728 x 90

مسئول وزارت بهداشت عراق: ۱۶۵تن در اعتراضات اخیر کشته شدند

یک مقام وزارت بهداشت عراق به خبرگزاری "آناتولی" گفت: در اعتراضات یک هفته گذشته در عراق دست‌کم ۱۶۵تن کشته و بیش از ۵۰۰۰نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وی افزود: اغلب کشته‌شدگان از ناحیه سر و سینه مورد هدف قرار گرفته‌اند.

بنا‌ به این گزارش وزارت کشور عراق دو روز پیش اعلام کرده بود در اعتراضات عراق ۱۰۴تن کشته و ۶هزار و ۱۰۷تن نیز مجروح شده‌اند.

 

قیام مردم عراق در بسیاری از شهرهای جنوبی این کشور علیه فساد حکومتی و دست نشاندگان و بسیجیان شبه‌نظامی رژیم آخوندی ادامه دارد.

در شهر نجف جوانان شورشی نیروهای سرکوبگر وابسته به رژیم آخوندی را هدف حمله قرار داده و فراری دادند

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد:‌ تظاهر کنندگان دفاتر حزب‌الدعوه و سرایا خراسانی و سپاه بدر از احزاب وابسته به رژیم ایران را در شهر ناصریه مرکز استان ذیقار به آتش کشیدند. تظاهر کنندگان مقرهای سازمانها و احزاب متعدد و ابسته به رژیم ایران و بسیجیان حشدالشعبی را آتش زدند و در بصره نیز تظاهر کنندگان تصاویر خامنه‌ای را به آتش کشیدند.

 

خبرگزاری رویترز به‌ نقل از نیروهای امنیتی و منابع پزشکی در عراق گزارش داد‌ در درگیریهای روز یکشنبه بین تظاهر کنندگان و نیروهای امنیتی در شرق بغداد حداقل ۸تن کشته و ۲۵نفر مجروح شدند

این درگیریها در شهر صدر بغداد رخ داد.

 

فاکس نیوز می‌گوید: ناآرامی‌های خشونت‌بار در عراق جریان دارد و بیمارستانها مملو از مجروحان هستند. فضا به‌طور خاص در بغداد کماکان تنش آلود باقیمانده است. حضور نیروهای امنیتی بشکل بسیار سنگینی وجود دارد تا از تجمع تظاهر کنندگان جلوگیری کنند. نیروهای امنیتی اماکنی را که در روزهای اخیر شاهد تظاهرات بوده‌اند مسدود کرده‌اند.

 

یک زن شجاع عراقی علیه رژیم آخوندی و جنایات آن خروش بر آورد و مردم را به قیام حسینی فراخواند:

من با دیدن این وضعیت در عراق می‌خواهم بفهمم و سؤال دارم که شما می‌دانید حسین چرا شهید شد؟

شما می‌دانید که حسین برای چی از (مدینه) خارج شد و چه می‌خواست بکند؟

حسین برای وضعی که شما به‌خاطرش سینه میزنید رفت که شهید شود؟

راه حسین انقلاب بود

حسین انقلابی بود.. انقلاب

کسی که حسین را دوست دارد باید به او اقتدا کند

هیهات من الذله.. یا لثارات الحسین...

ثارات حسین کجاست؟؟

اگر حسین الآن زنده بود می‌رفت منطقه سبز؟

اگر حسین زنده بود به اینها (مزدوران رژیم ایران) رضایت می‌داد؟

حسین قبول می‌کند که رژیم ایران بیاید برایمان مواد مخدر بیاورد و بر ما جولان بدهد؟

مزدوراش بیایند اینجا بخورند وبخوابند و زیارت کنند و زنان صیغه کنند و شما هم با پول رژیم ایران به ایران بروید و گردش کنید در حالی‌که همین رژیم به شما توهین کند و زنان شما را در مرز بزند؟

اینها همه ذلت و خواری است

ای شیعیان و ای سنیها بلند شوید. این همسایه (رژیم ایران) شما را به بازی گرفته است.‌ این دزدان شما را به بازی گرفته‌اند

از خدا کمک بگیرید و بیدار شوید و بیرون بیایید

بیدار شوید و مبارزه کنید

 

شعله‌های خشم و شورش مردم و جوانان عراقی و به آتش کشیدن نمادها و مراکز رژیم در شهرهای شیعه نشین این کشور، خامنه‌ای را بعد از ۵روز سکوت وادار به واکنشی هراسان کرد.

خلیفه ارتجاع تلاش کرد صورت رنگ پریده‌اش با روضه‌خوانی دجالگرانه‌یی در باب اشکالات تفرقه سرخ کند و گفت: ایران و عراق تن ها و دلها و جانهایشان متصل به یکدیگرند؛ روزبه روز هم این اتصال بیشتر خواهد شد. دشمنان سعی بر تفرقه دارند امّا نتوانسته‌اند و توطئه آنان اثری نخواهد کرد.

 

سخنگوی مجاهدین: خلیفهٔ ارتجاع می‌گوید اتصال او با ملت عراق بیشتر می‌شود (!) اما آنچه از ناصریه و بغداد و نجف تا لردگان و اراک و اصفهان جریان دارد گسستن بند از بند ولایت است. سوزش خامنه‌ای از به آتش کشیدن و لگدکوب همزمان تصاویر منحوس خودش در ایران و عراق است

آنچه خامنه‌ای را به عراق پیوند داده است دژخیمانی از قبیل قاسم سلیمانی و فالح فیاض و هادی عامری و مالکی و عبدالمهدی و دیگر قاتلان مجاهدان اشرفی است که اهل بیت واقعی او و نوادگان شمر و یزید و ابن زیاد هستند. تا آنجا که به مردم و مجاهدان ایران و عراق برمی‌گردد، در برابر ولایت یزیدی خامنه‌ای، هم‌چون امام حسین قیام کرده و می‌گویند هیهات مناالذله. خامنه‌ای گمشو!

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات