728 x 90

مصاحبه با یزدان حاج حمزه در رابطه با بودجه سال 97 رژیم آخوندی + فیلم

یزدان حاج حمزه - بودجه سال 97 رژیم آخوندی
یزدان حاج حمزه - بودجه سال 97 رژیم آخوندی

یزدان حاج حمزه:

رسیدگی به بودجه سال ۹۷رژیم که لایحه‌اش از طریق دولت در اختیار مجلس گذاشته شده بود. امسال در فضای امنیتی ویژه‌یی که ناشی از قیام دی‌ماه ۹۶مردم بود انجام شد و حدود یک و ماه و نیم سروکله می‌زدند ولی نهایتاً در ۳اسفند این بودجه را سرهم‌بندی کردند و مجلس ظاهراً اون رو تصویب کرده ولی اثری که این فضای امنیتی بر تصمیم‌گیریها گذاشت در دو محور بزرگ: یکی عقب‌نشینی از آنچه که در لایحه بودجه برای حذف ۳۴میلیون یارانه‌بگیر پیش‌بینی شده بود؛ از ترس واکنش مردم، مردمی که قیام کردند و یکی دیگر هم حذف افزایش قیمت سوخت در حدود ۵۰درصد، یعنی رساندن بنزین از هزار به هزاروپانصد تومان بود. این یک بخشش بود. یک بخش دیگه، تأکید و تأیید روی افزایش بودجه نیروی سرکوبگر نظامی امنیتی رژیم هست که ۸۳هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بودند تو لایحه بودجه یعنی جدول شماره هفت و ۴۵۵۰میلیارد تومن هم از محل صندوق توسعه ملی که به دستور خامنه‌ای بر این اضافه شد. و رسید به چیزی حدود ۸۸هزارمیلیارد تومن که ۲۰درصد بودجه‌یی است که مجلس تصویب کرده برای سال، بودجه عمومی دولت برای سال ۹۷. به هر حال مجلس علاوه بر این اومده ریخت‌وپاشهای امنیتی رو در جریان رسیدگی افزایش داده و ۱۹۳۰۰میلیارد تومان اضافه کرده در حالی که می‌دونید دولت با کسری بودجه بسیار هنگفتی روبه‌رو هستش ولی پیش‌بینی کرده که ۴۶هزار میلیارد تومن از این کسری بودجه از محل استقراض دولت، دولتی که در رژیم آخوندی مقروض‌ترین‌ دولتهاست؛ و ۴۶هزار میلیارد تومن برای سال ۹۷گفته اسناد خزانه  بفروشه؛ یعنی نوعی قرض از بانکها برای این‌که بتونه گوشه‌یی از کسر بودجه‌اش را پر کنه. حتی مثلاًًًً برای این‌که دولت دستش بسته نباشه در دخل و خرج؛ یک تخلف آشکار دولت رو صحه گذاشته؛ تو یکی از تبصره‌ها مجلس و آن این‌که کسری حق بیمه‌ کارگران و حقوق‌بگیران رو که باید ریخته بشه در صندوق تأمین اجتماعی کارگران و حقوق‌بگیران؛ این رو، این خلاف دولت رو صحه گذاشته روش و قانونی‌اش کرده که بریزن به خزانه دولت.

 

چشم‌اندازی که در پیش رو است نشان میده: بدهی مخرب دولت به بانکها و صندوق بازنشستگی، صندوق تأمین اجتماعی، اینها افزایش پیدا می‌کنه و اختصاص منابع مالی به توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی؛ اینو منحرفش کرده، تو این تصمیم‌گیری. از منطق اقتصادی به سمت حفظ رژیم و امنیت رژیم. این آثار سو‌ء خودش رو داره و چشم‌انداز تیره‌ای در مقابل مردم قرار داده و قابل پیش‌بینی است که وضعیت معیشت مردم وخیم‌تر می‌‌شه و باید به مردم حق داد، مردمی که در جریان قیام ۹۶نشان دادند دنبال کنارزدن این رژیم، رژیم اصلاح‌ناپذیری که مانع اصلاح اقتصاد کشور هست، بشن؛ و به سمت سرنگونی این رژیم، انشاالله با سرعت بیشتر از گذشته جلو برند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fffa2ada-67c7-431b-922c-c895436d7335"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات