728 x 90

مسموم کردن صدها دانش‌آموز در دست‌کم ۱۶مدرسه در ۷شهر

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

مسموم کردن صدها دانش‌آموز در دست‌کم ۱۶مدرسه در ۷شهر

تجمعات اعتراضی خانواده‌ها در اردبیل و دیواندره

مسموم‌سازی عمدی دانش‌آموزان مدارس دخترانه که پس از پایان تعطیلات نوروزی از سرگرفته شده بود امروز با شدت بیشتر ادامه پیدا کرد. سایت حکومتی «شبکه شرق» رژیم نوشت: «مسمومیت سریالی دانش‌آموزان هم‌چنان ادامه دارد... مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استاندار اردبیل خبر داد: حدود ۴۰۰دانش‌آموز با اورژانس به بیمارستان منتقل شده‌اند و تحت نظارت پزشکان هستند... . پیش از ظهر امروز تعدادی از دانش‌آموزان مدارس دخترانه دین و دانش، عفاف، معراج، خلبان، ذاکر، دادمان، بهاران، سماء و تعداد دیگری از مدارس اردبیل دچار مسمومیت با علائم تهوع و استفراغ شده بودند»... (شبکه شرق – ۱۹فروردین).

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت امروز ۱۹فروردین گزارشهایی از مسمومیت دانش‌آموزان در دو مدرسه دخترانه در شهرستانهای هفتکل و اهواز داشتیم. (همشهری ۱۹فروردین) . در هفتکل دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه هاجر برای دومین بار دچار مسمومیت شدند و ۲۰نفر از آنان راهی بیمارستان شدند. (سایت حکومتی خبر فوری – ۱۹فروردین). دانش‌آموزان دو مدرسه دخترانه پروین اعتصامی و بنت الهدی در دیواندره هدف حمله شیمیایی قرار گرفت و ۱۵ دانش‌آموز به بیمارستان منتقل شدند. دانش‌آموزان مدرسه دخترانه فدک و یک مدرسه دیگر در نقده و ۲۰ دانش‌آموز مدرسه دخترانه خیام در پردیس (استان تهران) با گاز سمی مسموم شدند. خانواده‌های دانش‌آموزان در اردبیل در مقابل مدارس و در دیواندره در مقابل بیمارستان دست به تجمع اعتراضی زدند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

در چنین شرایطی و در پنجمین ماه این جنایتهای زنجیره‌ای توجیهات مسخره و اظهارات متناقض سرمداران و ارگانهای امنیتی و سیاسی و تبلیغاتی رژیم ادامه دارد. روز گذشته حمید کاظمی رئیس «کارگروه حقیقت‌یاب مسمومیت دانش آموزان» در مجلس رژیم با وقاحت گفت: «برخی دانش‌آموزان از روی شیطنت شاید چنین کارهایی می‌کنند و لازم است برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در مدارس پدافند غیرعامل تشکیل شود... و فکر می‌کنم تا دو هفته دیگر بتوانیم گزارشی در این خصوص به صحن علنی مجلس ارائه کنیم». (سایت حکومتی اعتماد آنلاین – ۱۸فروردین).

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت هدف رژیم ضدبشری آخوندها از این جنایت بزرگ و سیستماتیک مقابله با قیام و انتقام گیری از دختران و زنانی است که در صفوف مقدم مبارزه برای سرنگونی این رژیم قرار دارند. وی بار دیگر بر ضرورت تحقیقات مستقل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و نهادهای ذیربط ملل متحد و اقدام فوری برای توقف این جنایت بزرگ تأکید کرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۹فروردین ۱۴۰۲ (۸ آوریل ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/489f70ae-272a-4317-883e-7e6dee461388"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات