728 x 90

نماينده كنگره آمريكا: رژیم ایران تروریسم را در سراسر خاورمیانه گسترش می دهد

گفتگوی تدباد با فاکس نیوز

تد باد نماینده کنگره آمریکا
تد باد نماینده کنگره آمریکا

تد باد (Ted Budd) عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت،کسانی که فکر می‌کردند دونالد ترامپ رئیس‌جمهور در زمانی که تهدید به خروج از معامله هسته‌یی ایران کرد جدی نبود، پس از اقدامات مداوم دولت فعلی آمریکا برای مقابله با تهران در برابر رفتار غلط آن، شگفت‌زده شده‌اند.

این نماینده کنگره، در مصاحبه‌یی که در وب سایت فاکس نیوز۴شهریور۹۷ درج شد، دولت دونالد ترامپ را به‌دلیل تصمیم‌گیری برای خارج شدن از توافق فاجعه‌آمیز هسته‌یی (برجام) «شایسته اعتبار» خواند.

این نماینده جمهوریخواه کنگره گفت: «این کاملاًً واضح است که رژیم ایران در حال گسترش فعالیتهای نظامی و تروریستی در سراسر خاورمیانه است ».

رژیم ایران تأمین کننده مالی و تسلیحاتی و آموزشی شبه‌‌نظامیان حزب‌الله

تد باد، اعلام کرد میزان حمایت مالی رژیم ایران از شبه‌‌نظامیان حزب‌الله لبنان در حدود «۱۰۰میلیون دلار در سال است که بعضاً به مرز، یک چهارم میلیارد دلار“  هم می‌رسد.

همچنین سلاح های داده شده توسط (رژیم) ایران، از جمله ۱۱۵۰۰موشک که قبلاً در لبنان مستقر شده‌اند، همراه با تسلیح  بیش از ۳۰۰۰ستیزه‌جوی حزب‌الله است  که تحت آموزش ایران قرار گرفته‌اند.

 او افزود: آنها(شبه نظامیان حزب الله ) درباره تاکتیکهای جنگ چریکی، عملیات هواپیماهای بدون سرنشین و جنگ دریایی، آموزش دیده‌اند».

 

نقش مستقیم شبه‌‌نظامیان حزب‌الله در ایجاد بی‌ثباتی نیابتی در خاورمیانه

شبه‌‌نظامیان حزب‌الله با دریافت حمایت همه‌جانبه از رژیم ایران و تأمین منابع مالی غیرقانونی و شبکه‌های جنایی خود، تبدیل به یک منبع مستقیم و قوی در ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه شده‌اند.

شبه‌‌نظامیان حزب‌الله در سوریه با حمایت از اسد، در عراق با شرکت در عملیات آموزشی و فرماندهی گروه‌های شبه‌نظامی عراقی، در یمن با موشک‌های بالستیک و رهبری شبه‌‌نظامیان حوثی، در شعله‌ور کردن بحرانهای منطقه مشارکت دارند.

علاوه بر این، حزب‌الله در حال افزایش ِحضور خود در شمال آفریقا است.

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/51a6bd26-b5f0-4779-84f2-4d548e57fd71"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات