728 x 90

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا: رژیم ایران نباید به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا کند

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران درباره مذاکرات برجامی در وین گفت: اگر رژیم ایران برای بازگشت به برجام آماده نیست، دولت بایدن متناسب با شرایط رفتار خواهد کرد و هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد تا مطمئن شود ایران به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا نمی‌کند.

سایت وزارت خارجه آمریکا روز ۱۶ اردیبهشت نوشت، مقام ارشد وزارت‌خارجه در کنفرانس تلفنی خود گفت: مجموعه‌یی از تصمیم‌گیریهای بسیار روشن وجود دارند که بایستی تعیین‌تکلیف شوند، زیرا چیز جدیدی از خودمان ابداع نکرده‌ایم. همه در توافق برجام مکتوب هستند. اگر رژیم ایران این تصمیم سیاسی را بگیرد که خالصانه به برجام، یعنی همان برجامی که رویش صحبت شده برگردد، بعد این کار خیلی سریع می‌تواند انجام شود و اقدامات لازم هم بالنسبه سریع شکل بگیرند. . اما ما هنوز نمی‌دانیم آیا رژیم ایران این تصمیم را گرفته است یا نه؟

در این گزارش آمده است به این دلیل است که دولت پرزیدنت بایدن تصمیم گرفت که ما دنبال برگشتن به یک وضعیت متابعت دوجانبه به همان توافقی باشیم که کارکرد داشت، سپس آنها را پایه‌یی قرار دهیم برای ایجاد توافقی پایدارتر و قویتر...

اگر رژیم ایران برای چنین چیزی آماده نیست، دولت بایدن متناسب با شرایط رفتار خواهد کرد و هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد تا مطمئن شود ایران به تسلیحات هسته‌یی دست پیدا نمی‌کند.

مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: اما یک حرف دیگر، هر موقع من با شما صحبت می‌کنم، سؤالاتی در مورد شهروندان آمریکایی که به ناحق در ایران زندانی هستند مطرح می‌شود. این اوج ستم‌پیشگی است که به سختی می‌توان از آن گذشت که ببینیم شهروندان آمریکایی به ناحق و با هدف استفاده از آنها به‌عنوان ابزاری برای گرفتن امتیاز از آمریکا و یا کشورهای دیگر زندانی شوند. اما آنها این قساوت و ستمگری را از حد گذرانده‌اند. بله رژیم ایران را می‌گویم، آن هم با درز اطلاعاتی مبنی بر این‌که توافقی صورت گرفته. هرکس می‌تواند تصور کند که خانواده زندانیان چه رنجی را باید تحمل کنند، وقتی برای لحظاتی فکر می‌کنند عزیزانشان قرار است به خانه برگردند. این قساوتی غیرقابل توصیف است.

ما واقعاً امیدواریم رژیم ایران زندانیان و خانواده‌های آنان را در معرض کاری که یکشنبه پیش انجام داد، قرار ندهد. . … هیچ توافقی صورت نگرفته است. ما هر کاری از دستمان برآید برای بازگرداندن شهروندانمان به خانه انجام می‌دهیم و تا آن زمان از پا نمی‌نشینیم.

... به‌نظر من مذاکرات جدیت خود را تا درجاتی برای همه طرفها و نه فقط آمریکا و ایران، عیان کرده است. برای اروپاییها، روسها و چینیها، آن هم در زمینه بازگشت به توافق. . اما این سؤال مطرح است که آیا رژیم ایران به‌طور کامل می‌فهمد که ما نمی‌توانیم وارد شرایطی شویم که آمریکا بیش از آنچه که برای کاهش تحریم‌ها ضروری است بپردازد و ایران کمتر از ضرورتهای بازگشتش به متابعتها؟ بنابراین باید دید. هنوز معلوم نیست آیا رژیم ایران آماده است این واقعیتها را به‌رسمیت بشناسد یا نه؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0a7165c-1e86-4421-a5b4-7613d416d982"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات