728 x 90

موج محکومیت بین‌المللی علیه اعدام قهرمان شورشی مجیدرضا رهنورد

قهرمان شورشی مجیدرضا رهنورد
قهرمان شورشی مجیدرضا رهنورد

سایت سی اسپن کنفرانس مطبوعاتی جیک‌سولیوان مشاور امنیت ملی دوشنبه ۲۱ آذر

در مورد این‌که ما چه کاری در رابطه با حمایت از تظاهرات کنندگان در ایران انجام می‌دهیم ما موضع‌گیریهایی قوی با استفاده از تحریم‌ها علیه کسانی که این نقضهای فاحش حقوق‌بشر و این سرکوب را مرتکب می‌شوند داشته‌ایم. ما خودمان فقط این اقدامات را انجام نداده‌ایم ما با سایر کشورهای جهان هماهنگ کرده و متحد شده‌ایم و یک کر بین‌المللی محکومیت علیه آنچه اتفاق می‌افتد ایجاد کرده‌ایم. علاوه بر آن ما گام‌هایی را در تلاش برای تسهیل ارتباطات مردم ایران هم میان خودشان و هم با جهان خارج برای اطلاع‌رسانی از آنچه در داخل کشورشان می‌گذرد برداشته‌ایم تا که بتوانیم شفاف‌سازی نموده و کسانی را که مسئول می باشند را مورد حسابرسی قرار دهیم.

 

فاکس نیوز -- اعدام دومین نفر توسط جمهوری اسلامی با محکومیت جهانی روبه‌رو شد-۲۱ اذر

... اعدام امروز [‌مجید رضا رهنورد] نشان‌دهنده استیصال و نگرانی تمامی افراد جمهوری اسلامی از خامنه‌ای تا رئیس‌جمهور رژیم ایران ابراهیم رئیسی می‌باشد که می‌فهمد این تظاهراتها تهدیدی برای پایان دادن به حاکمیت بی‌رحم و قساوت‌بار آنها می‌باشد.

 

وزیر خارجه ایرلند (۲۱آذر): من خبردار شده‌ام که صبح امروز یک نفر دیگر از تظاهر کنندگان در ایران اعدام شده است. ما تحریم‌های هدفمند را علیه مقام‌های رژیم ایران که مسئول رفتار غیرقابل قبول با تظاهر کنندگان هستند گسترش می‌دهیم.

 

وزیر خارجه چک در جلسه اتحادیه اروپا: امروز خبر دومین اعدام را شنیدم. ما باید این پیام بسیار روشن را به رژیم ایران بدهیم که نمی‌تواند اینچنین وحشیانه به نقض حقوق‌بشر ادامه دهد. (سایت اتحادیه اروپا۲۱آذر)

 

وزیر خارجه فنلاند: اولین موضوعی که می‌خواهم به آن اشاره کنم، وضعیت رژیم ایران و اعدامهایی است که در حال حاضر در ایران انجام می‌شود. وزارت‌خارجه فنلاند این اعدامها را محکوم می‌کند. (سایت اتحادیه اروپا۲۱ آذر)

 

تیس روتن نماینده هلند در پارلمان اروپا: یک اعدام وحشیانه دیگر. باید بسیار قاطع به این عمل رژیم ایران پاسخ داد تا کشتار ایرانیان بیگناه را فوراً متوقف کند. (توئیتر تیجس رویتن۲۱آذر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dedbd658-3438-49ae-9158-4b5cbd18385f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات