728 x 90

نامه سناتور مارک دمسماکر رئیس کمیسیون امور عرضی سنای بلژیک به سفیر آلبانی در این کشور

سناتور مارک دمسماکر رئیس کمیسیون امور عرضی سنای بلژیک
سناتور مارک دمسماکر رئیس کمیسیون امور عرضی سنای بلژیک

نامه سناتور مارک دمسماکر

رئیس کمیسیون امور عرضی سنای بلژیک

به سفیر آلبانی در این کشور

این یادداشت را برای ابراز نگرانی و شوک عمیق خود در مورد حوادث اخیر در اردوگاه پناهندگان ایرانی در اشرف۳ که صدها افسر پلیس به آن یورش بردند، می‌نویسم. به‌ویژه ماهیت خشونت‌آمیز این حمله که منجر به یک کشته و زخمیهای متعدد شد، نگران‌کننده است.

یادآوری این نکته ضروری است که جامعه بین‌المللی بارها امنیت و رفاه ساکنان اشرف را که در بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ حملات متعددی را در عراق متحمل شدند، تضمین کرده است. انتقال نهایی آنها به آلبانی به آنها پناهگاهی امن داد که ما بی‌نهایت برای آن قدردان هستیم. به این ترتیب، ما امیدواریم که مقامات آلبانی به تعهدات بین‌المللی خود، از جمله تعهدات مندرج در کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر، پایبند باشند. ساکنان اشرف۳ که به‌خاطر حاکمیت رژیم ستمگر تهران پناهنده هستند، دیگر نباید قربانی موج جدیدی از ظلم و آزار شوند.

آقای نخست وزیر

من متعهد به حمایت و دفاع از مسیری هستم که آلبانی برای عضویت در اتحادیه اروپا در پیش گرفته است. از طریق جلسات بین پارلمانی مان، متوجه شدم آلبانی دارای ارزشهای مشترک اروپایی و دموکراتیک ماست. بنابراین، من از دولت آلبانی می‌خواهم خود را با این ارزش‌ها هماهنگ کند و به خشونت علیه پناهندگان پایان دهد.

سناتور مارک دمسماکر،

رئیس کمیسیون امور عرضی سنای بلژیک

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1cf877ca-348a-480b-9a43-1a5f9446ebea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات