728 x 90

مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: اعتراضات جدید فوران می‌کند چرا که مردم ایران از رژیم حاکم خسته شده‌اند

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا.اعتراضات جدید فوران می کند چرا که مردم ایران از رژیم حاکم خسته شده اند
مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا.اعتراضات جدید فوران می کند چرا که مردم ایران از رژیم حاکم خسته شده اند

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۵تیر۹۷

خبرنگار: آیا ممکن است در رابطه با اعتراضاتی که ما در ۲۴ساعت گذشته در میان بازاریان ایران علیه اقتصاد ضعیف شاهدش بودیم، توضیح بدهید؟

مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا:‌

از ماه دسامبر این نوع انفجارها اعتراضات وجود داشته است. به‌نظر می‌رسد هر ماه یک اعتراض جدید فوران می‌کند، یک اعتراض جدید با انگیزه‌های مختلف. یکبار در اعتراض به تغییر در نقشه اداری یک شهر، یک بار بر سر حقوق کامیون‌داران و حالا هم در بازار و در اعتراض به وضعیت ارز

همه اینها نشان‌دهنده یک مسأله بنیادین است که ایرانیها در اساس از رژیمی که ثروت کشور را برای ماجراجویی‌هایش در خارج از کشور به تاراج می‌دهد، خسته شده‌اند.

حاکمان ایران در عین این‌که ثروت کشور را در خارج به تاراج می‌دهند خود نیز ثروتمند می‌شوند.

مردم از فعالیتها و رفتار نخبگان نظامی و آخوندها که هر روز ثروتمندتر می‌شوند ناراضی هستند. به همین دلیل است که مردم شعار می‌دهند:‌ سوریه را رها کن فکری به‌حال ما کن

ایرانیها از وضع موجود و از رفتار این رژیم خسته شده‌اند

 

 

حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از قیام مردم ایران

کاخ سفید چهارشنبه ۲۰دی ۹۶ طی بیانیه‌یی اعلام کرد:‌ دولت ترامپ عمیقاً نگران گزارشهایی است که رژیم ایران در هفته گذشته هزاران شهروند ایرانی را به‌خاطر شرکت در تظاهرات صلح‌آمیز زندانی کرده است. علاوه بر این گزارشهای نگران‌کننده دیگری وجود دارد که رژیم ایران برخی از این تظاهر کنندگان را در حالی که در بازداشت هستند شکنجه کرده یا کشته است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است:‌ ما تا زمانی که دیکتاتوری ایران حقوق اساسی شهروندان خود را سرکوب می‌کند ساکت نخواهیم بود و سران این رژیم را به‌خاطر نقض حقوق قابل حسابرسی می‌دانیم. تظاهر کنندگان در ایران نارضایتی مشروع دارند، از جمله خواستار پایان دادن به سرکوب دولت، فساد و اتلاف منابع ملی به‌خاطر ماجراجویی‌های نظامی هستند.


در این بیانیه آمده است:‌ رژیم ایران ادعا می‌کند از دموکراسی حمایت می‌کند، اما زمانی که مردم خود را که آرزوهایشان را برای زندگی بهتر و پایان دادن به بی‌عدالتی بیان می‌کنند، یکبار دیگر طبیعت وحشیانه خود را به نمایش می‌گذارد. ایالات متحده خواستار آزادی فوری تمامی زندانیان سیاسی در ایران است از جمله قربانیان سرکوب‌های اخیر.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌یی گفت: ”در حالیکه دیکتاتوری حقوق پایه‌یی مردم ایران را سرکوب می‌کند ما ساکت نخواهیم نشست و سران رژیم ایران را برای هر گونه نقض حقوق‌بشر مورد مواخذه و حسابرسی قرار خواهیم داد“..

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2346994a-9b17-405f-9ad6-47d8e79bc2f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات