728 x 90

مریم اکبری منفرد زنی که به جرم دادخواهی در بند است

مریم  اکبری منفرد
مریم اکبری منفرد

رژیم ضدبشری آخوندی با زیر پا گذاشتن قوانین خود، حاضر به آزادی زندانی سیاسی مقاوم مریم اکبری منفرد که بیش از دو سوم محکومیت خود را گذرانده نیست.

بنا به گزارشها شماری از هم بندیهای آزاد شده مریم اکبری منفرد خواهان آزادی بی‌قید و شرط وی به‌عنوان قدیمی‌ترین زن زندانی سیاسی که از سال۱۳۸۸ در زندان به‌سر می‌برد و بیش از دو سوم از ۱۵سال محکومیت خود را سپری کرده است، شدند.

مریم اکبری منفرد پس از حوادث عاشورای ۱۳۸۸ دستگیر و به ۱۵سال حبس حکوم شده بود، اکنون وارد دوازدهمین سال زندان خود می‌شود. دژخیمان وزارت اطلاعات خامنه‌ای به‌دلیل حقد و کین شدید علیه مجاهدین و هواداران آنها او را پس از دستگیری به اتهام محاربه حدود ۹ماه در یک سلول انفرادی وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ اوین زندانی کرد.

دو برادر مریم اکبری منفرد در سال‌های ۶۰ و ۶۳ به اتهام ارتباط و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران اعدام شدند. برادر کوچک و خواهرش نیز در تابستان سال۶۷ و همزمان با موج اعدام زندانیان سیاسی اعدام شدند. وی مادر سه دختر است.

هم‌بندان مریم اکبری خاطرنشان کردند که حتی طبق قوانین و چارچوبهای خود رژیم مریم اکبری می‌باید پس از ۱۰سال یعنی تحمل دو سوم زندانش آزاد می‌شد و مشخص است که نگه‌داشتن این زندانی سیاسی عمدی و از سر کینه کشی با مجاهدین است. (‌فعالین حقوق‌بشر ۱۵دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f0fb499-dfa2-41cc-ac23-dde80780158a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات