728 x 90

مقامات آمریکا: رژیم ایران پشت حمله پهپادی هفته گذشته به مواضع نیروهای آمریکایی بوده است

پایگاه آمریکایی التنف
پایگاه آمریکایی التنف

مقامات آمریکا معتقدند رژیم ایران پشت حمله پهپادی هفته گذشته به مواضع نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه بوده است.
آسوشیتدپرس روز دوشنبه سوم آبان نوشت: مقامات آمریکا گفتند، آمریکا معتقد است که، رژیم ایران امکان این حمله را فراهم آورده و عامل آن بوده است.
پهپادهای استفاده شده در این حمله ساخت رژیم ایران بوده‌اند و به‌نظر می‌رسد رژیم ایران شرایط استفاده از آنها را فراهم آورده است. این حمله با پنج فروند پهپاد مملو از مواد منفجره انجام گرفته است و پهپادها هم پایگاه تنف را که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند هدف قرار داده و هم مواضع نیروهای اپوزیسیون سوریه را هدف قرار گرفتند.

پایگاه تنف در جاده‌یی قرار گرفته است که یک مسیر ارتباطی حیاتی برای نیروهای وابسته به رژیم ایران است.
جان کربی سخنگوی پنتاگون، در نشست خبری خود در روز دوشنبه گذشته، این حمله را رخدادی پیچیده، هماهنگ‌شده و هدفمند دانسته و گفت: مواضع آمریکا پیش از این نیز هدف حملات مشابهی از جانب گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران قرار گرفته است، ولی اطلاعات تازه‌یی درباره تجهیزات به‌کار رفته در این حمله ارائه نداد.

خاطرنشان می‌شود رویترز روز چهارشنبه ۲۸مهر نوشت: پایگاه تنف در جنوب سوریه، در نزدیکی گذرگاه مرزی با عراق و اردن، هدف حمله پهپادی قرار گرفت. ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که حمله عمدی و توسط هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است.
یک مقام رسمی سنتکام بامداد پنجشنبه به اسکای نیوز عربی گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، پایگاه نظامی تنف سوریه را هدف قرار داده‌اند.
لازم به یادآوری است که پایگاه تنف در سال۲۰۱۶ برای مقابله با گروه داعش که در آن زمان بخش شرقی سوریه را در اختیار داشت، ایجاد شد. این پایگاه در نزدیکی بزرگراه دمشق به بغداد قرار دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb7d640a-52ef-43c6-867f-a281d6899ef4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات