728 x 90

معاون سازمان نظام پزشکی رژیم: فارغ‌التحصیلان پزشکی در ایران به سایر مشاغل کوچ می‌کنند

فارغ‌التحصیلان پزشکی در ایران به سایر مشاغل کوچ می‌کنند
فارغ‌التحصیلان پزشکی در ایران به سایر مشاغل کوچ می‌کنند

معاون سازمان نظام پزشکی رژیم آخوندی درباره پزشکانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند گفته است: سالانه بیش از ۵هزار پزشک از دانشگاههای علوم پزشکی ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند، برخی فارغ‌التحصیلان این رشته به سایر مشاغل کوچ کرده‌اند.

وی افزود: در چند سال اخیر افتتاح مطب در سراسر کشور به‌شدت کاهش داشته است.

برخی پزشکان ما سوپرمارکت دارند یا حتی اگر کار خدماتی داشته باشند، از طبابت منفعت بیشتری دارد و این موضوع قابل اثبات است.

سالاریان خاطرنشان کرد: در بیمارستانهای دولتی کشور جراح عمومی درآمدی کمتر از ۱۰میلیون تومان در ماه دارد. این تصوری که از درآمدهای پزشکان هست، به هیچ‌وجه صحت ندارد.

وی تأکید کرد: دستمزد یک جراح عمومی از عمل آپاندیس زیر ۱۰۰هزار تومان است و درآمد پزشک از هر ویزیت زیر ۱۰هزار تومان است، مگر چند ویزیت می‌تواند در ماه داشته باشد.

سالاریان با عنوان این موضوع که بخش زیادی از این درآمد مشمول مالیات می‌شود، گفت: خالص درآمدهای پزشکان باید مبنای محاسبه مالیات باشد نه آنچه وارد حساب آنها می‌شود.

وی ادامه داد: در مطب‌داری خصوصی نیز باید گفت خرید یک دستگاه ام‌آرآی یک میلیون یورو هزینه دارد اما یک ام‌آرآی ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار تومان برای پزشک درآمد دارد، در حالی که فقط هزینه استهلاک و نگهداری آن بیش از اینهاست.

سالاریان گفت: میزان پرداختی به پزشکان عمومی در بیمارستانهای دولتی از ماهیانه ۶ تا ۷میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۲۰میلیون تومان در روستاهای دورافتاده است (سایت حکومتی انتخاب ۱۵خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/997c3055-c91a-42db-a036-5b6ad11a04bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات