728 x 90

ملاقات شیاع سودانی نخست‌وزیر دست‌نشانده حکومت عراق با رئیسی و خامنه‌ای

ملاقات خامنه‌ای و رئیسی با شیاع  سودانی
ملاقات خامنه‌ای و رئیسی با شیاع سودانی

شیاع سودانی نخست‌وزیر دست‌نشانده حکومت عراق به تهران رفت و با رئیسی و خامنه‌ای ملاقات و گفتگو کرد.

طبق گزارش سایت خامنه‌ای، شیاع سودانی به وی گفته است که به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای برهم زدن امنیت ایران را نمی‌دهد. خامنه‌ای هم به وی گوشزد کرده است که: متأسفانه اکنون این اتفاق در برخی مناطق عراق روی می‌دهد و تنها راه‌حل آن این است که دولت مرکزی عراق اقتدار خود را به آن مناطق نیز گسترش دهد.

خامنه‌ای تأکید کرده است که اگر هر طرفی قصد برهم زدن امنیت عراق را داشته باشد، ما سینه خود را در مقابل او و برای حفاظت از عراق سپر خواهیم کرد. چرا که امنیت عراق، امنیت ایران است، هم‌چنانکه امنیت ایران نیز در امنیت عراق تأثیرگذار است.

نخست‌وزیر عراق نیز با گرامی‌داشت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، آن دو را نمونه دیگری از کنار هم بودن ایران و عراق دانسته است.

یادآوری می‌کنیم که رژیم آخوندی در اول آذر ۱۰روز به دولت عراق و اقلیم کردستان مهلت داد که گروه‌های کرد ایرانی را خلع‌سلاح کنند و به اردوگاههای پناهندگی بفرستند.

شیاع سودانی همان وزیر حقوق‌بشر مالکی در یک دهه پیش بود که خصومت جنون‌آمیز او با مجاهدین اندازه نمی‌شناخت و در ۱۷اردیبهشت ۱۳۹۰ یک‌ماه پس از کشتار ۱۹فروردین در اشرف اعلام کرد:

وجود مجاهدین در قرارگاه اشرف تهدیدی برای امنیت منطقه است و تاکنون ۸۱دستور قضایی از سوی قضاییه عراق علیه شخصیت‌های حاضر در کمپ اشرف صادر شده است.

گفتگوهای مکرر و دائمی این وزیر ضدبشر با سفیر رژیم آخوندی در عراق علیه مجاهدین پیوسته در سایت رسمی وزارت حقوق‌بشر عراق علیه مجاهدین منعکس می‌شد. تا شاید مجاهدین مرعوب شوند اما مجاهدین نه برای این شخص و نه برای اربابش مالکی و سفیر رژیم خامنه‌ای تره هم خرد نکردند به جای آن اخطاریه‌های متعددی از جانب وکلای بین‌المللی برایش ارسال نموده وی را بر جای خود نشاندند. این موجود در مقام وزیر حقوق‌بشر چشمانش را حتی بر روی تخریب مزارهای مجاهدین در اشرف توسط وحوش مزدور عراقی و نیروی قدس و مأموران اطلاعات رژیم می‌بست.

نام وی در فهرست مجموعه سارقان ۶۵۰میلیون دلار داراییها و اموال مجاهدین در اشرف و لیبرتی ثبت شده و باید پاسخگو باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5af74560-eac3-4279-bd50-d5714ab81c42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات