728 x 90

مورگن اورتگاس: به افشا کردن چهره رژیم ایران ادامه می‌دهیم

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

مورگن اورتگاس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، درباره اعدام پنهانی دو پسر نوجوان ١٧ساله، در زندان عادل‌آباد شیراز گفته است: به افشا کردن چهره رژیم ایران ادامه می‌دهیم و از سایر دولتها می‌خواهیم در مسئول شناختن رهبران فاسد رژیم ایران برای اینگونه جنایتشان به ما بپیوندند.

 

مورگان اورتگاس در بیانیه‌یی با عنوان «گزارشهای ناعادلانه اعدامهای پنهانی افراد نابالغ در ایران» در ارتباط با اعدام دو نوجوان ۱۷ساله به‌نام مهدی سهرابی‌فر و امین صداقت نوشت: 

مطابق گزارش سازمان عفو بین‌الملل، وزارت امور خارجه از اعدام پنهانی دو پسر نوجوان ١٧ساله، به‌نام مهدی سهرابی فر و امین صداقت، در زندان عادل‌آباد شیراز بهت‌زده شده. بر اساس این گزارش، رژیم ایران اعدام افراد نابالغ را ادامه داده و سعی دارد این اقدام غیرانسانی را از چشم جهانیان پنهان نگه دارد. این گزارش اشاره دارد که ایران همچنین رتبه نخست اعدام کودکان در دنیا را دارد.

رژیم ایران ناعادلانه جان دو پسر را گرفت. گزارش سازمان عفو بین‌الملل همچنین سوءاستفاده آزار دهنده و شلاق‌ توسط مسئولان در لحظات آخر قبل از مرگ آنها را مستندسازی کرده است. بر اساس گزارش عفو بین‌الملل، وقتی پسران بعد از چند عملیات قانونی سؤال‌برانگیز که بازداشت خودسرانه آنها را نشان می‌دهد، به طور شتاب‌زده محکوم شدند، فقط ١۵سال سن داشتند.

اعدام این نوجوانان که اخیراً انجام گرفت، اقدامی بسیار رایج و آشنا در ایران است. ایالات متحده آمریکا اعدام و حتی شکنجه افراد نابالغ توسط ایران را، که تمایز خوفناکی در این زمینه دارد و بیشترین اعدام کودکان در دنیا را انجام می‌دهد، محکوم می‌کند. متأسفانه یافته‌های سازمان عفو بین‌الملل با سابقه کلی و فجیع وضعیت حقوق‌بشر در ایران سازگار است. آنطور که عفو بین‌الملل خاطرنشان می‌کند، در حال حاضر بیش از ٩٠نوجوان در خطر اعدام هستند.

این امر غیرقابل قبول است. ما به نمایان ساختن چهره این رژیم ادامه می‌دهیم و از سایر دولتها می‌خواهیم در مسئول شناختن رهبران فاسد ایران برای این‌گونه جنایاتشان به ما بپیوندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38753758-9fea-4f07-b6b8-816b6eea9592"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات