728 x 90

نمایندگان دو حزب از کنگره آمریکا فشار بر بایدن را برای تشدید تحریم‌ها و افزایش فشار به ایران افزایش می‌دهند

کنگره آمریکا
کنگره آمریکا

جمعی از نمایندگان سنا و کنگره آمریکا گفتند: باید به رژیم ایران «بفهمانیم» در زمینه «برنامه هسته‌ای‌» با «اقدام یکپارچه بین‌المللی» مواجه است.

گروهی از نمایندگان کنگره و قانونگذاران سنا از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، طی نامه‌یی از جو بایدن خواستند تا در راستای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به «‌سلاح هسته‌یی» در همکاری با متحدان اروپایی با هدف «بازگرداندن» تحریم‌های سازمان ملل تلاش کند.
در نامه با اشاره به دستیابی به «قابلیت تسلیحات هسته‌یی» از سوی رژیم ایران آمده است، ما باید به رژیم ایران «بفهمانیم» که «پیشروی بیشتر» در «برنامه هسته‌ای‌» با «اقدام یکپارچه بین‌المللی» مواجه خواهد شد.
نویسندگان این نامه‌ها از بایدن می‌خواهند که «وضعیت بازدارندگی فعال» را در دستور کار قرار دهد و عزم جامعه بین‌المللی برای این هدف را تحقق ببخشد.
نویسندگان این نامه‌ها با هدایت سناتور دموکرات، کرستن گیلیبراند و سناتور جیمز لنکفورد جمهوریخواه و نماینده دموکرات ابیگیل اسپانبرگر و دن‌کرنشاو جمهوریخواه برای نشست اولویت سیاست‌های «آیپک» در واشنگتن آماده شده و تا حدودی از نظر محتوا متفاوت هستند.
قانون گذاران آمریکا از هر دو حزب تصریح کردند در صورتی که رژیم ایران از آستانه خلوص ۹۰درصدی مورد نیاز برای غنی‌سازی تسلیحاتی عبور کند دولت باید با متحدان خود برای اجرای تحریم‌های سازمان ملل متحد همکاری کند.
در این نامه‌ها تأکید کردند: «ایالات متحده باید تلاش‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی تسلیحات هسته‌یی افزایش دهد و بدون هیچ‌گونه ابهامی به رژیم ایران اعلام کند که هر گونه پیش‌روی بیشتر در برنامه هسته‌ای‌اش عواقب شدیدی به‌دنبال خواهد داشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f937c3d-2cb2-4ad3-9999-d445787cc80b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات