728 x 90

بیش از ۵۰۰تن از دانشمندان، دانشگاهیان، متخصصان و پزشکان ایرانی مقیم آمریکا خواهان ماندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی شدند

سپاه پاسداران
سپاه پاسداران

بیش از ۵۰۰تن از دانشمندان، دانشگاهیان، متخصصان و پزشکان ایرانی مقیم آمریکا در نامه‌ای به‌رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهان ماندن سپاه پاسداران در لیست تروریستی شدند.

اطلاعیهٔ مطبوعاتی کمیته متخصصان ایرانی به بایدن رئیس جمهور آمریکا:

در روز سه‌شنبه ۱۲آوریل ۲۰۲۲، کمیته متخصصان ایرانی در مورد سیاست در قبال ایران، نامه سرگشاده‌ای با امضای بیش از ۵۰۰ ایرانی برجسته مقیم آمریکا به رئیس‌جمهور بایدن ارسال کرد و از دولت آمریکا خواست سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی خارجی وزارت‌خارجه آمریکا حفظ کند.

در این نامه تأکید شده است که سپاه اهرم رژیم ایران برای تروریسم در خارج از کشور و سرکوب مردم در خیابانهای ایران است. دانشمندان، اساتید، پزشکان، متخصصان و کارآفرینان موفق ایرانی مقیم آمریکا تأکید کردند که حذف نام سپاه از لیست سازمانهای تروریستی خارجی، «بی‌توجهی آشکار به امید و مبارزه مشروع مردم ایران برای آزادی و کرامت است».

پروفسور کاظم کازرونیان همآهنگ‌کننده ارشد کمیته ویژه متخصصان ایرانی مقیم آمریکا در مورد سیاست ایران گفت: «در حالی که از مخالفت رئیس‌جمهور بایدن برای حذف سپاه از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی استقبال می‌کنیم، اما هشیاری خود را نسبت به اعطای هر گونه امتیاز به رژیم تروریستی حاکم بر ایران حفظ خواهیم کرد. فرقی بین سپاه پاسداران و نیروی قدس نیست. آنها به‌عنوان یک دستگاه واحد برای تأمین مالی و ترویج و اجرای فرامین خامنه‌ای عمل می‌کنند. نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران موجه است و باید دست نخورده باقی بماند».

خانم سیما یزدانی، مدیر فناوری و همکار شرکت سیسکو، از امضا کنندگان این نامه گفت: این نامه منعکس کننده دیدگاه بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا است که با اعضای خانواده خود در ایران در تماس هستند و بسیاری از آنها به‌ویژه اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق در داخل ایران قربانی سرکوب وحشیانه سپاه هستند.

دکتر شاهین توتونچی، مهندس برجسته از شرکت کامپیوتر لاتیس، یکی دیگر از امضا کنندگان این نامه گفت: «مذاکرات وین فقط به یک رژیم وحشی و تروریستی در تهران مشروعیت می‌بخشد. هیچ امتیازی نباید به آخوندها، سپاه پاسداران یا رئیس‌جمهور آدمکش آنها، ابراهیم رئیسی داده شود. آمریکا باید رژیم آخوندها را برای پایان دادن به نقض حقوق‌بشر در داخل، تروریسم در خارج از کشور و دست کشیدن از حمایت مخرب خود از نیروهای نیابتی در منطقه پاسخگو بداند».

از فوریه ۲۰۲۱، کمیته متخصصان ایرانی، نامه‌های سرگشاده دیگری به رئیس‌جمهور بایدن ارسال کرده است که هر یک توسط صدها ایرانی برجسته مقیم آمریکا امضا شده است. .

 

نامه بیش از ۵۰۰تن از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا به رئیس‌جمهور ایالات متحده

رئیس‌جمهور جو بایدن،

واشنگتن

رو نوشت به: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجهٔ ایالات متحده

اعضای سنای آمریکا

اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده
رئیس‌جمهور محترم بایدن،

در دور کنونی مذاکرات هسته‌یی در وین، یکی از خواسته‌های اصلی رژیم ایران، حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا است. این درخواست قطعاً تصادفی نیست و بی‌تردید برخلاف اراده و منافع مردم ایران بوده و تهدیدی مستقیم علیه پیشبرد دموکراسی است.

سپاه پاسداران ابزار تروریسم در خارج از کشور و سرکوب مردم در خیابانهای ایران است. این ابزار ترور از دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران حفاظت می‌کند و هم‌چنان مانع از هر گونه پیشرفت در زمینه حقوق‌بشر است.

سپاه پاسداران اولین بار در دسامبر ۲۰۰۷ به‌دلیل حمایت از تلاشهای رژیم ایران برای به‌دست آوردن سلاحهای کشتار جمعی به فهرست اتباع ویژه و افراد تحریم شده (SDN List) اضافه شد و در نهایت در سال۲۰۱۹ به‌دلیل فعالیت‌های تروریستی در خارج از مرزهای ایران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی گنجانده شد. این نامگذاری تروریستی عملاً بسیاری از معاملات مالی خارجی مربوط به سپاه پاسداران و در نتیجه توانایی آن را در صدور تروریسم و اعمال سرکوب با مشکل مواجه کرده است.

قطعا قابل‌توجه است که سپاه پاسداران کوچکترین نشانه‌ای از تلاشهای با حسن‌نیت در توقف رفتارهای شرورانه از خود نشان نداده است. برعکس، سپاه پاسداران نقش وسیعتری در ایجاد واحدهای دریایی تروریستی متشکل از نیروهای نیابتی، استفاده از پهپادها برای عملیات تروریستی و تأمین مالی تروریسم در سراسر جهان ایفا می‌کند.

بیش از یک قرن است که مردم ایران برای رهایی از ظلم و ستم شاه (و اسلاف او) و آخوندهایی که در حال حاضر در ایران حکومت می‌کنند مبارزه کرده‌اند. ما از شما می‌خواهیم که در کنار مردم ایران برای خواسته‌هایشان برای صلح، آزادی و استقرار یک جمهوری غیرهسته‌یی مبتنی بر جدایی دین و دولت در ایران بایستید. بیش از هر زمان دیگری، تلاشهای جهانی برای حفاظت از غیرنظامیان و دفاع از یک جهان آزاد مهم است. بسیار مهم است که دولت موضع فعلی خود را در قبال سپاه پاسداران حفظ کند و تحریم‌ها را به شرکتهای پوششی آن گسترش دهد. حذف سپاه پاسداران از لیست سازمانهای تروریستی خارجی، بی‌اعتنایی آشکار به امید و تلاش مشروع ایرانیان در مبارزه برای آزادی و کرامت انسانی خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2e691a3-6d50-43b2-9a7b-5124f0c269fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات