728 x 90

نماینده آمریکا در کمیته سوم مجمع عمومی: ما نگران احکام اعدام پس از محاکمه‌های ناعادلانه و اعترافات اجباری از طریق شکنجه در ایران هستیم

سخنرانی آمریکا در کمیته سوم مجمع عمومی در مورد نقض حقوق بشر در ایران
سخنرانی آمریکا در کمیته سوم مجمع عمومی در مورد نقض حقوق بشر در ایران

سخنرانی نماینده آمریکا  سفیر ریچارد اردمن در جلسه کمیته سوم مجمع عمومی ملل متحد در سخنرانی خود در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران از جمله گفت:

با تشکر از شما، گزارشگر ویژه جاوید رحمان

ما هم‌چنان نگران احکام اعدام پس از محاکمه‌های ناعادلانه و اعترافات اجباری که طبق گزارشها از طریق شکنجه گرفته شده هستیم. آخرین نمونه، گزارش اعدام قریب‌الوقوع حیدر قربانی است. علاوه بر این، ایران به‌رغم ممنوعیت آن بر اساس میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و حقوق‌بشر و کنوانسیون حقوق کودک، که ایران عضو آن است، به اعدام کودک مجرمان ادامه می‌دهد. رژیم هم‌چنان با مصونیت از مجازات به نقض حقوق‌بشر ادامه می‌دهد.

ما از سرکوب حق آزادی بیان توسط ایران در محیط‌های آنلاین، از جمله از طریق [اختلال در ارتباطات از طریق] خاموشی اینترنت، اقداماتی برای مسدود کردن یا حذف غیرقانونی یا خودسرانه وب‌سایت‌های رسانه‌ها، و شبکه‌های اجتماعی، و سایر محدودیت‌های گسترده در دسترسی به اینترنت یا انتشار اطلاعات به‌صورت آنلاین، نگران هستیم.

ما از الگوی (رژیم ایران) برای دستیابی به خارج از مرزهای خود برای ترور، ربودن یا هدف قرار دادن فعالان حقوق‌بشر، نگران هستیم (سایت سازمان ملل متحد ۲۵اکتبر - ۳ آبان۱۴۰۰).

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e3614a01-4823-4380-a83a-0c686aa530f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات