728 x 90

مقاومت ایران حمله به سلمان رشدی در نیویورک، طبق فتوای خمینی و خامنه‌ای را قویاً محکوم می‌کند

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

مقاومت ایران حمله به سلمان رشدی در نیویورک، طبق فتوای خمینی و خامنه‌ای را قویاً محکوم می‌کند

مقاومت ایران حمله به سلمان رشدی که در نیویورک طبق فتوای خمینی در سال۱۳۶۷ صورت گرفته است را قویاً محکوم می‌کند. خامنه‌ای و دیگر سردمداران رژیم آخوندی در ۳۴سال گذشته مستمراً بر ضرورت اجرای این فتوای ضداسلامی تأکید کرده‌اند.

 

خامنه‌ای در ۲۵بهمن ۱۳۷۱ گفت: «امام تیری را به‌طرف این مرد فاجر و هتاک پرتاب کرد. این تیر از چله کمان خارج شده و هدف‌گیری هم دقیق بوده، دیر یا زود این تیر به هدف خواهد رسید. بلاشک باید این حکم اجرا شود و اجرا هم خواهد شد». او در ۳۰مهر ۱۳۹۴ در پاسخ به این سؤال که «آیا فتوای ارتداد سلمان رشدی مرتد و کذّاب برقرار است یا خیر؟ تکلیف مسلمانان در این شرایط چیست؟ ”پاسخ داد: «حکم همان است که امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) فرمودند» (خبرگزاری حکومتی میزان).

 

روز ۶مهر ۱۳۷۷ محمود محمدی سخنگوی وزارت‌خارجه خاتمی و سفیر بعدی این رژیم در انگلستان گفت: «غیرقابل تغییر بودن حکم حضرت امام (در مورد سلمان رشدی) یک واقعیت است». ۹مهر همان سال سازمان تبلیغات اسلامی، یکی از ارگانهای اصلی صدور تروریسم و بنیادگرایی رژیم، اعلام کرد: «این فتوا و حکم تاریخی از موضع حکومت صادر شده و بدین ترتیب یک حکم حکومتی است» و تا وقتی حکومت آخوندی «در ایران بر سرکار است فتوا قابل اجرا خواهد بود».

 

حسن صانعی، نماینده خامنه‌ای و سرپرست بنیاد ۱۵خرداد جایزه اعدام سلمان رشدی را مبلغ ۵۰۰هزار دلار دیگر افزایش داد و به سه میلیون و سیصد هزار دلار رساند» (خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۵شهریور ۱۳۹۲).

 

۲۵بهمن ۱۳۹۲ آخوند احمد خاتمی، از اعضای مجلس خبرگان رژیم و از نزدیکان خامنه‌ای، در نمایش جمعه تهران فتوای ارتداد رشدی را یک «فتوای تاریخی» خواند و گفت: «این فتوا در میان مسلمانان تازگی خود را حفظ کرده است و مسلمانان مؤمن به‌دنبال فرصتی هستند تا حکم حضرت امام را اجرا کنند».

 

قاآنی سرکرده نیروی قدس در ۱۱دی ۱۳۹۹ در مجلس رژیم گفت: عوامل آمریکایی باید «سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند؛ چرا که جمهوری اسلامی انتقام سلیمانی را خواهد گرفت» (همشهری ۱۱دی). وی متعاقباً در توئیتی رئیس‌جمهور، وزیر دفاع و وزیر خارجه آمریکا را تهدید به انتقام کرد و هشدار داد که «سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند» (تلویزیون رژیم ۱۲دی).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۱ مرداد ۱۴۰۱ (۱۲ اوت۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d75a823-b902-4d78-8c3f-4dad4bc3af92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات