728 x 90

نتانیاهو کابینه جنگ اسراییل را منحل کرد

حمله اسراییل به غزه
حمله اسراییل به غزه

نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل کابینه جنگ این کشور را که از آغاز جنگ غزه نقش محوری در گرفتن تصمیمات جنگی داشت، منحل کرد.

بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه ۲۸خرداد به وزیران دولت اطلاع داد که با انحلال کابینه جنگ از این پس «تصمیمات حساس» را با مشورت با یک گروه محدود از وزیران اتخاذ خواهد کرد.

تصمیم نتانیاهو به انحلال کابینه جنگ پس از رسمیت یافتن کناره‌گیری بنی گانتس و گادی آیزنکوت، دو وزیر ارشد و حزب‌شان «اتحاد میهنی»، از ائتلاف دولت گرفته شد.

بنی گانتس و گادی آیزنکوت که هر دو پیش‌تر رئیس ستاد ارتش اسراییل بوده‌اند، در هفته نخست پس از حمله حماس به خاک اسراییل در ۱۵مهر پارسال، به ائتلاف دولت پیوستند تا تصمیمات دولت در مورد جنگ با حمایت اکثریت احزاب گرفته شود.

 

سی ان ان  در گزارشی نوشت: بنیامین نتانیاهو کابینه جنگی اسرائیل را منحل کرد. با برچیدن کابینه، نتانیاهو ممکن است از پذیرفتن درخواست‌های بن‌گویر برای پیوستن به آن اجتناب کرده باشد، که می‌توانست روابط اسرائیل با ایالات متحده را بیشتر متشنج کند، یا مجبور به رد خواسته‌های او شود، که می‌توانست جناح افراطی‌تر ائتلاف نتانیاهو را خشمگین کند.
تعبیر دیگر این است که بدون گانتز و آیزنکوت که او نیز استعفا داد دیگر هیچ فایده ای برای ادامه کابینه جنگ وجود نداشت.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ca2bc4a-664c-4324-9259-6eb741f20756"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات