728 x 90

مرگ تاجر سوری مرتبط با نیروی قدس سپاه پاسداران در بمباران پهپادی

براء قاطرجی همراه با بشار اسد دیکتاتور سوریه
براء قاطرجی همراه با بشار اسد دیکتاتور سوریه

رویترز در گزارشی به تاریخ دوشنبه ۲۵تیر از مرگ براء قاطرجی، تاجر سوری، از حامیان بشار اسد دیکتاتور سوریه و از تأمین کنندگان مالی نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان خبر داد.
آسوشیتدپرس نیز به‌نقل از رسانه‌های نزدیک به دولت بشار اسد، گزارش داده این تاجر سوری و یکی از مقامات گروه‌های نیابتی رژیم ایران در نتیجه حمله پهپادی اسراییل به خودرو آنها در نزدیکی مرز لبنان و سوریه، کشته شدند.
العربیه نیز در گزارشی گفت که قاطرجی در سال‌های اخیر نقش مهمی در عملیات مالی نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه و گروه‌های وابسته به آن از جمله حزب‌الله لبنان داشت.
دیدبان حقوق‌بشر سوریه نیز با تأیید این خبر اضافه کرد که براء قاطرجی، بازرگان سوری کشته شده در حمله به خودرویی در مرز لبنان و سوریه، در انتقال محموله‌های تسلیحاتی با تانکرهای سوخت‌رسان از شرق سوریه نقش داشت.
این در حالی است که پیش‌تر آمریکا و انگلستان، امپراتوری تجاری گسترده قاطرجی که با برادرش ساخته شده است را به‌دلیل «تسهیل حمل و نقل نفت و تأمین مالی به رژیم سوریه» تحت تحریم قرار داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/216517a9-cf1f-4e1e-b059-63dc08e40602"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات