728 x 90

مریم اکبری منفرد بدلیل شرکت نکردن در دادگاه به ۲سال حبس تعزیری محکوم شد

مریم اکبری منفرد زندانی سیاسی
مریم اکبری منفرد زندانی سیاسی

زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد در ارتباط با پرونده‌های جدیدی که قضاییه جلادان برای او گشوده به دو سال حبس و ۱۵۰میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مریم اکبری منفرد، خواهر ۴شهید مجاهد خلق، مجاهدان قهرمان علیرضا و غلامرضا و مجاهدان سربدار در قتل‌عام۶۷ عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد، می‌باشد.

بنا بر گزارشها، زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد که در آستانه چهاردهمین سال زندان خود بدون حتی یک روز مرخصی است، در شعبه۱۰۱ دادگاه کیفری سمنان، به «نشر اکاذیب در فضای مجازی»، متهم شده است.

مصادیق اتهامات جدید «نامه‌ها، حمایت‌ها، گزارشها و اخباری» است که در فضای مجازی با نام او منتشر شده‌اند.

در تیرماه امسال نیز قضاییه جلادان ۵ اتهام جدید برای مریم اکبری منفرد صادر کرد که عبارت بودند از: تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت نظام، نشر اکاذیب، توهین به‌خامنه‌ای، تشویق مردم برای برهم زدن نظم عمومی.

مریم اکبری منفرد در دهم دیماه ۱۳۸۸، پس از قیام عاشورای۸۸ بازداشت و در بیدادگاهی به‌ریاست دژخیم قاضی صلواتی به ۱۵سال حبس تعزیری محکوم شد.

اتهام زندانی سیاسی مریم اکبری منفرد محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران بود و دادخواهی خون شهیدان از یک دهه پیش جرم اصلی این زندانی سیاسی است.

مجاهدان سربه‌دار عبدالرضا و رقیه اکبری منفرد در قتل‌عام۶۷ به‌شهادت رسیدند. قبل از آنها مجاهدان خلق علیرضا اکبری منفرد و غلامرضا اکبری منفرد به ترتیب در شهریور۱۳۶۰ و ۱۳۶۴ در شکنجه‌گاه اوین تیرباران شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8bd0bd7f-68ec-44ca-9b34-44437aef4de1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات