728 x 90

مسئولان و آمران قتل‌عام ۶۷باید محاکمه شوند – فعالیت کانونهای شورشی

تجدید عهد با قهرمانان سربدار قتل عام ۶۷
تجدید عهد با قهرمانان سربدار قتل عام ۶۷

فعالیتهای کانونهای شورشی در راستای گرامی داشت و تجدید عهد با قهرمانان سربدار قتل‌عام ۶۷در شهرهای مختلف میهن اسیر هم‌چنان ادامه دارد.

مریم رجوی در بزرگداشت این قهرمانان در کنفرانس سراسری جوامع ایرانی از جمله گفت:
سی سال از قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی گذشت. اما نه آخوندها توانستند این حماسه بزرگ و سرخ‌فام را پنهان کنند، نه مماشات‌گران بین‌المللی قادر شدند این واقعه را به‌سود رژیم از اهمیت بیندازند.
قهرمانان قتل‌عام‌ شده، امروز جسم‌شان در میان ما نیست، مزارشان ناپیداست، فهرست نام‌هایشان پنهان است، سخن گفتن از قصه خونین‌شان ممنوع است و پرس و جو از سرنوشت‌شان جرم است. اما سرود سرخ‌شان هم‌چنان در ضمیرها و قلب‌ها جاری است.
در آن‌ چند ماهه خونین سال ۶۷، مطابق فهرستی که در کتابی به‌نام جنایت علیه بشریت از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران منتشر شده، اعدام خواهران و برادران ما در ۱۱۰شهر ایران صورت گرفته است. حالا همان شهرهای بی‌نام و نشان میعادگاه قیام‌ها هستند و‌ همان شهرهای سرکوب شده، شهرهای شورشی شده‌اند.
به‌گو هر دشت کرج نگاه کنید. سی سال پیش همین جا بود که زندانیان سیاسی مقاوم را در صف‌های طولانی به‌سوی سالنهای حلق‌آویز می‌بردند. اما سه هفته پیش، گوهردشت کرج، میدان رزم و قیام جوانان دلیر و کانونهای شورشی بود.
مردم به‌یاد می‌آورند که چه قهرمانانی در این جا یا آنجا بر سر دار رفتند. به‌یاد می‌آورند که چرا جان خود را فدا کردند، آرمان‌شان چه بود و چرا بر سر موضع خود تا آخر ایستادند؟
آنها در تکرار این سرخ‌ترین نام زمانه ما، بی‌شک پیامی داشته و دارند. پیام‌شان این است که‌ای نسل‌هایی که پس از ما می‌آیید، ای جوانانی که داستان تمام‌نشده ما را می‌شنوید، راه و آرمان مسعود رجوی را در پیش بگیرید!
راه نبرد برای جامعةی عاری از ستم و بهره‌کشی، عاری از اختناق و استبداد و عاری از جهل و فریب. و راه و آرمانی که با کلمه مقدس آزادی معنی می‌شود.

مسأله قتل‌عام ۶۷یکی از شاخصهایی است که جبهه مردم ایران با دشمنان مردم ایران را از هم متمایز می‌کند. کسانی که تلاش می‌کنند قتل‌عام مسکوت بماند، هدف‌شان فقط این نیست که از آمران و عاملان این جنایت دفاع کنند، آنها همچنین از آزادی و حاکمیت مردم و از براندازی ولایت فقیه می‌ترسند.

سی سال از آن قتل‌عام۶۷گذشت، ولی دعوا هم‌چنان بر سر موضع‌داشتن و مقاومت‌کردن است. حالا سر موضعی‌ها نام‌شان کانونهای شورشی است. نام‌شان نیروهای برانداز است. بله واقعیت این است که امروز صورت مسأله آخوندها مقابله با آلترناتیو دموکراتیک است. آنها از این‌که راه‌حلی برای معضلات خطیر خود پیدا کنند، قطع امید کرده‌اند. قیامهای بی‌‌وقفه مردم، جایی برایش باقی نگذاشته است. قیام‌هایی که در اشتیاق و عطش مردم ما به آزادی و دموکراسی و برابری ریشه دارند.
من امسال در گردهم‌آیی سالانه مقاومت، به اهمیت حیاتی محور و نیروی پیش برنده مبارزه برای سرنگونی رژیم یعنی جایگزین دموکراتیک اشاره کردم و ویژگی‌هایش را توضیح دادم؛ از جمله تشکیلات و سازمان رهبری‌کننده، فداکاری و پرداخت قیمت، مرزبندی با دیکتاتوری و وابستگی، و برخورداری از یک برنامه روشن برای برپایی یک جمهوری بر اساس جدایی دین و دولت، برابری زن و مرد، لغو مجازات اعدام و همچنین یک کارزار بی‌امان توسط فعالان از خودگذشته این مقاومت، در دفاع از آزادی ایران.

 

نصب بنر مریم رجوی بر پل ستاری تهران – فعالیت در یزد

اعضای یکی از کانونهای شورشی تهران اقدام به نصب بنری از مریم رجوی بر روی پل ستاری تهران کردند، در زیر تصویر مریم رجوی جمله «مسئولان و آمران قتل‌عام ۶۷باید در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند – مریم رجوی» دیده می‌شد.

همچنین اعضای کانونهای شورشی در یزد با بلند کردن پوستر شهدای کشتار ۶۷در پیامی گفتند، «بیاد ۳۰هزار گل سرخ سربردار که در سال ۶۷اعدام شدند، این راه ادامه خواهد داشت تا روزی که به آزادی برسیم.

یکی از اعضای کانون شورشی از تهران نیز در پیامی به زبان انگلیسی گفت کشتار ۱۹۸۸راهرگز فراموش نخواهیم کرد و به مقاومت خود برای تغییر رژیم و آزادی ایران ادامه خواهیم داد.

 

تجدید عهد با شهدای کشتار ۶۷– گیلان، اصفهان، شهریار و شیراز

در گیلان نیز اعضای کانونهای شورشی در گرامی‌داشت شهیدان قتل‌عام ۶۷و تجدید عهد با آنان اقدام به نصب پوسترهای کشتار ۶۷کردند، بر این پوسترها هشتگ های # قتل-عام۶۷و #۱۹۸۸Massacre دیده می‌شود.

اعضای کانون شورشی در اصفهان نیز در حالیکه پوستر مریم رجوی و تراکتی از جنبش دادخواهی کشتار ۶۷را در دست داشتند در پیامی به زبان انگلیسی از جمله گفتند ما از مریم رجوی حمایت می‌کنیم که صدای قربانیان کشتار ۱۹۸۸در ایران است.

در شهریار نیز اعضای کانونهای شورشی اقدام به پخش پوستر قتل‌عام ۶۷در میدان نماز این شهر کردند.

در شیراز نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی، در گرامی‌داشت شهدای کشتار۶۷در پیامی گفتند، «ما هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران هستیم ما به مبارزه شهدای قتل‌عام ۶۷برای تغییر رژیم و به‌وجود آوردن ایران آزاد ادامه خواهیم داد، مرگ بر خامنه‌ای درود بر رجوی».

 

نصب بنر و پوستر - تربت حیدریه، سبزوار و کهکیلویه و بویر احمد

اعضای کانون شورشی ۷۳۹تربت حیدریه نیز در گرامی‌داشت یاد شهدای کشتار۶۷و تجدید عهد با این قهرمانان سربدار بنری از مریم رجوی که زیر آن جمله «مسئولان و آمران قتل‌عام ۶۷باید در دادگاههای بین‌المللی محاکمه شوند» دیده می‌شد نصب کردند.

در سبزوار نیز اعضای کانون شورشی ۵۲۰یاد قهرمانان سربدار قتل‌عام ۶۷را گرامی داشته برای ادامه راهشان تجدید عهد کردند، اعضای این کانون در پیامی بر ۳۰هزار شهید قتل‌عام شده درود فرستادند.

کانون شورشی ۹۹۹از کهکیلویه و بویر احمد نیز با بلند کردن تصاویری از این قهرمانان شهید یاد آنان را گرامی داشته و برای ادامه راهشان تجدید عهد کردند.

 

تجدید عهد با قهرمانان سربدار – در سیستان و بلوچستان و قم

اعضای یکی از کانونهای شورشی سیستان و بلوچستان نیز با بلند کردن تصاویری از شهدای کشتار ۶۷با این قهرمانان تجدید عهد کرده گفتند «خون ۳۰هزار گل سرخ سربدار امروز در عزم جزم کانونهای شورشی برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه می‌جوشد، زنده باد مریم رجوی، زنده باد مسعود رجوی، تا جان در بدن داریم در راه شما هستیم، حاضر حاضر حاضر».

در قم نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی این شهر با ۳۰هزار شهید قتل‌عام ۶۷تجدید عهد کردند. آنان در پیامی گفتند« باز می‌آییم، آتش جواب آتش، شهیدان قیام راهتان ادامه دارد، حاضر حاضر حاضر».

 

تجدید عهد با شهدای کشتار ۶۷– لاهیجان، شیراز، تهران و اصفهان

اعضای کانون شورشی ۷۷۰در لاهیجان نیز با گرامی‌داشت یاد قهرمانان سربدار شده در جریان قتل‌عام ۶۷با آنان تجدید عهد کردند. در تراکتهایی که اعضای این کانون شورشی در دست داشتند نوشته شده بود « ما خانواده‌های شهدای سال ۶۷قاتلان فرزندان خود را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم – سی‌امین سالگرد قتل‌عام ۳۰هزار زندانی در بند در سال ۶۷گرامی باد – ما خواهان محاکمه آمران و قاتلان این کشتار خونین در محاکم جهانی هستیم».

اعضای یکی از کانونهای شورشی شیراز نیز یاد شهدای کشتار ۶۷را گرامی داشتند و در پیامی گفتند «گرامی باد یاد ۳۰هزار شقایق ۶۷– نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم».

اعضای کانون شورشی مهین رضایی نیز در گرامی‌داشت یاد این قهرمانان در پیامشان گفتند «گرامی باد یاد ۳۰هزار مجاهد سربدار قتل‌عام ۶۷، شاه سلطان ولایت مرگت فرا رسیده».

در اصفهان نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی با بلند کردن پوستر شهدا گفتند، « من زهرا طاهری در تابستان ۶۷به حکم خمینی دجال محکوم به اعدام شدم، ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم، باز می‌آییم با کانونهای شورشی، مرگ بر خامنه‌ای مرگ بر اصل ولایت فقیه – من محمد ذاکری در تابستان ۶۷به حکم خمینی دجال محکوم به اعدام شدم، ما ادامه دهنده را شهدا هستیم و با کانونهای شورشی باز می‌آییم ».

 

تجدید عهد با شهدای قتل عام ۶۷– تهران، شیراز، اردبیل و گیلان

اعضای یکی از کانونهای شورشی تهران نیز با در دست گرفتن تصویر یک شهید مجاهد خلق در پیامی یاد قهرمانان سربدار شده در جریان قتل‌عام ۶۷را گرامی داشته با آنان تجدید عهد کردند.

یکی از کانونهای شورشی نیز با بلند کردن تصاویر شهدا در شیراز با آنان تجدید عهد کردند.

در اردبیل نیز اعضای یکی از کانونهای شورشی با در دست گرفتن تراکت عدالت برای ۳۰هزار قربانی کشتار ۶۷، از جنبش دادخواهی قتل‌عام ۶۷حمایت کردند.

اعضای کانون شورشی ولی‌الله فرهادی از گیلان نیز در پیام خود گفتند، «ما هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران به مبارزه شهیدان قتل‌عام ۶۷برای تغییر رژیم به یک ایران آزاد ادامه خواهیم داد».

 

بیشتر بخوانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79563a87-bedc-4fdf-9507-40bf68135e5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات