728 x 90

مسمومیت‌های زنجیره‌یی و عمدی دختران دانش‌آموز جایگزین و مکمل گشت ارشاد

اطلاعیه شورای ملی مقاومت
اطلاعیه شورای ملی مقاومت

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت

مسمومیت‌های زنجیره‌یی و عمدی دختران دانش‌آموز جایگزین و مکمل گشت ارشاد

مسمومیت در مدارس قم، چهارمحال بختیاری، تهران، اصفهان و بروجرد و...

 

مسمومیتهای دانش‌آموزان مدارس دخترانه که از ۹آذر در قم شروع شد و ۱۲ مدرسه را در قم فراگرفت و در چهارمحال بختیاری و تهران ادامه پیدا کرد، این هفته به مدارس بروجرد و اصفهان کشیده شد. عصر سه‌شنبه ۲۰ دانش‌آموز دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد مسموم و راهی اورژانس شدند. دومین حادثه صبح چهارشنبه در همان دبیرستان به اورژانس گزارش شد، اما این بار جمعیت دانش‌آموزان مسموم شده ۶۲نفر بود» (سایت حکومتی همشهری – ۴اسفند).

دو ماه و نیم پس از مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان مدارس دخترانه قم و پس از انکارهای مستمر و انتشار اخبار دروغ، محمد جعفر منتظری دادستان کل رژیم روز اول اسفند خطاب به دادستان قم نوشت: «اخبار واصله از یک جریان نگران‌کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد…» (رسانه‌های حکومتی اول اسفند)

همه شواهد نشان می‌دهد که هدف دختران دانش‌آموز است و باندهای جنایتکار حاکم این اقدامات فجیع را به‌عنوان جانشین یا مکمل گشت موسوم به ارشاد و برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم به‌ویژه زنان و ممانعت از مشارکت آنها در قیام و اعتراضهای اجتماعی مورد استفاده قرار می‌دهند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش قم گفت: «حدود ۱۰، ۱۱ مدرسه درگیر این مسأله شدند که از این تعداد فقط یک مدرسه پسرانه و بقیه مدارس دخترانه بوده است». گستردگی مسمومیتها به حدی بود که مدارس قم به‌خاطر اعتراض خانواده دانش‌آموزان در روزهای ۱۸ و ۱۹بهمن تعطیل شد.

در دو ماه و نیم اخیر مقامات رژیم به اشکال مختلف به انکار و دروغ‌گویی این مسمومیتها پرداختند. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش رئیسی روز ۲۶بهمن گفت: «بخش اعظم مسمومیت دانش‌آموزان در قم ناشی از شایعاتی است که مردم و دانش‌آموزان را دچار ترس کرده است. از مراجع ذی‌صلاح گزارش گرفتیم و گفتند مشکلی وجود ندارد… تعدادی از دانش‌آموزان به بیمارستان رفتند. برخی از آنها چون دارای بیماریهای زمینه‌ای بودند پزشکان آنها را نگه‌داشتند». (سایت حکومتی دنیای اقتصاد ۲۶بهمن). . سیامک محبی، معاون دانشگاه علوم پزشکی قم «علت این حوادث را تند تند نفس کشیدن دانش‌آموزان دختر و استرس آنها دانست» و گفت: «نمونه‌های خون دانش‌آموزان، طبیعی بوده است»... فراهانی نماینده مجلس رژیم گفت: در این باره «بزرگنمایی» شده است (دنیای اقتصاد ۱۷بهمن).

فضاحت به قدری بالا گرفت که سایت حکومتی دنیای اقتصاد ۲۱بهمن نوشت: «مسمومیت‌های تلخ و مشکوک در مدارس استان قم افراد را یاد ماجرای اسیدپاشی‌های اصفهان می‌اندازد که تا الآن تکلیف پرونده آن مشخص نشده و قربانیان هم‌چنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند»...

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ضمن محکوم نمودن این اقدامات جنایتکارانه، بار دیگر بر فراخوان خانم مریم رجوی به دخالت کمیته حقیقت‌یاب ملل متحد در این باره فرا می‌خواند و تأکید می‌کند فاجعه ادامه‌دار مسمومیت دختران معصوم در قم بدون دخالت فعال سپاه یا وزارت اطلاعات و دیگر ارگانهای حکومتی امکانپذیر نیست.

شورای ملی مقاومت ایران-کمیسیون زنان

۴ اسفند ۱۴۰۱ (۲۳ فوریه ۲۰۲۲)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7687f54b-41e5-459b-9171-f3b96721378e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات