728 x 90

مونتاژ و توسعه پهپادها در فرودگاه نظامی تی۴ سوریه توسط رژیم ایران

مونتاژ و توسعه پهپادها در فرودگاه نظامی T۴ سوریه
مونتاژ و توسعه پهپادها در فرودگاه نظامی T۴ سوریه

یک منبع نظامی آگاه به اورینت فاش کرد که شبه‌نظامیان رژیم ایران اخیراً برنامه جدیدی را برای مونتاژ و توسعه پهپادها در فرودگاه نظامی T۴ با هماهنگی فرماندهی فرودگاه و نیروی هوایی سوریه آغاز کرده‌اند.

اورینت نت روز ۲۳مهر نوشت: این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت، شبه‌نظامیان رژیم ایران به توصیه افسران و کارشناسان وابسته به سپاه قدس رژیم ایران و تحت نظارت مستقیم رژیم آخوندی در حال کار برای جمع‌آوری و توسعه گروهی از انواع پهپادها هستند. سپاه پاسداران در هماهنگی کامل با سرتیپ محمد. العجوز فرمانده فرودگاه تی ۴ علاوه بر هماهنگی با نیروی هوایی از طریق سرگرد وسیم آل محمد افسر وابسته به واحد ۲۲۲ نیروی هوایی ارتش شبه‌نظامیان اسد، اقدام به اینکار کردند.

این منبع اشاره کرد که شبه‌نظامیان نیروی قدس برای مونتاژ و توسعه چهار نوع پهپاد کار کرده و اعضای خود و اعضای شبه‌نظامی حزب‌الله را در داخل پادگان این فرودگاه، آموزش داده‌اند. این پهپادها عبارتند از:

"مهاجر ۴ شناسایی" مناسب برای مصارف نظامی و غیرنظامی با ارتفاع بیش از ۴۵۰۰متر که قابلیت ماندن بیش از ۷ساعت در هوا را دارد و عکس و فیلم جمع‌آوری کرده و در اختیار ایستگاه قرار می‌دهد. هم‌چنین در تمام ساعات شبانه روز قابلیت حمل وزنه‌های مختلف را دارد که می‌تواند آن را به پهپاد تهاجمی در مواقع لزوم تبدیل کند.

پهپاد «انتحاری ابابیل ۳» برای مصارف نظامی مناسب است، قابلیت ماندن بیش از ۵ساعت در هوا با ارتفاع بیش از ۵۰۰۰متر را دارد، این پهپاد تهاجمی انتحاری است که برای انجام حملات هوایی طراحی شده است. سیستم آن برای حمل وزنه‌های اضافی که قدرت حمله آن را افزایش می‌دهد، اصلاح و توسعه یافته است.

پهپاد ایرانی «قاصف ۱» در داخل فرودگاه «تی ۴» با هدف انجام حملات نظامی ساخته شده و ظرفیت حمل مواد منفجره آن افزایش یافته است که قدرت حمله آن را افزایش می‌دهد.

"رعد و مرصاد" پهپادهایی هستند که برای نظارت «میان‌برد» و «دوربرد» تعیین شده‌اند و مقادیر زیادی از آنها در اختیار شبه‌نظامیان حزب‌الله قرار گرفته است.

اورینت نت افزود: «شبه‌نظامیان رژیم ایران قطعات تولیدی پهپادها یا خود پهپادها را قبل از اصلاح به فرودگاه نظامی T۴ از طریق مسیرهای زمینی از عراق به سوریه با استفاده از کامیونهای یخچال‌دار منتقل می‌کنند. برجسته‌ترین این مسیرها «راه‌آهن» واقع بین دو کشور است. علاوه بر چندین راه دیگر، پس از رسیدن محموله‌ها از عراق به سوریه، شبه‌نظامیان وظیفه انتقال آنها را از منطقه مرزی به فرودگاه از طریق پالمیرا - دیرالزور با کمک پادگان فرودگاه T۴ و هماهنگی با نیروی هوایی رژیم برعهده می‌گیرند.

به گفته این منبع، فرماندهی فرودگاه نظامی T۴ با هماهنگی طرف ایرانی، دو انبار متعلق به فرودگاه را در بخش غربی آن به‌منظور توسعه و عملیات ساخت پهپاد توسعه داده است که این دو انبار در کنار باند فرودگاه قرار دارند. که بیش از ۳۵۰متر طول دارند و اخیراً با هماهنگی طرفین تعمیر و نگهداری از آنها انجام شده است.

یک منبع ایرانی نزدیک به سپاه پاسداران قبلاً طی اظهاراتی با تأیید اجرایی شدن توافق‌های نظامی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد که همکاری در زمینه ساخت پهپاد و موشکهای دقیق مدتی است که در داخل سوریه به‌خوبی پیش می‌رود.

اوکراین قبلاً از متحدان غربی خود خواسته بود تا سایتی را در سوریه بمباران کنند که رژیم ایران در آن هواپیماهای انتحاری می‌سازد که روسیه در تهاجم خود به اوکراین از آنها استفاده می‌کند.

روزنامه بریتانیایی گاردین نوشت دولت اوکراین در آگوست گذشته سندی ۴۷صفحه‌یی را به دولتهای گروه ۷ ارائه کرد که تأیید می‌کرد ایران با استفاده از یک کارخانه سوری که هواپیماها را به بندر نووروسیسک روسیه می‌فرستد، تولیدات خود را متنوع می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/689495c7-26dc-4216-a7d9-f0bb0841fe39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات