728 x 90

موافقت وزارت‌خارجه آمریکا با فروش ۳۰۰موشک پاتریوت به عربستان

موشک پاتریوت
موشک پاتریوت

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون طی بیانیه‌ای روز سه‌شنبه ۱۱مرداد اعلام کرد که وزارت‌خارجه این کشور موافقت خود را با قراردادی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار برای فروش ۳۰۰موشک پاتریوت به عربستان سعودی اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده است: فروش چنین تسلیحاتی در راستای حمایت از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آمریکا برای بهبود امنیت کشور متحد خود است که نیرویی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج‌فارس محسوب می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرده است: فروش این تسلیحات به عربستان سعودی توانایی این کشور را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده را با توجه با کاهش ذخایر موشکهای پاتریوت، بهبود می‌بخشد.

طبق این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین فروش سامانه‌های پیشرفته ضد موشکی «تاد» به امارات متحده عربی به ارزش ۲.۲۵میلیارد دلار را تایید کرده است.

سامانه دفاع موشکی تاد (THAAD) از سامانه‌های موشکی ارتش آمریکا است که برای هدف قرار دادن موشک‌های بالستیک با برد کوتاه و متوسط استفاده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/047002ba-c0c3-43a9-bde3-3d81c31f7a87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات