728 x 90

نرخ تورم در وضعیت هشدار دهنده

استان بوشهر با ذخایر عظیم انرژی رتبه ۱۸ شاخص فلاکت در ایران را دارد
استان بوشهر با ذخایر عظیم انرژی رتبه ۱۸ شاخص فلاکت در ایران را دارد

بنا به گزارش روزنامه حکومتی «هم میهن» روز پنجشنبه ۱۱ آبان،  استان بوشهر به رغم داشتن ذخایر عظیم گازی در رتبه ۱۸ شاخص فلاکت در ایران قرار گرفته است.

این روزنامه حکومتی ضمن اشاره به این که مردم این استان همچون دیگر استان‌های ایران با مشکلات معیشتی گسترده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند، افزود که »گلایه مردم از سرمایه کلانی است که از این استان به دیگر نقاط ایران روانه می‌شود اما تاثیری بر معیشت آنها ندارد.»

تورم و گرانی افسارگسیخته در ایران بخش قابل توجهی از جمعیت ایران را به زیر خط فقر برده است. توزیع گسترده فقر در ایران باعث کاهش دسترسی مردم به نیازهای اولیه خود شده است.

مرکز آمار ایران نیز در تازه‌ترین گزارش خود از تداوم تورم بالای ۴۰ درصدی خبر داده است.

بررسی تورم یک ساله ۵۳ اقلام خوراکی نشان می‌دهد که گوشت گوسفند با رشد ۱۵۰ درصدی و گوشت گاو یا گوساله با رشد ۱۳۲ درصدی قیمت، در صدر گرانی بوده‌اند و کنسرو «ماهی تن» با رشد ۱۰۹ درصدی قیمت در رتبه بعدی است.

روزنامه شرق نیز در گزارشی به مرور آمار منتشر شده پرداخته و به نقل از کارشناس حکومتی  هادی حق‌شناس، نوشته است که «نرخ تورم در وضعیت هشدار دهنده قرار دارد.»

وی تاکید کرده که «عامل اصلی کاهش نرخ تورم نه بهبود وضعیت اقتصاد که کاهش شدید قدرت خرید مردم است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a0bb9069-f00d-4c5d-ac6e-a18c108ac299"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات