728 x 90

نشنال انگلستان: حزب کارگر انگلستان می‌گوید که سپاه پاسداران باید در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

نشنال انگلستان دوشنبه ۲۶دی طی مطلبی نوشت: حزب کارگر انگلستان می‌گوید که سپاه پاسداران ایران باید در فهرست گروه‌های تروریستی قرار گیرد. دیوید لامی، وزیر امور خارجه در سایه و ایوت کوپر، وزیر کشور در سایه، گفتند که سپاه پاسداران، شاخه ویژه نیروهای مسلح رژیم ایران، «مانند یک سازمان تروریستی رفتار می‌کند و اکنون باید به‌عنوان چنین سازمانی لیست گذاری شود»... .

حزب کارگر گفت که اعدام یک لحظه وحشیانه در عداد رفتارهای نگران‌کننده مقامات تهران بود... این اقدام (حزب کارگر) پس از رأی مثبت نمایندگان مجلس به اضافه شدن سپاه پاسداران به فهرست سازمانهای تروریستی ممنوعه در انگلستان، می‌تواند حمایت سیاسی داخلی گسترده‌ای داشته باشد. قطعنامه پارلمانی که توسط باب بلکمن، نماینده محافظه‌کار ارائه شد برای دولت الزام‌آور نیست و وزرا هم‌چنان در حال بررسی این موضوع هستند.

حزب کارگر گفت که وزرا می‌توانند روند تحریم موجود را طی کنند. از سوی دیگر، حزب پیشنهاد کرد اصلاحیه‌ای در لایحه امنیت ملی ایجاد شود که قدرتی موازی برای ممنوعیت نهادهای دولتی مانند سپاه بر اساس فعالیت‌هایشان ایجاد کند.

آقای لامی و خانم کوپر در بیانیه‌یی مشترک گفتند: «اقدامات رژیم ایران علیه معترضان شجاعی که به‌دنبال آینده‌ای بهتر هستند، و هم‌چنین اتباع بریتانیایی زندانی در ایران و تهدیدات آن برای امنیت انگلستان، اکنون به اقدامی قوی نیاز است». سپاه پاسداران مانند یک سازمان تروریستی رفتار می‌کند و اکنون باید به‌عنوان یک سازمان لیست‌گذاری شود. حزب کارگر از توقیف سپاه یا از طریق روند موجود یا از طریق اصلاح لایحه امنیت ملی برای ایجاد یک روند جدید تحریم برای بازیگران دولت متخاصم حمایت می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/10aff198-7f68-4a44-ac89-b34a802858a5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات