728 x 90

نماینده آمریکا در سازمان ملل: هر شرکت یا فردی که با بسیج تجارت می‌کند، در اعزام کودکان برای کشته شدن در جنگ سوریه همدست است

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل، در یک سخنرانی در شورای امنیت سازمان ملل، به تحریمهای اخیر آمریکا علیه ۲۲بانک و شرکت وابسته به بسیج و سپاه خامنه‌ای پرداخت و گفت: نیروهای شبه‌نظامی بسیج سپاه پاسداران علاوه بر سرکوب مخالفان و پیش بردن امنیت داخلی در ایران، کودکان را به اجبار برای جنگ در خارج از ایران و مشخصاً در سوریه به کار می‌گیرد.

وی افزود: حداقل از ابتدای سال ۲۰۱۵رژیم ایران از بسیج استفاده کرده است تا کودکان ایرانی را سربازگیری و آموزش دهند تا در حمایت از رژیم وحشی اسد در سوریه بجنگند. بسیج، مهاجران افغان در ایران را که برخی ۱۴ساله هستند برای جنگ به سوریه می‌فرستد

نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌افزاید: ایالات متحده پولی که عضوگیری، آموزش و اعزام اجباری سربازان کودک در ایران را تأمین مالی می‌کند، رهگیری کرده و وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریمهایی بر شبکه‌ای از شرکتها و مؤسسات مالی ایران که پول برای نیروی بسیج و پاسداران فراهم می‌کنند، اعمال کرد.

این شبکه عمیقاً به اقتصاد ایران چنگ انداخته است. اقدام آمریکا بانکها، شرکتهای سرمایه‌گذاری و شرکتهای تابعه استخراج معادن و تولیدی را هدف قرار می‌دهد. چرا که در حال تأمین مالی جنایت جنگی و استفاده از سربازان کودک هستند.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنرانی خود در شورای امنیت افزود: مردم ایران به حق از به کارگیری توان مالی و اقتصادی برای جنگ منزجر هستند و برای اعتراض به خیابانها سرازیر می‌شوند. بسیج در حال استفاده از همان پولی است که از مردم دزدیده است تا به‌زور اعتراضات را خاموش کند و معترضان را دستگیر کنند.

نیکی هیلی با اشاره به تحریمهای اعلام شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه بسیج سپاه پاسداران افزود: این تحریمها گسترده و عمیق هستند. هر شرکت یا فردی که با شبکه بسیج تجارت می‌کند باید بداند که در اعزام کودکان برای کشته شدن در صحنه‌های جنگ سوریه و سایر کشورها همدست است. آمریکا هر کاری که در توان دارد انجام می‌دهد تا جریان منابع مالی بین‌المللی به خزانه رژیم ایران را معکوس کند.

 

نیکی هیلی همچنین به استفاده حکومت آخوندی از کودکان در جنگ ضدمیهنی پرداخت و گفت:‌ استفاده از کودکان سرباز یک ویژگی هولناک جنگ این رژیم با عراق بود. این رژیم از کودکانی که به گردن آنها”کلید پلاستیکی بهشت“ آویزان می‌کردند، به‌عنوان گوشت دم توپ و مین‌روب انسانی استفاده می‌کرد. به‌نحوی که تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر از مجروحان بیشتر می‌شد و مقامهای این رژیم اذعان کرده‌اند که در جریان جنگ با عراق ۳۶۰۰۰کودک دانش‌آموز کشته شدند، ولی تعداد مجروحان کمتر از ۳۰۰۰نفر اعلام کردند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد با انتقاد از مماشاتگران با رژیم آخوندی افزود: برخی در جامعه بین‌المللی هنوز تحت این سوءتفاهم به‌سر می‌برند که رژیم ایران ممکن است یک نقش آفرین بین‌المللی مسئول باشد یا ممکن است به قوانین یک جامعه متمدن پایبند باشد.

 

اعلام تحریم‌های جدید ضدتروریستی آمریکا

علیه بانکها، صنایع و شرکتهای بسیج سپاه پاسداران

دو هفته قبل از بازگشت تحریم‌های نفتی رژیم آخوندی در ۱۳آبان، دولت آمریکا، با اعلام تحریم‌های جدید ضدتروریستی خود، ۲۲شرکت و بانک و نهاد وابسته به بسیج سپاه پاسداران را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

خبرگزاری بلومبرگ ۲۴مهر در گزارش خود نوشت: «شرکت تراکتورسازی که بزرگ‌ترین شرکت تراکتور خاورمیانه و شمال آفریقا به‌شمار می‌رود و شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین سازنده فولاد منطقه، در میان ۲۲شرکت و بانکی بودند که خزانه‌داری آنها را به‌عنوان شبکه تأمین‌کننده حمایت از بسیج توصیف کرد».

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیهٔ خود به تاریخ ۲۴مهر اعلام کرد: «دفتر کنترل داراییهای خارجی امروز علیه یک شبکه گسترده از شرکتهایی که برای نیروی بسیج سپاه پاسداران حمایت مالی فراهم می‌کنند، دست به اقدام زد... از جمله اقدامات شرورانه بسیج سپاه پاسداران، عضوگیری، آموزش و به‌کارگیری کودکان سرباز برای جنگیدن در منازعاتی است که توسط سپاه در سراسر منطقه به آن دامن زده می‌شود».

بیانیه خزانه‌داری آمریکا، می‌افزاید: «این شبکه مستقر در ایران به‌عنوان بنیاد تعاون بسیج شناخته می‌شود و شامل دست‌کم ۲۰شرکت و مؤسسه مالی است. بنیاد تعاون بسیج از شرکتهای پوششی و اقداماتی دیگر برای پنهان‌کردن مالکیت و کنترل بسیج بر منافع تجاری به ارزش چند میلیون دلار در بخش‌های خودروسازی، معدن و فلزات ایران استفاده می‌کند؛ بسیاری از آنها معاملات قابل‌توجه بین‌المللی در سراسر خاورمیانه و با اروپا دارند».

 

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا، گفت: «شبکه بنیاد تعاون بسیج، نمونه‌یی از آن است که چه‌طور سپاه پاسداران و نیروهای نظامی (رژیم) ایران، دخالت اقتصادی خود را بر صنایع عمده گسترش داده‌اند و برای تأمین مالی تروریسم و دیگر فعالیت‌های شرورانه، وارد کسب و کارهای به‌ظاهر مشروع شده‌اند. این شبکه گسترده زیرساخت مالی تلاش‌های بسیج را برای عضوگیری، آموزش و تحریک کودکان سرباز فراهم می‌کند؛ (کودکانی که) به‌زور تحت هدایت سپاه پاسداران، به جنگ فرستاده می‌شوند».

منوچین، تأکید کرد: «جامعه جهانی باید درک کند که روابط تجاری با شبکه تعاون بسیج و شرکتهای پوششی سپاه پاسداران، عواقب ضدانسانی در سطح جهانی دارد و این تجارت با بسیج و سپاه به جاه‌طلبیهای خشونت‌بار رژیم ایران در سراسر خاورمیانه، سوخت‌ می‌رساند».

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا نیز در پیامی، گفت: «وزارت خزانه‌داری یک شبکه گسترده حمایت‌کننده از اقدامات تنفرانگیز رژیم ایران را در استفاده از کودکان سرباز دست‌کم ۱۲ساله، تحریم کرد. رژیم ایران در سوریه از کودکان افغان به‌عنوان «موج اول» استفاده می‌کند که منجر به افزایش میزان تلفات می‌شود».

 

بانک‌ها، شرکتها و نهادهای وابسته به بسیج سپاه پاسداران که توسط خزانه‌داری آمریکا تحریم و لیست‌گذاری شده‌اند، عبارتند از:

  • بنیاد تعاون بسیج
  • شرکت فولاد مبارکه اصفهان
  • شرکت تراکتورسازی
  • شرکت توسعه معادن روی
  • بانک پارسیان
  • بانک سینا
  • بانک ملت
  • گروه بهمن
  • بانک مهر اقتصاد
  • گروه مالی مهر اقتصاد
  • شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران
  • شرکت تولید روی بندرعباس
  • شرکت کالیسمین Calcimin
  • شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال
  • شرکت شیمیایی پارسیان کاتالیست
  • شرکت ذوب و احیای روی قشم
  • شرکت سرمایه‌گذاری تدبیرگران آتیه
  • شرکت سرمایه‌گذاری تکتار
  • شرکت مهندسی تکنوتار
  • شرکت تولید اسید زنجان
  •  

وزارت خزانه‌داری همراه با بیانیهٔ خود نموداری را از نحوه عملکرد و ارتباطات بنیاد تعاون بسیج با شرکتها و بانکها و نهادهای تحریم‌شده منتشر کرده

و از جمله نوشته است: «بانک مهر اقتصاد که قبلاً به‌عنوان مؤسسه مالی و اعتباری مهر شناخته می‌شد، هر سال معادل صدها میلیون دلار را به شکل سود سهام و خطوط اعتباری بدون بهره به بنیاد تعاون بسیج پرداخت می‌کند.... شرکت سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایرانیان چنگ‌انداختن بسیج به صنایع ایران را به‌وسیله شرکتهای سرمایه‌گذاری خودش بیشتر مبهم می‌سازد. (این شرکت)... به بانک مهر اقتصاد سالانه معادل میلیاردها دلار از سود به‌دست‌آمده از طریق سرمایه‌گذاری مستقیم یا غیرمستقیم خودش در صنایع مختلف ایران پرداخت می‌کند».

 

در بیانیهٔ خزانه‌داری آمریکا همچنین درباره شرکتهای بزرگی هم‌چون شرکت تراکتورسازی که بسیج سپاه پاسداران بر آنها برای مقاصد سرکوبگرانه و توسعه‌طلبانه رژیم بر آنها چنگ انداخته اشاره شده و است:

هر مؤسسه مالی خارجی که آگاهانه نقل و انتقال مالی قابل‌توجه هر گونه موجودیتی را که روز (سه‌شنبه) لیست‌گذاری شده تسهیل کند یا خدمات مالی قابل توجهی برای آنها فراهم کند می‌تواند در معرض تحریم‌های حساب بانکی طرف معامله یا حسابهای قابل پرداخت آمریکا قرار گیرد».

 

خبرگزاری رویترز ۲۴مهر، گزارش داد: «خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه تحریم‌هایی را علیه یک شبکه مالی چند میلیارد دلاری که از نیروی (بسیج رژیم) ایران حمایت می‌کند اعمال کرد... این اقدام دو هفته قبل از اعمال مجدد برخی از سخت‌ترین تحریم‌های ایالات متحده علیه (رژیم) ایران دربرگیرنده صنعت نفت آن اعلام شد.

... ‌بیانیه (خزانه‌داری آمریکا) گفت، بسیج در سرکوب خشونت‌بار و نقض‌های جدی حقوق‌بشر در داخل ایران نقش دارد و نیروهایی را که شامل کودکان ۱۲ساله ایرانی می‌شوند، برای نیروی قدس سپاه پاسداران عضوگیری می‌کند و آموزش می‌دهد. این افراد سپس به سوریه اعزام می‌شوند تا از رژیم بشار اسد پشتیبانی کنند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84af02f5-cdfc-4b99-9c40-d9a9664eb648"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات