبال ایران داریم. ما به سیاست تحریم، تحریم علیه کسانی که در این رژیم وحشی مسئول این سرکوب هستند نیاز داریم و باید به جوانان، به زنانی که در خط مقدم این اعتراضات هستند پیام بدهیم که آنها را رها نخواهیم کرد. آنها تنها نخواهند ماند و ما در حمایت از تلاش ویژه آنها برای اعتراض به این رژیم هولناک، دست در دست هم با آنها همراهی خواهیم کرد.

 

ماریا رودریگز راموس نماینده پارلمان اروپا: ما باید تحریم‌های روشنی علیه رژیم ایران اعمال کنیم و سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهیم

-خاوی لوپز از اسپانیا در پارلمان اروپا

ماریا ثریا روددیگز راموس Maria Soraya Rodriguez ramos از اسپانیا در پارلمان اروپا

ترورهای رژیم ایران و کشتن تظاهر کنندگان جوان نگرانی وحشتناکی که برای خانواده‌های آن ۲۶نفر که در انتظار اعدام هستند ایجاد شده است. اما می‌دانیم که محکومیت به اعدام نه تنها در ایران بلکه در جاهای دیگر نیز وجود دارد، اما ایران اولین کشوری در جهان بود که زنان را اعدام کرد. تا آنجا که اعدام زنان رتبه اول را دارد، بنابراین سکوت در این شرایط خوفناکی که آنجا وجود دارد وحشتناک است. ما باید تحریمهای روشنی علیه ایران داشته باشیم و به همین دلیل است که از این قطعنامه درخواست می‌کنیم تا تأکید شود که سپاه پاسداران در لیست تروریستی قرار بگیرد و اعضای آن را به‌صورت انفرادی تحریم کنیم. ما برخی را در سال۲۰۱۹ تحریم کردیم، اما باید گسترده‌تر شود و زنان را نیز در اولویت قرار دهیم. زنان در حال حاضر پیشتاز این تظاهرات هستند و نیاز به اقدام دارند. آنها نیاز به حمایت دارند. باید حمایت اضطراری برای این افراد ارائه شود تا از جان آنها محافظت شود و اروپا باید در حمایت از تظاهر کنندگان بسیار پایدارتر باشد.

 

جانینا اوژسکا از لهستان در پارلمان اروپا

-صحبت‌های دومینیک بیلد

جانینا اوژسکا از لهستان در پارلمان اروپا

اعتراضات ایران بسیار فراتر از حقوق زنان رفته و معترضان خواستار اصلاحات گسترده و برکناری رژیم هستند. ۲۸شهروند در ایران داریم که تحت پوشش هستند. من می‌خواهم جوان هجده ساله‌ای را معرفی کنم که محکوم به اعدام است و با کارهایم او را پوشش می‌دهم. او در سپتامبر ۲۰۲۲ دستگیر و محکوم شد. وی در اولین مرحله تحقیقات مورد شکنجه قرار گرفت و تمام افراد شرکت‌کننده در آن تظاهرات مجبور به اعتراف اجباری شدند. هر یک از ما می‌توانیم به نفع تک‌تک زندانیان و سرنوشت آنها کار کنیم. من معتقدم که سرنوشت این انقلاب ممکن است برای سرنوشت جهان و همه ما تعیین‌کننده باشد.

 

مارکو کامپومنوسی از ایتالیا در پارلمان اروپا

-صحبت‌های جانینا اوژسکا از لهستان

مارکو کامپومنوسی از ایتالیا در پارلمان اروپا امیدوارم در جلسه بعدی مجبور نباشیم بحث دیگری از این نوع داشته باشیم، زیرا موارد بسیار جدی غیر از خون‌ریزی وجود دارد. حملات سایبری به یک کشور اروپایی در آلبانی و سپس پهپادها هستند که همان‌طور که قبلاً در بحث درباره اوکراین اشاره کردم. آنها پهپادها را به روسیه می‌رسانند. تحریم‌ها خیلی تدافعی هستند. ما باید مبارزه علیه آن رژیم را اینجا در این خانه حفظ کنیم. کسانی هستند که برای دفاع از توافق هسته‌یی که کاملاً غیرقابل دفاع است بسیار مشتاق بودند. ما نمی‌توانیم به ایران هدیه بدهیم. ما نمی‌توانیم در مقام یک قدرت خودکار هدیه بدهیم، یکی دیگر از اقدامات شجاعانه از یک قدرت نمادین، گنجاندن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی ما است. بنابراین من از کمیسیون انتظار دارم تا تلاشهای خود را مضاعف کند

 

دیتمار کوستر نماینده پارلمان اروپا از آلمان:

-مارکو کامپومنوسی از ایتالیا

دیتمار کوستر Dietmar Koser، نماینده پارلمان اروپا از آلمان: به مدت چهار ماه مردم ایران در مبارزه برای آزادی جان خودشان را به خطر می‌اندازند. این وظیفه ماست که از این انقلاب با همه ابزارهای در دسترس حمایت کنیم. صلح و ثبات در خاورمیانه فقط در صورتی وجود خواهد داشت که رژیم آخوندی سرانجام سرنگون شود. کشتار معترضان باید سرانجام پایان یابد. اعدامها باید بلادرنگ متوقف شوند. سپاه پاسداران باید در لیست تروریستی قرار داده شود و برجام هیچ آینده‌ای ندارد. به‌خاطر ژینا، به‌خاطر نیکا، به‌خاطر فردین، به‌خاطر امیر و به‌خاطر مجیدرضا و محسن، به‌خاطر همه کسانی که شکنجه شده و کشته شدند: کشته مردم خودتان را متوقف کنید.

 

لوکاس ماندل، نماینده پارلمان اروپا از اتریش:

-آقای دیتمار کوستر

لوکاس ماندل، نماینده پارلمان اروپا از اتریش: رژیم ایران تهدیدی برای داخل و خارج است و سال‌هاست که تهدیدی برای مردم خود، منطقه، به‌ویژه اسراییل و در واقع برای جهان بوده است. و در سرتاسر جهان آزاد تلاش زیادی کرده است تا به‌دنبال هر فرصتی برای آرام کردن تنش‌ها در داخل ایران باشد، اما این اتفاق نیفتاد. حتی بدتر شد و جای تعجب نیست که رژیم‌هایی که به مردم خود آسیب می‌رسانند، رژیم‌هایی که به دیگران آسیب می‌رسانند، و رژیم‌هایی که از ایدئولوژیهای نفرت پیروی می‌کنند، بیشتر و بیشتر در این سیاره هم‌سو می‌شوند.

وقتی صحبت از ایران و روسیه، رژیم ایران و رژیم روسیه به میان می‌آید، این تصویر بسیار واضح را می‌بینیم. به همین دلیل است که حمایت از جنبش آزادی در ایران مهم است. به همین دلیل مهم است که تحریم‌هایی را که از قبل علیه رژیم ایران اعمال کرده‌ایم تقویت کنیم، زیرا این رژیم فاسد است، از نظر اخلاقی فاسد است، مهم نیست که آنها چه چیزی به دنیا ارائه می‌کنند، آنها می‌خواهند خود را به جهان به‌عنوان رژیم جنایتکاری که از نظر اخلاقی پوسیده است معرفی کنند.

 

 فردریک رایز Frederique ries نماینده پارلمان اروپا:

-نماینده پارلمان اروپا از اتریش

نماینده پارلمان اروپا فردریک رایز Frederique ries: دیروز تقریباً پانزده‌هزار معترض ایرانی که از سراسر اروپا به اینجا آمدند تا علیه سپاه پاسداران که شاخه مسلح سرکوب است اعتراض کنند. معترضان این هفته بدار آویخته شدند، زیرا به رهبری زنان، همه مردم قیام کرده‌اند و رژیم را به لرزه در درآورده‌اند. الآن ما باید در مورد تحریم‌ها بسیار سخت‌گیرانه عمل کنیم. اول از همه و در بالاترین سطح و علیه رئیس‌جمهور و سپاه پاسداران. آنها باید در لیست سازمانهای تروریستی قرار گیرند. و سپس در مورد گروگانها، بیست و پنج اروپایی، از جمله شهروند بلژیکی که یک به سخره گرفتن عدالت است. خوب، چالش بزرگ این است که ما باید به آن بپردازیم، برای زنان و هم‌چنین دفاع از گروگانهای مان. بنابراین ما باید همه با هم کار کنیم و از توان جمعی خود استفاده کنیم تا همه آنها آزاد شوند.

 

نماینده پارلمان اروپا بارت گروتیس Bart groothis

-نماینده پارلمان اروپا بارت گروتیس

نماینده پارلمان اروپا بارت گروتیس Bart groothis: خانم رئیس، نمایندگان، سپاه پاسداران گروگان‌گیری و قتل‌های غیرقانونی بسیاری را انجام داده است، البته در ایران، و نیز به‌طور فزاینده‌یی در خاک اروپا. اعضای سپاه با این حال فرزندان خود را برای تحصیل به اروپا فرستادند. پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی در اروپا پر شده‌اند از تبلیغات ناراحت کنند سپاه و سپاه دارایی‌های مالی را در سراسر این قاره در اختیار دارد و خوشبختانه همه چیز به‌زودی به پایان خواهد رسید. با نامگذاری سپاه به‌عنوان سازمان تروریستی، این مجلس رأی به تحمیل هزینه به سپاه می‌دهد و با این کار حمایت خود را از مردم شجاع ایران نشان می‌دهیم. اما اجازه دهید این پیامی برای بسیاری از شرکت‌های چینی مانند هواوی باشد که در حال کمک به ایران برای ایجاد یک سیستم شناسایی تصویری برای سرکوب بیشتر مردم ایران هستند. و به روسیه برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین از سپاه و فروختن جتهای جنگنده سوخو ۳۵ به آنها. این نمی‌تواند بدون عواقب باشد، ایدئولوژی خطرناک جمهوری اسلامی ایران. جایی در اروپا ندارد. متشکرم.

 

نماینده پارلمان اروپا هنا نیومن Hannah neuman:

-نماینده پارلمان اروپا هنا نیومن

نماینده پارلمان اروپا هنا نیومن Hannah neuman: دیروز دوازده‌هزار نفر برای تظاهرات برای ایران آزاد و علیه رژیم وحشی آن به استراسبورگ آمدند. این رژیم تحت فشار است زیرا مردم در ایران برای آینده‌ای روشن‌تر حتی حاضرند بمیرند. و ما اتحادیه اروپا نباید کسانی باشیم که این رژیم را تثبیت می‌کنیم در حالی که مردم آن برای سقوطش مبارزه می‌کنند. پس چگونه است که نماینده عالی ما از یک‌طرف می‌تواند اعدامها را محکوم کند و همزمان با وزیر امور خارجه ایران روی فرش قرمز در امان ملاقات کند، چگونه می‌تواند از احیای برجام صحبت کند؟ تنها چیزی که از آن بیرون می‌آید نیکنامی و به‌رسمیت شناخته شدن بین‌المللی است که رژیم به آن نیاز فوری دارد. پس زمان این سیاست مبهم به پایان رسیده است. تا زمانی که سرکوب وحشیانه اعتراضات ادامه دارد، ما نباید مذاکره کنیم. تا زمانی که سپاه پاسداران مردم خودشان را و کل منطقه را مرعوب می‌کند، ما باید با آنها به‌مثابه تروریست رفتار کنیم و آنها را در لیست تحریم قرار دهیم. مردم ایران در ایران و سراسر جهان به خیابان‌ها ریخته‌اند و از ما حمایت می‌خواهند. من در کنار آنها می‌ایستم. و همه ما باید این کار را بکنیم. برای آزادی.

 

نماینده پارلمان اروپا یانیک جادت Yanick jadot:

-2840 نماینده پارلمان اروپا یانیک جادت

نماینده پارلمان اروپا یانیک جادت Yanick jadot: الآن چهار ماه از قتل مهسا امینی می‌گذرد. چهار ماه که زنان، اکثراً زنان، و دیگران جان خود را به خطر انداخته‌اند واقعاً در خیابان بوده‌اند. برای انجام انقلاب، یک انقلاب فوق‌العاده، یک انقلاب برای وجدان، یک انقلاب برای قلب و بدن، علیه سیاست، برای آزادی در برابر رژیم فاسدی که شکنجه و سرکوب می‌کند، ترور می‌کند، محکوم به مرگ می‌کند، و اعدام می‌کند. انقلابی علیه رژیمی که از زنان می‌ترسد، که از مردم و مردان جوان آزادیخواه می‌ترسد و این ترس را به رعب و وحشت علیه مردم ایران تبدیل می‌کند. زمان عمل فرا رسیده است و به همین دلیل است که در قطعنامه می‌خواهیم از آنها در ایران دفاع کنیم. برای انجام این کار باید شبه‌نظامیان مرگ و سپاه پاسداران را تنبیه و مورد حسابرسی قرار دهیم. این فاسدترین شاخه این رژیم فاسد است. پس این مجلس باید کار خود را انجام دهد و وقت آن است که کمیسیون شورا کار خود را برای تحریم این رژیم انجام دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb83076e-032d-4797-8561-5c5455ef1e28"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات