728 x 90

نشست کشورهای عرب و مسلمان در چین برای جنگ توقف جنگ در غزه

نشست کشورهای عرب و مسلمان در چین
نشست کشورهای عرب و مسلمان در چین

رویترز روز ۲۹آبان نوشت: وزیران عرب و مسلمان روز دوشنبه خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند، در حالی که هیأت آنها در اولین مرحله از سفر خود از پکن برای پایان دادن به خصومتها و اجازه دادن کمکهای بشردوستانه به منطقه ویران شده فلسطینی تلاش کردند.

این هیأت که قرار است با مقامات هر یک از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ملاقات نموده و بر غرب فشار آورند تا توجیه اسراییل را رد کنند که اقدامات آن علیه فلسطینیان به‌عنوان دفاع از خود می‌باشد.

مقاماتی که روز دوشنبه با وانگ یی، دیپلمات ارشد چین دیدار کردند، از عربستان سعودی، اردن، مصر، اندونزی، فلسطین و سازمان همکاری اسلامی... هستند.

خبرگزاری فرانسه روز ۲۹آبان نوشت: وزیر امور خارجه چین گفت که برای کاهش بحران غزه به اقدامات فوری نیاز است. وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز دوشنبه گفت که جهان باید برای آرام کردن جنگ اسراییل و حماس فوراً اقدام کند، او میزبان دیپلماتهای کشورهای عرب و اکثریت مسلمان در پکن بود.
هیأتی متشکل از وزرای خارجه دولت فلسطین، اندونزی، مصر، عربستان سعودی و اردن این هفته برای گفتگو با هدف کاهش تنش درگیری کنونی فلسطین و اسراییل در پکن حضور دارند.
وانگ به وزرا... در پایتخت چین گفت: «بیایید با هم کار کنیم تا به‌سرعت اوضاع غزه را آرام کنیم و صلح را به خاورمیانه در اسرع وقت بازگردانیم.

وانگ به نمایندگان از جمله دبیرکل سازمان همکاری اسلامی گفت: «یک فاجعه انسانی در غزه در حال وقوع است... . دولت حماس در غزه می‌گوید حداقل ۱۳۰۰۰نفر در بمباران بی‌امان هوایی و عملیات زمینی اسراییل کشته شده‌اند که هزاران نفر از آنها کودک هستند.
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a17d47b4-0f34-4c15-9ef0-1f2e2b3bae9f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات