728 x 90

مراسم ادای احترام به پیکر جان مک ‌کین در کاخ کنگره

گذاشتن گل و یادداشت توسط مردم آمریکا  در برابر دفتر سناتور مک‌کین در فنیکس آریزونا
گذاشتن گل و یادداشت توسط مردم آمریکا در برابر دفتر سناتور مک‌کین در فنیکس آریزونا

مراسم وداع با سناتور جان مک کین روز ۹شهریور به وقت آمریکا در کاخ کنگره آن کشور برگزار می‌شود و سپس پیکر وی در آکادمی نیروی دریایی آمریکا در آناپولیس مریلند، به خاک سپرده می‌شود.

بنا‌به اعلام دفتر سناتور مک‌کین مراسم خاکسپاری وی روز ۱۱شهریور در آکادمی نیروی دریایی آمریکا، که یکی از مهم‌ترین مؤسسات دانشگاهی نظامی آمریکا است، انجام می‌گیرد.


سناتور لیندزی گراهام از یاران دیرین سناتور مک‌کین درباره او می‌گوید:‌
پیام مک‌کین این بود:‌ بپاخیز و با چالشها مقابله کن.

 

درگذشت سناتور جان مک‌کین

سناتور جان مک‌کین کاندیدای پیشین ریاست جمهوری، رئیس کمیته قوای مسلح سنای ایالات متحده، بامداد روز یکشنبه درگذشت.

رئیس‌جمهور آمریکا، معاون رئیس‌جمهور و اعضای ارشد سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از هر دو حزب درگذشت سناتور مک‌کین را تسلیت گفتند.

سناتور جان مک‌کین از سال‌ها قبل، به حمایت از حقوق مجاهدان اشرفی در برابر توطئه‌های جنایتکارانه و حملات موشکی علیه آنها به‌رغم تمامی تضمینهای حفاظتی، پرداخت و در سفری که به عراق داشت با هیأت مجاهدان اشرفی دیدار کرد.

دیدار سناتور جان مک‌کین با هیأت مجاهدان اشرفی در عراق

دیدار سناتور جان مک‌کین با هیأت مجاهدان اشرفی در عراق

 

 

یکی از دستاوردها و اقدامات ارزشمند او در راستای تضمین حفاظت مجاهدان اشرفی، ثبت و به تصویب‌ رساندن الحاقیه ۷ماده‌یی مربوط به تضمین حفاظت و امنیت ساکنان لیبرتی در قانون بودجه دفاعی آمریکا در سال ۱۳۹۴ بود.

پس از انتقال پیروزمند مجاهدان اشرفی از لیبرتی، سناتور مک‌کین در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ به تیرانا سفر کرد و در آنجا با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران دیدار و گفتگو کرد.

سناتور مک‌کین - مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

سناتور مک‌کین - مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

 

وی در این سفر همچنین در جمع مجاهدان اشرفی حضور یافت و سخنرانی کرد.

او در این سخنرانی ضمن ابراز خوشوقتی از انتقال پیروزمند مجاهدین، گفت:

شما قدردانی خود را نسبت به من ابراز کرده‌اید، که من را بسیار تحت تأثیر قرار داد. اما شما قیام، مبارزه و فداکاری کرده‌اید، برای آزادی، برای حق زندگی آزاد، برای حق تعیین آینده خود، برای حقوق خدادادی.

 

تسلیت مریم رجوی:

خانم رجوی درگذشت سناتور مک‌کین را تسلیت گفت و تأکید کرد: حمایت سناتور مک‌کین از مجاهدان اشرفی در برابر حملات رژیم آخوندها در اشرف و لیبرتی و ارائه قانون حفاظت از آنها و حمایت او از قیام مردم ایران به یاد خواهد ماند.

 

 

 

 

سناتور جان مک‌کین – رئیس کمیته قوای مسلح سنای آمریکا - جلسه در آستانه کریسمس در سنای آمریکا – ۸دسامبر۲۰۱۶:

سناتور مک‌کین - سنای آمریکا ۱۸آذر ۹۵

سناتور مک‌کین - سنای آمریکا ۱۸آذر ۹۵

 

با تشکر از شما، از شما سپاسگزارم، از شما سپاسگزارم، دوستان عزیز. من تازه از انتخاباتی بیرون آمده‌ام که چون با میزان زیادی از آراء بردم، همه فکر کردند آسان بود. آسان نبود. و یکی از دلایل مهمی که چرا من این‌قدر خوب کار کردم این است که بسیاری از دوستان عزیزم در این اتاق نه تنها از من حمایت کردند بلکه به آریزونا آمدند و درب خانه‌ها را زدند، به این طرف و آن طرف ایالت رفتند، به مبارزات انتخاباتی من کمک کردند و وقت گذاشتند. ضمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

من شما را دوست دارم، و نمی‌توانم از شما به اندازه کافی تشکر کنم. چرا که این چیزی است که من با علاقه زیاد برای بقیه عمرم به یاد خواهم داشت. بنابراین مفتخرم که اینجا با شما هستم.

در میان دیگران، دوست عزیزم تام ریج از پنسیلوانیا اینجاست. و دوست عزیزم جو لیبرمن، مدافع آزادی و دموکراسی در ایران به میزان زیاد.

و ما اینجا هستیم که جشن بگیریم. ما با قدردانی جشن می‌گیریم، به لطف خدا، همه افراد ما از عراق خارج شدند. این بزرگترین چیزی است که می‌توانیم بگوییم. [تشویق حضار] من به شما قول می‌دهم هرگز بدون این افراد در اطراف این اتاق، در این اتاق و اطراف این کشور، آن افراد هنوز هم در معرض خطر مرگ بودند. پس من به شما تبریک می‌گویم، من از شما سپاسگزارم. این یک عمل خیر و عشق برای مردان و زنان هموطنتان بود که متعالی است. و به‌دلیل مصمم بودن شما، بسیاری از ما که دست‌اندر کار امور سیاسی هستیم برخاستیم و هر کاری که می‌توانستیم برای کمک کردیم.

من فقط می‌خواهم چند کلمه در مورد آنچه که امروز اتفاق می‌افتد بگویم. ظلم و ستم ادامه دارد. تجمع نظامی ادامه دارد. موارد متعددی هستند که در آن رژیم ایران توافقنامه‌ای که ایجاد شده بود را یا کش داده یا شکسته است.

دوستان من، ما یک دولت جدید داریم. ما یک وزیر دفاع خواهیم داشت که یک افسر نظامی برجسته است. من ژنرال ماتیس را سالهاست می‌شناسم، و می‌توانم به شما بگویم که او ایران را می‌فهمد. او آن را خوب می‌فهمد. کسانی که من می‌بینم نامزدهای وزیر امور خارجه هستند، آنها قوی خواهند بود. و من معتقدم که حمایتی که ما در سنا و مجلس ایالات متحده در مورد تحریمها داریم، در مورد تحریمهای بیشتر بر رژیم ایران، بسیار، بسیار قوی است. بنابراین ما در حال ورود به عصر جدیدی در سیاست امنیت ملی و خارجی آمریکا هستیم. و من صادقانه نمی‌دانم رئیس جمهور منتخب چکار خواهد کرد چون من فقط یک مکالمه با او داشته‌ام. اما افرادی را که می‌بینم او برای پستهای کلیدی در دولتش انتخاب کرده یا در حال گزینش است بسیار خوشحال کننده است.

دوستان عزیزم، کشور شما از دورانهای بسیار دشوار و کمرشکنی گذر کرده است. و همیشه یک نماد وجود دارد، همیشه یک نماد هست. به‌عنوان مثال، آخرین نمادی که بسیاری از ما در هر روزنامه در سراسر کشور در سراسر آمریکا دیدیم یک پسربچه کوچک در سوریه بود که غرق در خون و گرد و خاک بود. این تجسم شکست ما در سوریه و شکست ما به‌خاطر نبودن در کنار آنهایی است که علیه دیکتاتوری و خشونت بشار اسد مبارزه می‌کردند. تصویری که هرگز تا زمانی که زندگی می‌کنم فراموش نخواهم کرد، دیدن یک زن جوان به نام ندا بود که در حالی که مردم ایران برای صحبت کردن در مورد حقوق خدادادی خود برخاستند و تظاهرات کردند تا حد مرگ خون داد. سرکوب و ظلم و ستم آخوندها چیزی است که هیچ‌یک از ما هرگز فراموش نمی‌کنیم. و یک روز، در آن میدان در تهران، من به شما قول می‌دهم، و من آنجا خواهم بود، مجسمه‌ای از آن زن جوان شجاع به نام ندا وجود خواهد داشت. خدا پشت و پناه شما باشد. خدا پشت و پناه آزادی برای ایران باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3280c8c1-9472-403b-9687-e82e7b266816"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات