728 x 90

ادامه تبعید و فشار به غلامحسین کلبی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی با ۳۰سال سابقه زندان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

ادامه تبعید و فشار به غلامحسین کلبی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی با ۳۰سال سابقه زندان

وزارت اطلاعات رژیم آخوندها به اعمال فشار بر غلامحسین کلبی ۶۴ ساله هوادارا سازمان مجاهدین خلق ایران و یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی ایران را ادامه می‌دهد و انتقال او از زندان شیبان اهواز به زندان ماهشهر جایی که خانواده او زندگی می‌کنند را مشروط به توبه و ابراز پشیمانی کرده است که غلامحسین قاطعانه و قویاً رد کرده است. علاوه بر این دژخیمان به‌منظور اعمال فشار او را در میان زندانیان جرایم عمومی و مجرمین خطرناک نگهداری می‌کنند.
غلامحسین کلبی که در فاصله سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۶ بیش از ۶ سال به اتهام هواداری از مجاهدین زندانی بوده است، در سال ۱۳۷۹ مجدداً دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و بیش از ۲۳ سال است بدون یک روز مرخصی برای درمان در زندان به‌سر می‌برد. او که به بیماری قلبی، عفونت گوش چپ و ضعف شنوایی، آرتروز شدید، درد کمر، مشکلات فک و دهان و دندان مبتلا است، از حداقل رسیدگیهای پزشکی محروم است.
او در طول این سال‌ها پدر، مادر، خواهر و برادر خود را از دست داده و به‌دلیل دوری راه، عملاً امکان ملاقات با سایر اقوامش را نیز ندارد.
مقاومت ایران خواهان رسیدگی گزارشگر ویژه ملل متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد به وضعیت غلامحسین کلبی می‌باشد و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۴ اسفند ۱۴۰۲ (۴ مارس ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/059367c0-8858-4ee3-9393-de87898baea3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات