728 x 90

معاون دبیرکل سازمان ملل: بقایای ۹موشک بالستیک و ۶موشک کروز شلیک شده به عربستان منشأ آن از ایران بوده است

رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل
رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل

معاون دبیرکل سازمان ملل در جلسه توجیهی گفت: بقایای ۹ موشک بالستیک و شش موشک کروز شلیک شده به عربستان منشأ آن از ایران بوده است.

رزماری دی کارلو معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح روز ۱۰تیر در جلسه توجیهی در مورد برنامه جامع اقدام مشترک گفت: بقایای ۹موشک بالستیک و شش موشک کروز [شلیک شده به عربستان و امارات متحده] منشأ آن از ایران بوده است. معاون دبیرکل ملل متحد در امور سیاسی و حفظ صلح افزود:... در بازه زمانی گزارش، ما بر اساس دعوت مقامات مربوطه به ریاض و ابوظبی سفر کردیم. ما بقایای ۹موشک بالستیک، ۶موشک کروز و چندین هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را بررسی کردیم که از سال۲۰۲۰ توسط حوثی‌ها علیه سرزمینهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی مورد استفاده قرار گرفته بود و ادعا می‌شود که به شیوه‌ای مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) به آنها منتقل شده است... .

ما مشاهده کردیم که بقایای ۹موشک بالستیک و ۶موشک کروز مشخصات طراحی و قطعات مشابه موشک‌هایی که قبلاً بررسی شده بود، و ارزیابی شده بود که منشأ آن از ایران بود. ما هم‌چنین ارزیابی کردیم که این موشکها یا قطعات آنها منشأ آنها ایران بود. اما ما قادر نبودیم تعیین کنیم که چه زمانی موشکهای بالستیک یا قطعات آنها ممکن است از ایران منتقل شده باشد... .(یوتیوب سازمان ملل ۱۰تیر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5875318-3475-4822-9eb5-1cf7fcdf1be5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات