728 x 90

گردهمایی و نمایشگاه در پاریس به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران

گردهمایی و نمایشگاه در پاریس - ۲۱بهمن
گردهمایی و نمایشگاه در پاریس - ۲۱بهمن

به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران و همزمان با تظاهرات بزرگ هموطنان در برلین و شماری از شهرهای اروپایی و کانادا هموطنان آزاده در پاریس با برپایی یک گردهمایی و نمایشگاه در میدان انولید یاد شهیدان و راهگشایان انقلاب ضدسلطنتی و شهیدان قیام سراسری و مقاومت سازمان‌یافته مردم ایران را گرامی داشتند.

هموطنانمان در این گردهمایی ضمن حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورای ملی مقاومت و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی، بر مرزبندی ملی ایرانیان با شاه و شیخ و علیه دیکتاتوری و وابستگی و برای تحقق یک جمهوری دموکراتیک در ایران تأکید کردند.

 

مژگان جولایی:

گردهم آمده‌ایم تا سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران را که در۲۲بهمن ۱۳۵۷ علیه دیکتاتوری شاه و با هدف برقراری عدالت و توسعه دموکراتیک به‌وقوع پیوست گرامی بداریم.

 

پیر برسی:

دوستان عزیز روز اشتباهی را انتخاب کرده‌اید. می‌توانستید خورشید را انتخاب کنید. خورشیدی که ما را برای بازیابی دموکراسی در ایران روشن می‌کند. پس می‌دانم که سالگرد سقوط شاه را با هم جشن می‌گیریم. من می‌دانم که در همه جا در پایتختهای دیگر، ما این مناسبت را جشن می‌گیریم. هم‌چنین، ما این سالگرد را جشن می‌گیریم. اما نگاه کردن به جهان در گذشته کافی نیست، برای سالگرد، این یک چیز است. مهمتر از همه، ما باید به آینده و از قبل به زمان حال نگاه کنیم. و من می‌دانم، من همیشه از سوی مجاهدین خلق ایران و سپس مطبوعات به‌طور کلی از تهاجمی که رژیم ایران می‌کند مطلع می‌شوم. در واقع حکومت آخوندها علیه مجاهدین خلق. چون مجاهدین خلق، به‌خاطر آنهاست که من اینجا هستم، مجاهدین هسته سخت را تشکیل می‌دهند، هسته سخت مقاومت. پس ولو مظاهر مقاومت دیگری نیز وجود داشته باشد، اما آنها هستند که واقعاً هدف آخوندها هستند.

از وفاداری ما مطمئن باشید. و سپس و بالاتر از همه، من معتقدم که با توجه به اطلاعاتی که شما در مورد این دادگاه در ایران به ما می‌دهید، ما واقعاً باید در سطح دیوان کیفری بین‌المللی و در سطح دیوان بین‌المللی دادگستری اقدام کنیم. ما ابزار لازم را داریم.

شما راه قانونی دارید. آنها نمی‌توانند به خودنمایی ادامه دهند و نقش کشورهای مستقل توسعه‌طلب را ایفا کنند، بدون این‌که عواقبی داشته باشد. به آن فکر کنید، قویاً به آن فکر کنید و مهمتر از همه بیایید عمل کنیم! با تشکر.

 

دکتر حمیدرضا طاهرزاده:

با عرض سلام و ادب خدمت شما یاران مقاومت ایران در این هوای بارانی ایستاده‌ایم و خاطره تابناک قهرمانان شهید راه آزادی ایران را گرامی می‌داریم. همین‌طوری که ملاحظه می‌کنید در اینجا یک نمایشگاهی است که در این سو و در آن سو هم‌چنین عکس‌ها و خاطرات دوران مبارزات ضدسلطنتی مردم ایران که در واقع در زمره افتخارات بزرگ تاریخ مبارزات میهن ما هست و اگر این اتفاق نمی‌افتاد و اگر رژیم شاه سرنگون نمی‌شد و اگر مردم ایران در مقابل رژیم دیکتاتوری هولناک سلطنت و ساواک قیام نمی‌کردن فی‌الواقع یک لکه ننگی در تاریخ مبارزات مردم ایران حک می‌شد خوشا بر مردم ایران خوشا بر قهرمانان پیشتاز مجاهد و فدایی اونها که در این مبارزه علیه رژیم سرکوبگر شاه ایستادند و جاودانه شدند.

مقاومت ایران خوشبختانه سرفرازانه در تمامی عرصه‌های مقاومت هم‌چنان به پیش می‌تازد دست‌آوردهای عظیمی داشته در پهنه سیاسی دیپلماسی و هر نقطه نظری که شما نگاه بکنید همین هفته گذشته خانم رجوی در همین‌جا در پارلمان فرانسه در حضور دهها تن از برجسته‌ترین پارلمانترهای فرانسه حضور پیدا کردند و همین مسأله رو ایشون مطرح کرده‌اند که الآن رژیم در چه غرقابی از فساد، تباهی و اضمحلال و استیصال فرو رفته.

 

اصغر ادیبی:

این رژیم به‌رغم تمام سبعیت و وحشیگری که انجام داده موفق نشده است که جوانان ایرانی را از راه مبارزه با خودش باز بداره امروز چشم‌انداز سرنگونی این رژیم از هر زمان دیگری روشن‌تر است. رژیم دست به هر ترفندی که می‌زند از جمله این دادگاه نمایشی که بعد از چهل سال تأخیر با به صحنه آوردن فرزندان جنایتکاران در این دادگاهها قصد محاکمه مجاهدین را دارند، به ضد خودش بدل شده است. درست مثل زمانی که اینها موسی و اشرف را به‌شهادت رساندند و لاجوردی جلاد با آوردن پیکرهای پاک اینها در زندان اوین بقیه زندانی‌ها را وادار می‌خواست وادار بکنه که به این پیکرهای پاک توهین بکنند و وقتی که آنها ابا کردند آنها را به جوخه اعدام سپرد.

اگر شما امروز در هر شرایطی در اکثر نقاط دنیا به پشتوانه جوانان شورشگری که امروز خواب راحت را بر آخوندها حرام کرده‌اند به صحنه می‌آیید فقط یک دلیل دارد و اون دلیلش این است که این مقاومت به‌گفته مسئول شورا برادر گرامم مسعود که از روز اول گفت کسی که هدفش کسب قدرت کسی که هدفش به‌دست گرفتن قدرت باشد هیچ‌گاه دوام نخواهد آورد. اگر این مقاومت از روز اول پا به میدان نبرد گذاشت فقط و فقط یک هدف را دنبال می‌کرد و آن چیزی نبود برای این‌که حاکمیت مردم ایران به‌دست بیاید. برای این‌که مردم ایران بعد از صد و بیست سال و سه تا انقلاب بتونن سرنوشت خود را به دست بگیرند.

 

حسن حبیبی:

خانم‌ها آقایان، اعضا و یاران عزیز مقاومت ایران.

۴۵سال از روزی که مردم ایران رژیم سلطنتی را برای همیشه به زیر کشیدند می‌گذرد. ما امروز به بزرگداشت این روز گردهم آمده‌ایم.

در این سال‌ها اتفاقات زیادی افتاده است و صحبت‌های گوناگونی نیز می‌توان در این باره کرد ولی من می‌خواهم به یک موضوع که این روزها بسیار مطرح شده بپردازم.

رژیم ایران از چند ماه پیش یک نمایش مسخره را به راه انداخته که گویا می‌خواهد ۱۰۴تن از اعضا و رهبران این مقاومت را محاکمه کند.

این یک طنز تاریخی است و بیش از هر چیز رژیم را مضحکه همه و حتی دست‌اندرکاران خود این رژیم می‌کند.

محاکمه به چه جرمی؟

به جرم "مفسد فی‌الارض"یعنی کسی که در زمین مایه فساد است. به جرم"بغی" یعنی شورش کردن بر علیه خدا، ‍یعنی کسی که با خدا مبارزه می‌کند. مشاهده می‌کنید.

همه می‌دانند که عدالت و دستگاه قضایی و آخوندها دو پدیده کاملاً رودر روی یکدیگرند.

از همین جاست که در چنین نمایش مسخره‌ای در مقابل چنین متهمانی، کسانی مانند آقای رجوی و یا خانم رجوی، دادخواه نیز کسی جز دختر قصاب تهران و یا پسر فلان مقام جنایتکار نظامی نمی‌تواند باشد.

حال سؤال مطرح است که چرا؟ این رژیم به‌دنبال چیست؟ با این سیرک نمایشی که در ده پرده اجرا شده و هنوز هم ادامه دارد دنبال چه هدفی است؟

قبل از هر چیز می‌خواهد راه را برای فعالیت‌های تروریستیش در کشورهای غربی هموار کند. هم‌چنان می‌خواهد با استفاده از سیاست مماشات این دولتها بر مقاومت ایران فشار بیاورد و برایش محدودیت ایجاد کند.

البته همزمان با این کار، خودش آلترناتیو واقعی و جدی خودش را نیز به جهانیان معرفی می‌کند. به همه می‌گوید که از چه نیروی سیاسی می‌ترسد و آلترناتیوش کدام نیروست. و البته دیگران نیز به‌خوبی این را می‌فهمند.

بگذارید اینجا از فرصت استفاده کنم و تأکید کنم که مقاومت ایران نهایتاً این رژیم را به زیر خواهد کشید و یک حکومت دموکراتیک و لائیک در ایران بر روی کار خواهد آمد.

از حضور و حمایت شما در این جا تشکر می‌کنم.

 

دکتر محمدعلی شیخی:

سالروز شهادت سردار کبیر خلق و اشرف زنان مجاهد اشرف رجوی و یاران صدیق و قهرمان‌شان قهرمانان‌شان را آنان‌که در سیاه‌ترین روزگار تاریخ ایران چون ستارگان شب‌کوب درخشیدن و آسمان انقلاب رهایی مردم ایران را نورافشان کردند اشرف رجوی الگوی زن رهای ایرانی که راه رشد و تعالی زن ایرانی را در برابر دیدگان همگان قرار داد و سردار موسی خیابانی که انقلابی که الگوی انقلابی در مبارزه با دو دیکتاتوری شاه و شیخ بود. او که در سخنان درخشانش می‌گفت که یقین داشته باشید که آینده از آن انقلابیون است و نیروهای میرا از صحنه تاریخ حذف خواهند شد. راهی را که اشرف و موسی و یارانشان در نوزده بهمن شصت گشودند چنان رژیم را به رسوایی و زبونی کشاند به بن‌بست سرنگونی کشانده است که امروز برای پوشاندن نفرت اجتماعی و مردمی که سرتاپای نظامش را فراگرفته است تلاش می‌کند با شیطان‌سازی و لجن‌پراکنی و طرح‌های فریب و دروغ علیه مجاهدین و عاشورای نوزده بهمن و علیه قهرمانان آزادی ستان خلق دادگاه تشکیل بدهد تا آنجا که می‌تواند بر سر و روی آنها بتازد و با دجالیت تمام چهره درخشان آفتاب گونه مجاهدین و عاشورا نوزده بهمن را بپوشاند غافل از آن‌که با نفرت اجتماعی که نسبت به این رژیم وجود دارد مردم ایران از این یاوه‌های رژیم پی می‌برند که مجاهدین و مقاومت ایران چگونه از سال‌ها و دهه‌های قبل و حتی از فردای انقلاب ضدسلطنتی پنجاه و هفت راه انقلاب دموکراتیک مردم ایران را نشان داده‌اند و در راه پیروزی انقلاب چه مبارزات قهرمانانه‌ای کرده‌اند چه بها و هزینه‌هایی پرداخته‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8a6131b-52e7-47c6-b894-eadc90afffcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات