728 x 90

مریم رجوی: اعتصاب معلمان در ادامه رانندگان و بازاریان، مبین خشم و نفرت عموم مردم از دیکتاتوری دینی است

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

روز یکشنبه ۲۲مهر (۱۴اکتبر) معلمان شریف و آزاده در سراسر کشور در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی خود و سرکوب و فضای امنیتی در مدارس و به‌منظور دستیابی به حقوق پایمال شده‌شان دست به اعتصاب زده و از رفتن به کلاسهای درس خودداری کردند.

اعتصاب و اعتراض معلمان علاوه بر تهران استانهای البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، فارس، خراساًن رضوی، خراساًن شمالی، کردستان، کرمانشاه، سمنان، قزوین، مازندران، همدان، یزد، مرکزی، لرستان، ایلام، بوشهر، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد را فرا گرفت.

معلمان متحصن از جمله به پایین بودن حقوق و مزایای خود و زندگی در زیر خط فقر، تورم و گرانی افسارگسیخته و کاهش قدرت خرید؛ زندانی کردن معلمان؛ محرومیت از تشکلهای مستقل؛‌ برخوردار نبودن از بیمه کارآمد و فراگیر؛ چپاول موجودی صندوق ذخیره فرهنگیان؛ اجرا نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری از سال ۸۵؛ اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی طی سه سال گذشته و اجرا نشدن طرح معلم تمام وقت معترضند و خواستار تأمین امنیت فعالان صنفی، آزادی معلمان دربند، لغو احکام درون سازمانی در خصوص فعالان صنفی و بازگشت به کار فعالان صنفی و فرهنگی هستند.

متحصنان همچنین به نقض حق تحصیل رایگان برای همه؛ غیراستاندارد و ناایمن بودن مدارس؛ افت فاحش آموزش کشور و پایین بودن محتوای کتب آموزشی؛ فشردگی و شمار بالای دانش‌آموزان کلاسها؛ و نبود بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش کشور اعتراض دارند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران با درود به معلمان آزاده که علیه ظلم و ستم آخوندی دست به تحصن زده‌اند، گفت:‌ وضعیت فاجعه‌بار معلمان شاغل و بازنشسته محصول سیاست‌های چپاولگرانه و سرکوبگرانه رژیم ضدفرهنگی آخوندهاست و تا این رژیم بر سر کار است وخیم‌تر هم می‌شود.

وی عموم مردم به‌ویژه جوانان را به همبستگی با فرهنگیان که با انواع تبعیضها و مشکلات دست به‌گریبانند، فرا‌خواند و گفت: اعتصاب معلمان و فرهنگیان در ادامه اعتصاب رانندگان زحمتکش کامیون و اعتصاب بازاریان در هفته گذشته، نشان از شعله ورتر شدن خشم و نفرت عموم مردم از رژیمی است که تنها شکنجه و اعدام، جنگ و تروریسم، فقر و بیکاری و فساد و چپاول برای مردم ایران به ارمغان آورده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲مهر ۱۳۹۷(۱۴اکتبر۲۰۱۸)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3b22ebf7-d762-452e-b330-da8e72b8f44a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات