728 x 90

مصاحبه موسی افشار با تلویزیون اورینت درباره قیام مردم کازرون

مصاحبه موسی افشار از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران با تلویزیون  اورینت
مصاحبه موسی افشار از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران با تلویزیون اورینت

تلویزیون اورینت وابسته به اپوزیسیون سوریه روز جمعه ۲۸اردیبهشت  از قیام مردم کازرون گزارش داد: بعد از آن که تظاهراتی گسترده شهری که جنگ آن را از هم گسیخته است، اینگونه فعالان خیابانهای شهر کازرون در جنوب ایران را توصیف می‌کنند. بعد از آن که تظاهراتی گسترده در آن شکل گرفت. تظاهراتی که برای دومین روز متوالی هزاران معترض آن را شعله‌ور کردند. تظاهراتی که با آتش نیروهای امنیتی رژیم چندین کشته و مجروح به جا گذاشت.

به عقیده صدها تن از معترضان خشمگین عناصر دولتی در تقسیم شهر به دو بخش تردید نکردند و در نتیجه این تقسیم، شهری که در اساس از فقر و بیکاری زیاد رنج می‌برد از ثروتها و فرصتهای شغلی محروم می‌شود.

نیروهای امنیتی شهر کازرون را محاصره کردند و با تظاهر کنندگانی درگیر شدند که در خیابانها لاستیک آتش زدند. آنها همچنین خودروهای پلیس که از شهر شیراز آمده بود را به آتش کشیدند.

میدان شهدا در این شهر به صحنه جنگی واقعی تبدیل شد و دود آن را پر کرده بود. دولت ارتباطات شهر را در تمامی اشکال آن قطع کرد تا اخبار شهر به گوش جهان نرسد.

دانشجویان دانشگاه امیر کبیر در تهران از این تظاهرات حمایت کردند. آنها با صدور اطلاعیه‌ای علیه دیکتاتوری سرکوبگر جمهوری اسلامی با اهالی کازرون اعلام همبستگی کردند / در پاسخ به فراخوانهای مردم تمامی مغازه‌ها و بانک‌های کازرون تعطیل شدند. کاربران دنیای مجازی نیز با هشتگ کازرون در خون میزان ویرانی که تهاجم نیروهای امنیتی به‌جا گذاشته را توصیف کردند.

تمامی اینها می‌گوید که ایران هنوز ملتهب است و این‌که رژیم می‌گوید تظاهرات شهرهای ایران را طی این ماه سرکوب کرده چیزی جز توهم نیست.

موسی افشار از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران در این باره به تلویزیون اورینت گفت:‌ درابتدا به خلق برادر سوریه سلام می‌کنم در واقع در ارتباط با تظاهرات کازرون همان‌گونه که خانم مریم رجوی تأکید کرد باید به شهدا و اهالی شهر کازرون درود بفرستیم و به دعوت خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب مقاومت ایران تأکید کنم که خواهان اعزام هیأت تحقیق سازمان ملل‌متحد به کازرون شده است. همان‌گونه که می‌دانید تظاهرات مردم کازرون برخلاف تهاجم نیروهای سرکوبگر و جنایتکار رژیم ادامه پیدا کرد و ادامه خواهد داشت و این یک موضوع محتوایی است که شما هم در گزارشتان به آن اشاره کردید. قیام مبارک مردم ایران که در ماه دسامبر ۲۰۱۷و ژانویه ۲۰۱۸شروع شد ادامه دارد و خاموش نشده و رژیم ایران هم نمی‌تواند این تظاهرات را خاموش کند و همان‌گونه که مقاومت ایران تأکید کرده دلایل مهمی دارد. یکی شرایط ایران و التهابی که در جامعه ایران بعد از چهار دهه وجود دارد. طاقت مردم ایران به‌سر رسیده و رژیم ایران نمی‌تواند این قیام را خاموش کند.

شما امروز قیام‌کنندگان در کازرون را می‌بینید و مشابه این قیام را در هفته‌های گذشته توسط کشاورزان اصفهان دیدید و همچنین توسط هموطنان اهوازی و در شکل اعتصابهای گسترده در شهرهای کردستان ایران که به شهر تهران هم رسید. بنابراین این تظاهرات روند افزاینده دارد و مقاومت ایران تأکید کرد که علاوه بر شرایط عینی که به آنها اشاره کردم شرایط ذهنی نیز وجود دارد این تظاهرات رهبری دارد شبکه‌های مقاومت ایران و هزار کانون شورشی سازمان کار این قیام است که سراسر شهرهای ایران و بیش از ۱۴۲شهر ایرانی را در بر گرفته است.

این وضعیتی سراسری است که هر روز در حال گسترش است به‌ویژه‌ این‌که متأثر از بحرانهایی است که از نظر منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم ایران را محاصره کرده است.

موسی افشار در پاسخ به این سؤال که آیا رژیم ایران می‌تواند در برابر قیام مردم مقاومت کند؟ گفت: اولا دروغ مقامهای رژیم ایران برای همه بسیار روشن شده مردم ایران این واقعیت را می‌دانند که قیام ماه دسامبر سال ۲۰۱۸تا این تاریخ خاموش نشده و رژیم ایران هم نمی‌تواند به دلایلی که ذکر کردم آن را خاموش کند ولی از نظر بین‌المللی این قیام در ماه دسامبر ۲۰۱۸شروع شد قبل از این‌که هیچ قطعنامه بین‌المللی یا مجازاتی اعمال شده باشد بلکه این قیام به جنگی بر می‌گردد که میان مردم ایران و رژیم حاکم بر ایران وجود دارد ولی از آنجا که رژیم ایران از عقب‌نشینیهای بی‌هزینه سیاست مماشات به‌ویژه در زمان حکومت اوباما استفاده کرد ولی این وضعیت برای رژیم ایران تمام شد و دورانش به پایان رسیده الآن رژیم در وضعیت جدیدی است که هرگز حسابش را نمی‌کرد به این دلیل می‌بینیم بعد از بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی رژیم ایران در تنشی شدید قرار گرفته. شما دیدید که روحانی می‌گفت که ما با اروپا کار می‌کنیم و الآن اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در مقابل من است که می‌گوید با شرکایمان کار می‌کنیم تا از رژیم ایران تضمین‌هایی را بگیریم و رژیم ایران را مجبور کنیم.

موسی افشار درباره تحریمها علیه رژیم ایران گفت:‌ شرکت زیمنس و شرکتهای بزرگ کشتی رانی و شرکت ایرباس و غیره هم اعلام کردند که از معامله با رژیم ایران بیرون می‌کشند یا سرمایه‌گذاریهایی که در ایران کرده‌اند را مورد بازنگری قرار می‌دهند.

کشورهای آنها به‌ویژه آلمان اعلام کردند که در صورت مجازاتهای آمریکا اروپا نمی‌تواند به این شرکتها تضمین بدهد. همان‌طوریکه رئیس‌جمهور فرانسه گفت آنها برای داشتن رابطه با رژیم ایران با آمریکا وارد جنگ تجاری نخواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/264df98f-afba-46d3-b10a-efc7fe22f9cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات