728 x 90

معالجه حسینعلی نیری سردژخیم قتل‌عام در آلمان یادآور زد و بندهای رژیم و محافل ارتجاعی و استعماری

دژخیم حسینعلی نیری عضو ارشد هیات مرگ در قتل عام ۶۷
دژخیم حسینعلی نیری عضو ارشد هیات مرگ در قتل عام ۶۷

برخی منابع و رسانه‌های آلمانی تأیید کردند دژخیم حسینعلی نیری عضو ارشد هیأت مرگ در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در تابستان سال۱۳۶۷، یک ماه پیش در آلمان بوده و در بیمارستانی در هانوفر تحت معالجه قرار گرفته است. وی در همان بیمارستانی بستری شده که پیش‌تر آخوند دژخیم محمود شاهرودی رئیس قضاییه جلادان بستری شده بود.

از این پیش‌تر شماری از افراد و گروه‌های ایرانی حضور سردژخیم نیری را اعلام کرده بودند. روز یکشنبه به دعوت حزب کمونیست کارگری شماری از هموطنان در مقابل بیمارستان در هانوفر تجمع و به پذیرش این دژخیم در آلمان اعتراض کردند.

 

دی ولت آلمان گزارش کرده است جمعه گذشته دو ماشین با پلاک سفارت رژیم وارد پارکینگ بیمارستان خصوصی اعصاب و روان بیمارستان سمیعی شدند

سایت فوکوس آلمان نوشت: یک «قاضی مرگ» رژیم ایران ظاهراً از اواخر ماه ژوئن در یک کلینیک خصوصی در هانوفر تحت درمان بوده است. گفته می‌شود وی با خمینی ارتباط نزدیک داشته است. نشانه‌های مختلف این ظن را ایجاد می‌کند که از ۲۷ژوئن، یکی دیگر از «قضات مرگ» رژیم ایران در کلینیک خصوصی جراحی مغز و اعصاب INI در هانوفر تحت درمان قرار گرفته است. او یکی از بازیگران اصلی «کمیته‌های مرگ» مسئول اعدام‌های دسته‌جمعی غیرقانونی زندانیان سیاسی در ایران در تابستان ۱۳۶۷ بود. این در حالی است که وزارت‌خارجه آلمان از پاسخ به سؤالاتی در این باره خودداری کرده و گفته است در مورد پرونده‌ها و ویزای اشخاص اظهارنظر نمی‌کنیم. هم‌چنین سخنگوی دادگستری ایالت زاکسون آلمان اعلام کرده است که ورود نیری را تأیید نمی‌کنیم.

 

آمد و رفت سردژخیم قتل‌عام و معالجه وی در آلمان به‌روشنی یادآور زد و بندهای رژیم و محافل ارتجاعی و استعماری با یکدیگر است که یک نمونه بارز آن پس فرستادن دیپلمات تروریست بمبگذار اسدالله اسدی از بلژیک به نزد نظام برخلاف حکم دادگاه بود که او را به ۲۰سال زندان که اشد مجازات در بلژیک است، محکوم کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3503202c-3151-44ed-b034-52f39dbe2c4f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات