728 x 90

نقش وزیر کشاوری قبلی دولت رئیسی جلاد در فساد مالی چای دبش

فساد مالی چند میلیاردی در واردات چای
فساد مالی چند میلیاردی در واردات چای

در حالی که دولت رئیسی جلاد مذبوحانه تلاش می‌کند که خودش را از پرونده فساد چند میلیاردی در واردات چای دبش جدا کند، جزئیات جدیدی از نقش آشکار ساداتی‌نژاد وزیر وقت کشاورزی رژیم برملا شده است.

سایت حکومتی خبرآنلاین شنبه ۱۸آذر با عنوان رمز و رازهای فساد چای دبش نوشت، حسنی مدیر اجرایی سندیکای چای، اظهار کرده که دو بار ساداتی‌نژاد از موضوع فساد در صنعت چای باخبر شده بود، اما هیچ اقدام قابل‌ملاحظه‌ای انجام نشد.

وی گفت که در یک دیدار با فرخی عضو مجلس از لاهیجان، در یازده دیماه سال ۱۴۰۱، اسناد و اطلاعات مربوط به فساد چای دبش به ساداتی‌نژاد ارائه شده بود. در این دیدار، ناهمخوانی اعداد و ارقام و مستندات با حضور وزیر کشاورزی، به‌شدت مورد تأکید قرار گرفته بود.

حسنی در ادامه گفت، افزایش نامتناسب واردات چای در دوران ساداتی‌نژاد به ۱۱۰ هزار تن، از جمله نقاط تاریک این داستان بوده است. تحلیل و رصد مداوم سندیکای چای نشان می‌دهد واردات چای در سال ۱۴۰۱ به‌دلیل ناهماهنگی و اختلاف اعداد و ارقام با میزان تولید بیشتر می‌شود. مهمترین پرسش اینجاست که چرا با اخبار مکرر درباره فساد، ساداتی‌نژاد اقدامی نشده است؟ گزارشها نشان می‌دهند که در آبان ماه ۱۴۰۱ نامه اتحادیه واردکنندگان درباره وقوع فساد به مخبر معاون اول رئیسی ابلاغ شده است، اما تاکنون هیچ تصمیم یا اقدامی اعلام نشده و در نهایت، پرونده فساد چای دبش به یکی از بزرگترین فسادهای اقتصادی کشور تبدیل شده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44bb03e2-e061-41f8-be6b-cf102621b2d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات