728 x 90

معاون وزیر دفاع آمریکا: رژیم ایران می‌تواند «مواد شکافت‌پذیر یک بمب» را در «حدود ۱۲روز» تولید کند

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست
کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست، سه‌شنبه ۹اسفند، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: رژیم ایران اکنون قادر است «مواد شکافت‌پذیر یک بمب» را در «حدود ۱۲روز» تولید کند.
سی.ان.ان در این باره نوشت: کالین کال یکی از مهمترین ارزیابی‌های دولت ایالات متحده تا به امروز را در مورد برنامه هسته‌یی ایران ارائه کرد.
کالین کال گفت: «پیشرفت هسته‌یی ایران از زمانی که دولت ترامپ آمریکا را از توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ خارج کرد، قابل توجه بوده است».
وی افزود: «در سال۲۰۱۸، زمانی که دولت قبلی تصمیم به خروج از برجام گرفت، ایران حدود ۱۲ماه زمان نیاز داشت تا مواد شکافت‌پذیر برای ساخت یک بمب را تولید کند «اما اکنون حدود ۱۲روز طول می‌کشد».
خبرگزاری رویترز نیز روز سه‌شنبه در همین رابطه گزارش کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «در حال مذاکره با ایران در مورد منشاء ذرات اورانیوم غنی‌شده تا ۸۳.۷ درصد است» که به سطح غنی‌سازی تسلیحاتی نزدیک شده است.
رویترز با استناد به گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران تا ۶۰درصد از آخرین گزارش سه ماهه با ۲۵.۲ کیلو گرم افزایش به ۸۷.۵ کیلو گرم رسیده است.
در همین رابطه کلسی داونپورت، مدیر سیاست منع گسترش تسلیحات در انجمن کنترل تسلیحات، به سی.ان.ان گفته است: «کاملاً واضح است که ایران اورانیوم را نزدیک به سطح تسلیحات غنی‌سازی کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aba98cd6-ed44-4a9c-8786-570364aa99b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات