728 x 90

مرگ آخوند هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت رژیم

مرگ  آخوند هاشمی  شاهرودی
مرگ آخوند هاشمی شاهرودی

خبرگزاریهای حکومتی امروز دوشنبه ۳دیماه۹۷ از مرگ آخوند هاشمی شاهرودی رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام خبر دادند. آخوند شاهرودی به مدت ۱۰سال رئیس قضاییه خامنه‌ای، ارگان اعدام و شکنجه هزاران ایرانی بود.

 

آخوند شاهرودی اولین رئیس شبه‌نظامیان موسوم به «مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق» است، که توسط خمینی در سال ۱۳۶۱ در ایران تشکیل شد و خامنه‌ای اساسنامه آن را تنظیم کرده بود.

 

آخوند شاهرودی در سال ۹۰ توسط خامنه‌ای هم به‌عنوان زمینه‌سازی برای معرفی او به‌عنوان جانشین خود و هم نظارت و کنترل مستقیم دخالت ارگانهای رژیم در عراق به نجف اعزام شد. در همین راستا، خامنه‌ای آخوند شاهرودی را به‌عنوان رئیس ارگان جدیدی به نام «هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» گماشت و عملاً به جای خودش وی را بالای سر سران سه قوه رژیم قرار داد.

 

آخوند شاهرودی در زمانی که ریاست قضاییه خامنه‌ای را برعهده داشت، در اعدام هزاران زندانی و شکنجه هزاران تن از جوانان، زنان و سایر اقشار مردم نقش مستقیم داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66e25f97-b3c5-43b8-9ec8-4dcad1464176"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات