728 x 90

ند پرایس: رژیم ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند

 ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۸اسفند در بریفینگ مطبوعاتی خود درباره چالشهای اتمی رژیم ایران گفت: رژیم ایران ایران هرگز نباید به سلاح اتمی دست پیدا کند

وی گفت: ما در این ارزیابی مشترکیم که برنامه اتمی ایران چالشی فوریست و ما تعهدی قاطع در این مورد داریم که ایران هرگز به سلاح اتمی دست پیدا نکند. ما مصمم هستیم که به این تعهد خود پایبند باشیم.

ند پرایس افزود: دیپلماسی ابزار اصلی آن برای توقف برنامه هسته‌یی ایران است، اما آخرین گزینه نیست، اگر تهران هم‌چنان تمایلی به مذاکره بر سر آن نداشته باشد.
وی به خبرنگاران گفت: «دیپلماسی همیشه اولین راه‌حل ما خواهد بود، اما اگر از طرف دیگر با یک شریک مشتاق مواجه نشویم، آخرین راه‌حل ما نخواهد بود» (سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۸ اسفند).


وبسایت وزارت دفاع آمریکا درباره کنفرانس مطبوعاتی مشترک لوید آستین سوم وزیر دفاع آمریکا با یوآو گالانت وزیر دفاع اسراییل نوشت:
در این کنفرانس یوآو گالانت وزیر دفاع اسراییل گفت امروز ما خود را در نقطه حساسی از زمان می‌یابیم. در دوره آتی، باید تصمیمات مبرم و مهمی بگیریم. هدف رژیم ایران دستیابی به سلاح هسته‌یی است و نه تنها اسرائیل، بلکه کل جهان را تهدید کرده است. وظیفه ما این است که تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی انجام دهیم. در این زمینه تواناییها و همکاری ما معنا و قدرت زیادی دارد.
تهدید هسته‌یی رژیم ایران مستلزم آن است که برای هر اقدامی آماده باشیم. باز هم تأکید می‌کنم، باید برای هر اقدامی آماده باشیم. اگر ایران به سلاح هسته‌یی و قدرت بازدارندگی هسته‌یی دست یابد، رژیم آیت‌الله تنها فعالیت‌های خود را در حمایت از تروریسم حزب‌الله و حماس و صادرات سلاحهای پیشرفته به سراسر جهان از جمله پهپاد و موشکهای دقیق افزایش خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fc83497-2a4d-469f-8f50-0cd922e41360"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات