728 x 90

نخست‌وزیر کانادا: این رژیم «تشنه به خون» را باید مجازات کرد

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا روز سه‌شنبه ۱۲مهر، یک روز پس از اعلام تحریم‌های جدید کشورش علیه ۲۵تن از مقامات و ۹ نهاد رژیم آخوندی که در اعتراض به سرکوب خونین قیام سراسری در ایران صورت گرفت در یک موضع‌گیری بر تعهد خود بر مجازات بیشتر این «رژیم تشنه به خون» تأکید کرد.

ترودو با صدور بیانیه‌یی به‌مناسبت هزارمین روز سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران و بلاتکلیفی پرونده آن‌که هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفته است ضمن تأکید بر این موضوع اظهار داشت «باید به این الگوی غیرقابل قبول نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر و کشتار وحشیانه پایان داده شود».
وی با اشاره به نقش رژیم ایران در کشتار مسافران بی‌گناه هواپیمای اوکراینی گفت: «در ۱۰۰۰روز گذشته، ما در محکومیت سرنگونی بی‌رحمانه و هولناک هواپیمای مسافربری غیرنظامی توسط ایران، با خانواده‌های جان‌باختگان همراه بوده‌ایم».

«گلوبال نیوز» نوشت، ترودو در نشستی در استان «نوا اسکوشیا» به خبرنگاران گفت که دولت او رژیم ایران را نه تنها به‌دلیل جنایت قتل مهسا امینی که اعتراض جهانی را برانگیخته است بلکه برای خانواده‌های قربانیان پرواز PS۷۵۲ که در ژانویه ۲۰۲۰ توسط سپاه پاسداران سرنگون شد، بازخواست خواهد کرد.
وی سرکوب اعتراضات سراسری مردم ایران توسط نیروهای سرکوبگر این کشور را در ادامه جنایت‌های رژیم ایران همسان با سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ۷۵۲ توصیف کرد و در این رابطه گفت، رژیم ایران «به نقض حقوق‌بشر و قتل نه تنها زنانی مانند مهسا امینی، بلکه دانشجویان، جوانان و زنان ایرانی که شجاعانه علیه این وحشی‌گری اعتراض می‌کنند، ادامه می‌دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c86d3c7e-7dff-4298-affa-609bfb965a12"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات