728 x 90

نسل جهش یافته کرونا به میزان ۵۶درصد بیشتر از نسل اصلی، قابلیت همه‌گیری دارد

کرونا در  اروپا
کرونا در اروپا

بر اساس تحقیقی که توسط دانشکده بهداشت و پزشکی لندن روز جمعه ۵ دیماه، و همزمان با ظهور نسل جهش یافته کرونا در انگلستان صورت گرفته، نگرانی‌ها در بسیاری از کشورهای جهان بار دیگر افزایش یافته و از بازگشت به قرنطینه برای محدود کردن شیوع پاندمی‌ای خبر می‌دهد که جان بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار نفر را گرفته است.
دانشمندان در پژوهشی، هشدار دادند نسل جدید ویروس که در انگلستان در حال شیوع است، به میزان ۵۶درصد بیشتر از نسل اصلی، قابلیت همه‌گیری دارد و به همین دلیل آنها توزیع سریع واکسن را برای جلوگیری از مرگ و میر بیشتر توصیه کردند.
آنها افزودند: «با این حال، افزایش موارد ابتلا احتمالاً منجر به پیامدهای بیشتر خواهد شد، زیرا انتظار می‌رود مواردی که نیاز به انتقال به بیمارستان دارند، افزایش یافته و نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در سال۲۰۲۱ از آنچه در سال۲۰۲۰ مشاهده کردیم، بالاتر باشد».
بر اساس این مطالعه، توزیع سریع واکسن، ضروری است تا بتوان تأثیر ملموسی در مهار کووید۱۹ را شاهد بود در همین رابطه بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان شنبه گذشته با اعلام اقدامات سختگیرانه قرنطینه‌ای در تعطیلات کریسمس گفت که نسل جهش یافته کرونا ممکن است تا ۷۰٪ مسری‌تر باشد.
لازم به یادآوری است که از زمان کشف اولین موارد ابتلا به کرونا در چین در دسامبر ۲۰۱۹، موارد ابتلا به کووید۱۹ در بیش از ۲۱۰کشور و منطقه جهان ثبت شده است.(العربیه ۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f3579aad-6d47-46d0-975b-d5d0b11f09a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات