728 x 90

موج وحشت در میان مهره‌ها و رسانه‌های رژیم به‌دنبال ترور هنیه در تهران

خامنه‌ای - هنیه
خامنه‌ای - هنیه

موج وحشت در میان مهره‌ها و رسانه‌های رژیم

ما نباید از بحث جاسوس‌ها در نهادهای حساس غافل شویم

اصلی‌ترین آسیب، وجود نفوذی در داخل خودمان است

 

گزینه‌های مختلفی برای منشأ شلیک مطرح می‌شود

که فکر کردن به هر کدام

نشان می‌دهد یکی از دیگری تلخ‌تر هستند

 

باز نشر هشدار آخوند یونسی وزیر اطلاعات سابق رژیم

نفوذ موساد در بخشهای مختلف کشور به حدی است که جا دارد

همه مسئولان جمهوری اسلامی نگران باشند برای جان خودشان

روزنامه حکومتی جمهوری اسلامی ۱۱مرداد ۱۴۰۳ نوشت: عوامل ترور هنیه را بین نفوذیها جستجو کنید؟ اصلی‌ترین آسیب، وجود نفوذی در داخل خودمان است، این‌که اسراییل می‌تواند موشک خود را از پنجره اتاق خواب در نقطه کاملاً حفاظت‌شده‌ای در تهران عبور دهد، هیچ مفهومی غیر این ندارد که در داخل خودمان نفوذی دارد. ما باید اقدام به یک پاکسازی ریشه‌یی در مجموعه‌های اطلاعاتی و امنیتی خودمان نماییم. همان ایلی کوهنهای وطنی که با فریبکاری تا بالاترین سطوح نفوذ می‌کنند و عوامل اصلی ترورها هستند.

 

خبر آنلاین رژیم ۱۱مرداد نیز نوشت: ما نباید از بحث جاسوس‌ها در نهادهای حساس غافل شویم، بالاخره چه کسانی به اطلاعات دسترسی داشته‌اند که اسماعیل هنیه کجاست و چه وقت می‌رود و چه وقت استراحت می‌کند، این را چه کسانی می‌دانسته‌اند که این باید بررسی شود و نباید از نقش نفوذی‌ها، مغفولان، مرعوبان و مجذوبان داخلی، غافل شویم.

 

روزنامه حکومتی هم‌میهن نوشت هنوز مشخص نیست که این ترور به چه صورت اتفاق افتاده است. اخبار از اصابت پرتابه خبر می‌دهند. این پرتابه باید از یک پرنده یا سکو شلیک شده باشد. گزینه‌های مختلفی برای منشأ شلیک مطرح می‌شود که فکر کردن به هر کدام، نشان می‌دهد یکی از دیگری تلخ‌تر هستند.

این منبع می‌افزاید: در هر کدام از این گزینه‌ها، سیستم پدافندی زیر سؤال است. این نوع حملات علی‌القاعده مبتنی بر دریافت سیگنال دقیق از هدف است، یا باید عامل انسانی در کار باشد، یا عامل فنی. هدف گرفتن دقیق اتاق هنیه، نوید اخبار خوبی را نمی‌دهد.

یک رسانه حکومتی درباره بحران تصمیم‌گیری برای نشان دادن واکنش در قبال ترور هنیه، تحت عنوان ضربه امنیتی بزرگ نوشت: شرایط بسیار پیچیده است، پاسخ دادن در این زمان می‌تواند برای ایران پیامدهای ناگواری داشته باشد و از سوی دیگر پاسخ نداندن هم نشان از ضعف تلقی می‌شود.

این منبع افزود: این اتفاق نشان داد که اسراییل تا کجای کشور نفوذ کرده، برای پاسخ نباید عجله کرد. عجله در پاسخ همان چیزی است که اسراییل منتظر آن است!

رسانه‌های حکومتی درباره شدت نفوذ در ارگانهای رژیم کلیپهایی از اظهارنظرهای وزیران قبلی اطلاعات و مقامات رژیم را بازنشر کردند.

رسانه حکومتی رویداد ۲۴ کلیپی از آخوند یونسی که مربوط به سخنرانی وی در تیر ۱۴۰۰ است که در آن وزیر اطلاعات سابق رژیم درباره تأثیر کشمکشهای درونی بین سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات رژیم را توضیح می‌دهد.

 

آخوند یونسی وزیر اطلاعات سابق رژیم ـ تیر ۱۴۰۰

این ده سال اخیر متأسفانه نفوذ موساد در بخشهای مختلف کشور به حدی است که جا داره همه مسئولان جمهوری اسلامی نگران باشند برای جان خودشون. برای من به‌عنوان یک فردی که مدتی در وزرات اطلاعات کار کردم بسیار بسیار دردآور است. در زمان ما چنین نفوذهایی نبود. و آنچه که می‌گفتند کار اسراییل بود ثابت شد که نبود. در زمان ما و قبل از ما چنین نفوذهایی وجود نداشت. ولی بعد از ما به‌دلیل رقابت سرویسهای اطلاعاتی و موازی کاری که در وزارت اطلاعات رخ داد و سازمانهای جدیدی که در مقابل وزارت اطلاعات ایجاد شد وزارت اطلاعات رو تضعیف کردند و اون سازمانهای جدید و موازی وزارت اطلاعات به جای این‌که با نفوذ مبارزه کنند مشغول کنترل و مبارزه با خودیها شدند و میدان برای نفوذ سرویسهای جاسوسی دنیا باز شد. و امروز ما حق داریم برای همه جا نگران باشیم. برای هر اتفاقی که رخ بده.

(سایت رویداد ۲۴ رژیم- ۱۰مرداد ۱۴۰۳)

 

به‌دنبال ترور هنیه در تهران کانال تلگرامی سپاه پاسداران نیز بخشی از سخنرانی پاسدار محسن رضایی در اردیبهشت ۱۴۰۰ را بازنشر کرد:

پاسدار محسن رضایی اردیبهشت ۱۴۰۳

ببینید یک آلودگی امنیت کشور به‌طور گسترده پیدا کرده، نمونه‌اش اینه که کمتر از یک سال سه تا رویداد امنیتی اتفاق افتاده، دو تا انفجار و یک ترور. با موفقیت هم کارشون رو انجام دادند و رفتند. قبل از این یک سرقت شده از اسناد به کلی سری هسته‌یی ما. قبل از اون چند تا ریزپرنده‌های مشکوکی اومدند یک کارهایی انجام دادند. پس معلومه که ما آلودگی امنیت پیدا کردیم از ۱۰سال پیش تشدید شده.

 

کانال تلگرامی تحکیم وحدت رژیم روز ۱۰مرداد نیز بخشی از سخنرانی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور رژیم را در مورد نفوذ باز نشر کرد.

احمدی‌نژاد:

از شما سؤال می‌کنم این موضوع ساده‌ای هست که بالاترین فردی که مسئول کنترل جاسوسهای اسرائیله، مسئول مقابله با توطئه‌های اسراییل هست، خودش جاسوس اسراییل از آب دربیاد. این خبرش اعلام شد. این چیز شوخی هست؟یعنی اون فرد به تنهایی در وزارت اطلاعات شده جاسوس اسرائیل، هیچ ارتباطی نداره؟ پشتیبانی نمی‌شده است؟ عملیات فراوانی را در ایران پشتیبانی کرده تک و تنها؟! این‌که کسانی که این کارها آشنا باشند می‌دونند که اگر کسی این ادعا را کرد دروغ بزرگیه. معلوم که شبکه است. خب خطی است سر نخی است که باید بکشیم و تمام شبکه را از کل کشور جمع کنیم. کجا جمع شد؟ یک نفر محکوم شد تمام. بقیه کجا رفتند. کجا هستند؟

 

میردامادی عضو سابق مجلس رژیم نوشت:

ترور بهت‌آور اسماعیل هنیه دردناک بود و پاسخ می‌طلبد. مؤثرترین پاسخ کوبنده به اسراییل شناسایی و قطع ید عوامل نفوذی است که تا مغز استخوان نظام نفوذ کرده‌اند. نفوذیها از کسانی هستند که فریاد مرگ بر اسراییل آنها تا تل‌آویو می‌رسد

زیدآبادی نوشت: با این ترور، وضع از هر جهت پیچیده و بغرنج شده است حتی به‌راحتی نمی‌توان گفت گام درست در کدام جهت باید برداشته شود. جنگ غزه از مدتها پیش به صحنه رویارویی مستقیم حزب‌الله و اسراییل و صحنه رویارویی کم‌و بیش نامستقیم نظام و اسراییل تبدیل شده است. ادامه این جنگ بسیار پرهزینه و پایان دادنش هم بسیار سخت است.

وی افزود: به ناچار باید بین تداوم جنگ و یا گذاشتن نقطه پایانی بر آن انتخاب کرد. انتخابی بی‌نهایت تلخ اما ناگزیر!

 

علی ربیعی از معاونان پیشین وزارت اطلاعات گفت: ترور مهمان مراسم تحلیف پزشکیان، شلیکی شوم به شکوه انتخاباتی ایران بود.

 

کانال رسمی صابرین نیوز متعلق به سپاه پاسداران نوشت: با توجه به اشراف اطلاعاتی اسراییل و آمریکا، این ترور در هر نقطه دیگری از جمله در قطر ممکن بود، اما انتخاب زمان (یعنی بعد از تحلیف رئیس‌جمهور جدید نظام) و مکان (یعنی قلب تهران)، با هدف زیر سؤال بردن قدرت اطلاعاتی نظام بوده است.

 

وحشت و دعاوی ابلهانه رژیم:

مجاهدین دست به کار شدند تا با انتشار شایعات

نزاع‌های لفظی را به درون کشور بکشانند

  • خبرگزاری نیروی تروریستی قدس: مجاهدین دست به کار شدند تا با انتشار شایعات و دروغ‌ها به جای تمرکز محکومیتها علیه صهیونیستها نزاع‌های لفظی را به درون کشور بکشانند
  • بر این مبنا تعدادی از اکانت‌های جعلی با ظاهر و پوشش انقلابی دولت آقای پزشکیان را در این زمینه سرزنش می‌کنند و یا این‌که بیش از هر چیز تمرکز را به تشدید شایعات در داخل و انتقام‌جویی علیه نهادهای انقلابی اختصاص داده‌اند
  • سایت مشرق وابسته به سپاه پاسداران: این ادعاها برای باورپذیری و نزاع بیشتر در پوشش اکانت‌های ظاهراً انقلابی اما در واقع با عقبه نفاق مطرح می‌شود
  • یکی از شگردهای مجاهدین در طول جنگ تحمیلی استفاده از ابزارهای جنگ روانی برای اثرگذاری اجتماعی بود
  • برخی اکانتها در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت سازماندهی شده و هماهنگ، محور رسانه‌یی توئیتر فارسی را به محکومیت دولت تازه مستقرشده تغییر داده‌اند
  • این اکانتها با پوشش و ظاهر انقلابی اما تحت کنترل و سازماندهی مستقیم یا غیرمستقیم مجاهدین فعالیت می‌کنند
  • این اکانتها یک عبارت مشترک با عنوان «روز اول دولت پزشکیان، اسماعیل هنیه ترور شد» منتشر کرده که متأسفانه برخی اکانت‌های داخلی نیز تحت تأثیر این مطالب قرار گرفته و بازنشر کردند
  • به همین سبب، دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌یی از فعالان رسانه‌یی و مجازی خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f2f6e3c8-0afd-402b-a734-bbe20cb9188f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات