728 x 90

ند پرایس: مسمومیت دانش‌آموزان می‌تواند موضوع کار کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل قرار گیرد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۱۵اسفند، ضمن محکوم کردن مسمومیت دختران در مدارس ایران خواهان یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی برای بررسی حملات شیمیایی به دانش‌آموزان در ایران شد.
وی گفت: «اگر مشخص شود که این مسمومیتها مربوط به شرکت زنان و دختران در اعتراضات است، بررسی آن در حیطه وظایف کمیته حقیقت‌یاب مستقل سازمان ملل متحد در امور جمهوری اسلامی است».
ند پرایس با اشاره به سرکوب و سانسور رسانه‌ای در ایران گفت: «مقامات ایرانی والدین و متخصصان پزشکی را مرعوب کرده‌اند تا سکوت کنند. حکومت ایران باید در این موارد پاسخگو باشد».

این در شرایطی است که کاخ سفید با محکوم کردن مسمومیت‌های سریالی در مدارس ایران گفته است این حوادث می‌تواند در دستور کار کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل ویژه اعتراضات ایران قرار گیرد.

روز گذشته ۱۵اسفند خامنه‌ای ولی فقیه ارتجاع سه ماه پس از مسمومیت دانش‌آموزان با رد گم کنی گفت: یک اشاره‌یی می‌خواهم بکنم به این مسأله‌ٔ رایجِ این روزها که گفته می‌شود مسمومیّت دانش‌آموزان، اگر واقعاً دستهایی در کار باشد و افرادی، گروه‌هایی در این زمینه دخالت داشته باشند، بایستی دستگاههای مسئول سررشته‌ٔ این جنایت را پیدا کنند.

خانم مریم رجوی در همین رابطه با توئیتی نوشت: بعد از ۱۰۰روز، خامنه‌ای از ترس قیام به‌دنبال مقصری می‌گردد که کسی جز خودش و دستگاهها و عوامل تحت‌امر او نیست. در غیراینصورت باید هیأت تحقیق بین‌المللی را بپذیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4d455e25-87d7-47af-aa40-231e1b8df638"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات