728 x 90

نشنال ریویو: رژیم ایران در حال انجام عملیات نفوذ در دولت بایدن است

افشای شبکه شیطان‌سازی رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران در کنگره آمریکا
افشای شبکه شیطان‌سازی رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران در کنگره آمریکا

با هدف قرار دادن گستاخانه سازمان اپوزیسیون بسیار تأثیر گذار عاملان امیدوار بودند که این تصور غلط را برای مقامات ایالات متحده ایجاد کنند که هیچ‌گونه آلترناتیو مناسبی برای آخوندها با سوابق دموکراسی خواهانه که متعهد به سرنگونی حکومت آخوندها باشد وجود ندارد

 

نشنال ریویو - خامنه‌ای از عواملی در دولت بایدن برای تغییر سیاست آمریکا استفاده می‌کند

روز سه‌شنبه، در یک جلسه توجیهی در کنگره فاش شد: رژیم ایران برای سال‌ها عملیات نفوذ مخفی را در ایالات متحده و کشورهای دیگر به‌عنوان بخشی از یک کارزار هماهنگ اطلاعات دروغ انجام می‌دهد. کارزاری که مشکوک به جاسوسی است.

این گزارش ۸۲صفحه‌یی با عنوان ایران: دست پنهان آیت‌الله، نشان می‌دهد که چگونه علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران از عوامل در دولت بایدن برای تأثیرگذاری بر سیاست‌های ایالات متحده در رابطه با جمهوری اسلامی استفاده می‌کردند. مطالبی که بر اساس آنچه در مقاله سمافور در ماه سپتامبر منتشر شده است، در این گزاراش ذکر شده‌اند.

در آن زمان، گزارش شد: دست‌کم سه مأمور ایرانی بنا به درخواست رژیم ایران به کار مستقیم روی سیاست زیر نظر راب مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران، تغییر مسیر داده‌اند. در ماه آوریل، مجوز امنیتی راب مالی به‌دلیل سوء‌استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده به‌حالت تعلیق درآمد.

این گزارش تازه منتشر شده چنین بیان می‌کند: این مأموران پس از دریافت مجوزهای امنیتی سطح بالا، به اطلاعات بسیار محرمانه و حساسی که فقط در اختیار مقامات ارشد ایالات متحده است، دسترسی داشتند. و این اطلاعات آنها را در موقعیتی منحصربفرد برای گمراه کردن سیاست‌گذاران آمریکایی، و تضعیف سیاست در قبال رژیم مذهبی حاکم بر ایران قرار می‌دادند. این عوامل با مقامات ارشد رژیم ایران همکاری می‌کردند و از مقامات بلندپایه حکومت ایران دستور می‌گرفتند. در حالی که در ظاهر از طرف دولت ایالات متحده کار می‌کردند.

علاوه بر نفوذ در سیاست خارجی به نفع منافع رژیم ایران، این عوامل عملیاتی هم‌چنین برای منحرف کردن و ضعیف کردن، نظرات مساعد نسبت به گروه مجاهدین خلق اپوزیسیون پیشرو در خاورمیانه، از واشنگتن دی. سی تلاش کردند. این روزها، رژیم ایران هم‌چنان به کارزار شیطان‌سازی علیه مجاهدین خلق ادامه می‌دهد. رژیم ایران این گروه سیاسی را عمدتاً به‌دلیل سرپیچی از خامنه‌ای به تروریسم متهم کرد.

این گزارش می‌افزاید: با هدف قرار دادن گستاخانه سازمان اپوزیسیون بسیار تأثیر گذار، عاملان امیدوار بودند که این تصور غلط را برای مقامات ایالات متحده ایجاد کنند که هیچ‌گونه آلترناتیو مناسبی برای آخوندها سوابق دموکراسی خواهانه که متعهد به سرنگونی حکومت آخوندها باشد، وجود ندارد.

 

دکتر ایوان ساشا شیهان، معاون رئیس دانشگاه بالتیمور که این گزارش را تهیه کرده است، مروری بر یافته‌های خودش را برای منتخبان کنگره، کارشناسان سیاست خارجی و رسانه‌ها در کاپیتول هیل ارائه کرد. و در آنجا از هر دو مجلس [ایالات متحده] خواست تا تحقیقات و رسیدگی به این موضوع را سازماندهی کنند.

نمایندگان تام مک کلینتاک (جمهوریخواه از کالیفرنیا)، رندی و بر (از تگزاس)، و سفیر لینکلن بلومفیلد، دستیار سابق وزیر امور خارجه در امور سیاسی-نظامی در دوران دولت جورج دبلیو بوش، در جلسه توجیهی تحقیقات پروفسور شیهان را معرفی کردند.

شیهان گفت: ارعاب مقامات آمریکایی یکی از تاکتیک‌های متعددی است که در این کتاب ذکر شده است. او خاطرنشان کرد: آلخو ویدال کوادراس، پروفسور و سیاستمدار اروپایی که یکی از تأییدکنندگان اصلی گزارش او است تنها پنج روز قبل از جلسهٔ سه‌شنبه کنگره، در مادرید، اسپانیا، مورد اصابت گلوله قرار گرفت. [اما] خوشبختانه جان سالم به در برد، و دلایلی دارد که معتقد است رژیم ایران پشت این سوءقصد نافرجام بوده است. واحد ویژه تروریسم پلیس اسپانیا در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است.

(نشنال ریویو ۲۳آبان ۱۴۰۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1bd4a0a5-ba69-4d1e-b321-bde1ca52d824"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات