728 x 90

ناوگان پنجم نیروهای دریایی آمریکا، یک ناوگان جدید برای مقابله با تهدیدهای رژیم ایران تشکیل می‌دهد

برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا
برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد، به‌منظور مقابله با تهدیدها و خشونت‌های رژیم ایران که خطر شماره یک در منطقه است یگان جدیدی را تشکیل می‌دهد.
تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی، روز دوشنبه ۲بهمن طی سخنانی گفت: این یگان از تابستان سال آینده با حضور ۱۰۰ شناور و زیردریایی بدون سرنشین، فعال می‌شود. هدف ما افزایش آگاهی و هوشیاری در حوزه دریایی است تا تصویری مشترک از حوزه دریایی با متحدان بین‌المللی خود بسازیم. و در یک نمایشگاه محصولات روباتیک در ابوظبی را راه‌اندازی کرده و این ناوگان با همراهی شرکای منطقه‌یی تا تابستان سال آینده، آماده و فعال می‌شود.
برد کوپر فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد: این شناورها و زیردریایی‌های بدون‌سرنشین، توانایی رصد را به شکل شاخصی بالا می‌برند و مراتب امنیتی برای دریانوردی و انتقال کشتی‌های حامل نفت و گاز را افزایش می‌دهد.


با استفاده از سیستم بدون سرنشین و کنترل از راه دور، ما می‌توانیم توانایی دید خود را بالا ببریم، قابلیت اعتماد را افزایش دهیم، و عامل انسانی را هم از آن دور کنیم. افزایش چنین سیستمی تنها راه برای پوشاندن فواصلی است که امروز با آن روبه‌رو هستیم.
از این پیش‌تر، آسوشیتدپرس در گزارشی گفته بود که رژیم ایران از زمان فروپاشی توافق هسته‌یی و در سال‌های اخیر تجارت دریایی و کشتیرانی آزاد را هدف قرار داده است.(آسوشیتدپرس دوم اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/657194c6-b57a-40f0-9293-bd2a75543259"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات